Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: wuja » 16 wrz 2015, 17:40

Cześć!
Pewien czas temu dostrzegłem na wolnych obrotach lekkie drgania silnika, których wcześniej nie było - tak jakby na jednym garze słabiej palił. Za poradą Ramzesa dokonałem testu przelewowego, proszę o ocenę:

Czas trwania testu : 8.5 minuty (nie pytajcie czemu nie 4 minuty...)
Wtryskiwacz - ilość paliwa w przelewie
I - 105ml
II - 105ml
III - 88ml
IV - 95ml
V - 88ml

ps. Wibracje pojawiły się po ok. 400km trasie autostradowej (ok 140 - 180km/h) po uprzednim zatankowaniu na tesco...

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

Post autor: bronx » 16 wrz 2015, 19:21

1 i 2 w gornej granicy ale ok.

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

Post autor: bassooner » 16 wrz 2015, 20:58

a co na to ramzes skoro poradził...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

Post autor: wuja » 16 wrz 2015, 21:07

bassooner pisze:a co na to ramzes skoro poradził...
No jeszcze się nie ustosunkował - dajmy mu czas ;-)

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

Post autor: bassooner » 16 wrz 2015, 21:51

ja aktualnie przelewam z pełnego (J&B) w próżne (mój spust)... ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 jtd 150km - test przelewowy - interpretacja

Post autor: wuja » 16 wrz 2015, 22:09

bassooner pisze:ja aktualnie przelewam z pełnego (J&B) w próżne (mój spust)... ;-)
Tylko nie porozlewaj ;)

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: bassooner » 17 wrz 2015, 15:36

spoko... wynik jak na I garze u wuja - 105 ml do podusi ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: Ramzes_II » 18 wrz 2015, 1:00

O.. Koledzy ale offtop :D Sławku strasznie pochlapałeś stół. No i co Durczok teraz powie ? :D

A poważnie już: Piotr napisał wszystko.
Trzeba zrobić diagnostykę, jeśli komputer nie wykaże nic, to pomiar kompresji silnika itd.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Maciej.S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 07 cze 2015, 17:42
Imię: Maciej
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: Maciej.S » 30 wrz 2015, 9:59

prośba o poradę : Czy jest możliwość wymiany tylko jednego wtryskiwacza, który jest najsłabszy?
Moja Lybra 2003r. posiada przebieg 163 tys. i ten jeden wtrysk dość głośno hałasuje, auto stało się trochę słabsze
i przy ruszaniu jest niepłynny start. Na rozgrzanym silniku podczas przyspieszania również słychać głośniejszą prace.
Auto trochę straciło mocy>Na komputerze błędów brak, kopcenie jest lekkie, tylko podczas przygotowania z EGR.
Zastanawiam się czy wymienić komplet wtrysków czy tylko jeden słabszy?

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: bronx » 30 wrz 2015, 10:24

o co chodzi z tym egr ?
możesz zmienić tylko jeden ten który padł.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: Krzys » 30 wrz 2015, 10:31

Możesz wymienić pojedynczo, dobierasz według numeru z wtrysku i klasy.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Maciej.S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 07 cze 2015, 17:42
Imię: Maciej
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: Maciej.S » 30 wrz 2015, 12:06

super, dzięki za info. Kupie jedną sztukę.

Maciej.S
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 07 cze 2015, 17:42
Imię: Maciej
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: Maciej.S » 06 paź 2015, 15:13

Prośba i pytanie. Kupiłem wtrysk (nowy) do Lybry 1.9 jtd i chciałbym zabrać się sam za wymianę.
Czy potrzebny jest klucz dynamometryczny oraz ściągacz do przewodu paliwowego.
Prośba o link do filmu instruktaŻowego wymiany wtrysku. :?:

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: Ramzes_II » 09 paź 2015, 14:52

Eeee tam... sciagasz zawleczkę od króćca przelewowego, wypinasz delikatnie by go nie połamać, odłączasz wtyk elektryczny, odkręcasz wężyk ciśnieniowy (zasilający wtrysk), popuszczasz węzyk zasilający na listwie RAIL by dało się go odsunąć od wtrysku, odkręcasz śrubę trzymającą wtrysk i wyjmujesz wtryskiwacz. Dobrze mieć nową podkładkę miedzianą pod wtrysk (ale na starej uszczelce też złożysz i też będzie).
Montaż odwrotny do demontażu. Dokręcasz z czuciem wtrysk, by nie zerwać gwintu i tyle.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

wuja
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2014, 10:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: wuja » 14 paź 2015, 11:52

Problem wibracji rozwiązany całkiem przypadkowo, aż wstyd się przyznać... Po wymianie środkowej poduszki silnika jak ręką odjął - w samochodzie cisza, auto podczas pracy na wolnych obrotach bardzo lekko i równomiernie wibruje.
Zdemontowana poduszka jest "na oko" w stanie dobrym, żadnych pęknięć itp. jedynie jest sztywniejsza w porównaniu do tej którą założyłem - być może ma ona inną charakterystykę tłumienia i stąd były te wibracje... Pytanie tylko dlaczego wibracje były "cyklicznie nierównomierne" tak jakby słabiej palił na jednym garze.

Jako ciekawostkę podam wynik pomiaru hałasu z wewnątrz samochodu przed i po wymianie poduszki (pomiar wykonany telefonem wraz z odpowiednią aplikacją, tak więc pomiar ma charakter poglądowy):

- poduszka przed wymianą (sztywna), na biegu jałowym ok 72 dB,
- poduszka założona aktualnie (bardziej miękka), na biegu jałowym ok 63 dB

Podczas jazdy również zdecydowanie ciszej, a pojawienie się/zauważenie wibracji po zatankowaniu na tesco było zbiegiem okoliczności ;)

wuja pisze:Cześć!
Pewien czas temu dostrzegłem na wolnych obrotach lekkie drgania silnika, których wcześniej nie było - tak jakby na jednym garze słabiej palił. Za poradą Ramzesa dokonałem testu przelewowego, proszę o ocenę:

Czas trwania testu : 8.5 minuty (nie pytajcie czemu nie 4 minuty...)
Wtryskiwacz - ilość paliwa w przelewie
I - 105ml
II - 105ml
III - 88ml
IV - 95ml
V - 88ml

ps. Wibracje pojawiły się po ok. 400km trasie autostradowej (ok 140 - 180km/h) po uprzednim zatankowaniu na tesco...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”