Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: FXX » 31 sie 2015, 10:50

308_Martinez pisze:Pierwsza rejestracja jest 2001 .
WkUrza mnie ta dziura do 200,0 rpm,chyba mapke bedzie trza zmienić. Jakieś doświadczenia macie panowie,da się troszkę zmniejszyć ten dół
Pierwsza rejestracja owszem, mogła być w 2001, ale z taśmy zeszła w sierpniu 2000 roku, dlatego jest to wersja CF2 bez zmiennej geometrii.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

308_Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 05 sie 2015, 0:20
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: 308_Martinez » 06 wrz 2015, 18:33

Prawda.
Rok produkcji 2000,turbina bez zmiennej geometri

308_Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 05 sie 2015, 0:20
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: 308_Martinez » 06 sie 2016, 4:36

Witam. Odświeżę troszkę kotleta.
Są turbinki ze zmienną geometrią sterowane bezpośrednio ciśnieniem w wersjach 136 km Garret vnt25.


Czy zamiana tej mojej stałej dmuchawki na tego garreta jest możliwa?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2016, 9:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!

wodaaa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:43
Imię: And
Lokalizacja: Rybnik

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: wodaaa » 09 wrz 2016, 18:51

Witam panowie ja posiadam takowa lybre z 2002 roku (2.4 150KM) ze zmienna geometria, lecz posiadam takie same objawy jak kolega z tego postu. A wiec moje pytanie czy ktos juz z czyms takim sie spotkal zeby do 2tys nawet tracila moc pod gore a pozniej miala kopa? Dodam tylko ze jak odepne przeplywomierz auto zbiera sie od dolu lecz kopci mocno na czarno;-) widze rowniez ze mam odpiety egr i regenerowana turbine... dodam rowniez ze nie dawno zakupilem ten egzemplarz i kilka dni temu bylem zmuszony do wymiany obudowy nagrzewnicy a kazdy pewnie wie z czym to sie wiaze... 3 dni po pracy spedzone przy lidce i sterowanie nawiewami smiga;-)
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2016, 23:02 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: szwagier-lublin » 29 gru 2016, 16:15

Kolego wodaaa, jeśli autko dalej muli zgodnie z tym co piszesz - na pewno przepływka kończy żywot - przerabiałem temat. Wraz z postępującym zabrudzeniem jej elementów spada elastyczność - szczególnie z dołu - błędnie mierzy ona masę powietrza i takie dane przekazuje dalej do innych czujników...zaczyna się lawina, której możesz zapobiec albo czyszcząc (na własną odpowiedzialność ) przepływomierz - spowoduje to albo powrót do życia, albo śmierć - albo kupując nowy - tylko BOSCH. EGR - jeśli sprawny - spiąć i ewentualnie zaślepić po uprzednim wyczyszczeniu. Do tego z tyłu kolektora ssącego na jedną śrubkę torx przykręcony jest czujnik ciśnienia doładowania - często zapchany sadzą - delikatne czyszczenie i wymiana oringu (rozmiar 8x2,5mm) i po temacie. Poza tym przy takich objawach sprawdzić każde możliwe łączenie dolotu oraz węże. Do tego warto sprawdzić - albo najlepiej wymienić - koszt 4 zł/metr - wężyki podciśnienia sterujące gruszką turbiny. Mają niebagatelny wpływ na jej pracę. Czasem nie widać ich zużycia - dlatego warto kupić nowe. To najprostsze sprawy, które kosztują tylko trochę pracy, ale żadnych pieniędzy. U mnie te operacje przyniosły pożądany efekt. Jeśli to nie pomoże - kolejna czynność to czyszczenie zmiennej geometrii turbiny.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”