Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

308_Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 05 sie 2015, 0:20
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: 308_Martinez » 05 sie 2015, 0:48

Witam. Jestem tutaj nowy szczęśliwy posiadacz Lybry SW 2.4 jtd z 2001 roku.
Moja Lybra zbiera się dopiero od 2000 rpm. W porządku przy stałej turbinie. No właśnie . Jak to właściwie wygląda z tymi dmuchawkami w 2.4? 135 konna ma zmienną geometrię czy nie? Czytałem to zacne forum i odpowiedzi są rozbieżne.
Z tego co patrzyłem na moją to sterowania turbiną niema,a gruszka jest podłączona wężykiem zaraz przy turbinie do wysokiego ciśnienia. Ma zmienną geometrię czy nie? Wiem ze były wersje sterowane bez udziału ECU.
Według mnie jest to turbina bez geometrii z zaworem upustowym. Może się mylę.. Proszę o pomoc bardziej obeznanych kolegów w temacie Lybry :-)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: 2.4 Jtd Lybra . Zmienna geometria?

Post autor: FXX » 05 sie 2015, 1:38

W Lybrze tylko CF3 140KM/150KM miały zmienną geometrię.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Pikselek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 294
Rejestracja: 13 maja 2014, 23:12
Imię: Artek
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Pikselek » 05 sie 2015, 1:44

A na czym to dokładnie polega ta zmienna geometria?

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re:

Post autor: meqqex » 05 sie 2015, 5:24

Pikselek pisze:A na czym to dokładnie polega ta zmienna geometria?
w sieci jest dużo artykułów i informacji - wpisz frazę w wyszukiwarce VNT zmienna geometria ;)
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: mjerzy » 05 sie 2015, 14:47

Coś mi tu nie gra - pytasz o wersję 135 konną i o rocznik 2001. jedno z drugim się gryzie - nie jestem pewny dokładnie, ale gdzieś do września 2000r były 2,4 jtd wkładane w wersji CF2 -w tej brak zmiennej geometrii. Późniejsze modele czyli od września 2000r i młodsze to wszystko CF3 - tutaj VNT w każdym silniku JTD. Chyba że w twoim przypadku 2001 to data pierwszej rejestracji lub ktoś wymienił silnik (mało prawdopodobne, bo musiał by to zrobić z osprzętem i sterowaniem)

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: bassooner » 05 sie 2015, 16:27

zmienna geometria polega (najprościej rzecz ujmując) na tym, że zmienia się geometria ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

308_Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 05 sie 2015, 0:20
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: 308_Martinez » 06 sie 2015, 1:03

Zmienna geometria jest troszeczke mylnym tłumaczeniem. Polega ona na zmianie,ukierunkowaniu strugi gazów na łopatki turbiny . Łopatki w turbinie nie zmieniają swojego położenia. Struga gazów odpowiednio ukierunkowana daje mozliwość sterowania wydajnością turbiny :-)
Co do mojej turbiny.. Mam rok produkcji 2001,nie ma N 75. Silnik i osprzęt napewno oryginalne. Jest zmienna czy nie?
Zapodam fotki jeśli będzie potrzeba

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: volf » 06 sie 2015, 8:00

Zapodaj, ale w tym przypadku, jeśli dasz radę rozpoznać/odczytać producenta turbosprężarki to będzie tak: jak IHI to stała a jeśli Garrett to zmienna.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: FXX » 06 sie 2015, 9:24

Podaj VIN i wszystko stanie się jasne.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: bronx » 06 sie 2015, 10:24

Masz "półautomatyczną" taką jak w Kappie, z WG.

308_Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 05 sie 2015, 0:20
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: 308_Martinez » 13 sie 2015, 1:16

Witam. Vin
ZLA83900000064959

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: FXX » 14 sie 2015, 18:36

308_Martinez pisze:Witam. Vin
ZLA83900000064959
I wszystko jasne.
Twoja Lybra nie jest wyprodukowana w 2001 roku, a w 2000 roku, dokładniej w sierpniu 2000r. Dlatego nie dziwi brak zmiennej geometrii w Twoim traktorze.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

308_Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 05 sie 2015, 0:20
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: 308_Martinez » 30 sie 2015, 20:50

Pierwsza rejestracja jest 2001 .
WkUrza mnie ta dziura do 200,0 rpm,chyba mapke bedzie trza zmienić. Jakieś doświadczenia macie panowie,da się troszkę zmniejszyć ten dół
Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, 21:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

Awatar użytkownika
rafix86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 550
Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: rafix86 » 30 sie 2015, 21:08

Trochę z innej beczki, ale pokrewne: czy turbinki bez zmiennej geometrii są trwalsze od tych ze zmienną? :roll:
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - zmienna geometria?

Post autor: bronx » 30 sie 2015, 21:34

Teoretycznie tak. Nie ma lamelek tylko zawór WG. Ma mniejsze doladowanie. I to w piku. Ale nie okreslalbym tego ze jest mniej trwala. Wszystko jak zwykle zalezy od usera :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”