Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: szwagier-lublin » 23 mar 2016, 16:42

Witam wszystkich, piszę właśnie debiutanckiego posta na tym forum. Lekkie drżenie rąk na klawiaturze ;) Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem Lybry SW 2,4 jtd. Trafiłem udany egzemplarz, badany przed zakupem na wskroś pod każdym względem, doinwestowany i bez złej przeszłości. Jedyną - grubą rzeczą - do wymiany, na którą jednak przy zakupie dogadałem pewien rabat, był komplet sprzęgła z dwumasą. Stwierdziłem, że warto bo prawdopodobnie zrobię to raz na zawsze. I rzeczywiście efekt wspaniały, autko miękko i sprawnie się porusza, jak nowe. W międzyczasie doszła także kwestia koła pasowego wału korbowego, które było już trochę spękane na tłumiku drgań. Również wymienione na nowe, cisza i spokój.

Żeby nie było, że piszę OFF TOPIC, przechodzę do sedna. Od około miesiąca zaczynam wyczuwać większe wibracje na biegu jałowym. Wyczuwalne są szczególnie jak się np. oprze głowę na zagłówku lub otworzy drzwi na oścież - widać drgania. Leżąca na fotelu butelka z wodą również dobitnie to pokazuje.

Wyeliminowałem dwumasę jako przyczynę, gdyż ma przebieg 2000 km. Wspomniane koło pasowe też. Byłem ostatnio w solidnym warsztacie diagnostycznym na szarpaku - zawieszenie igła, poduszki silnika sprawdzone na moją prośbę - w stanie dobrym. Osobiście pomagałem robić diagnoście ich test, sprawdził także śruby mocujące. Stwierdził, że to na pewno nie jest powód wibracji.
Z drugiej jednak strony zastanawia mnie wpis kolegi WUJA, który nie zauważał optycznie większej różnicy pomiędzy leciwą poduchą a nową. Może to jednak to? Autko zbliża się do 200kkm przebiegu, zawieszenie silnika na pewno jest jeszcze fabryczne...
Nadmienię, że śmiga naprawdę ok, przyspiesza na każdym biegu, nie czuję by miał za mało mocy, więc wtryski - mam nadzieję - OK. Tylko właśnie... mam wrażenie, że powinno być ciszej w środku... ten test hałasu mnie zastanowił. Czy macie jeszcze jakieś pomysły na wytłumaczenie tych wibracji?

Z góry dziękuję za każde sugestie i pomoc.

Pozdrawiam.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Freso
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 222
Rejestracja: 03 sie 2015, 11:15
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Freso » 23 mar 2016, 16:56

Witaj kolego. Jak najbardziej może być to któraś poduszka - w Kappie mam ten sam problem. Dwumasa nie tak dawno robiona, wprawdzie K to był mój pierwszy diesel ale jej nie katuje wiec nie sądzę, bym już zdążył dwumas zajeździć, dlatego obstawiam zawieszenie silnika.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: Art92 » 23 mar 2016, 18:44

- poduszka przed wymianą (sztywna), na biegu jałowym ok 72 dB,
- poduszka założona aktualnie (bardziej miękka), na biegu jałowym ok 63 dB
To chyba mam coś nie tak z telefonem 8-O Z ciekawości zrobiłem pomiary Golfowi IV, stary 1.9TDi 90KM.
Na zimnym silniku: 57dB
Na ciepłym: 51dB
Z czasów posiadania Lybry przez rodziców pamiętam, że było to cholernie ciche auto w środku.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - test przelewowy - interpretacja

Post autor: szwagier-lublin » 23 mar 2016, 19:30

Dzięki za szybki odzew. Wszak temat trochę zamrożony... Kolego Freso - czy zamierzasz coś w najbliższym czasie robić z tą przypadłością w swojej Lancii? Bardzo chętnie wymieniłbym spostrzeżenia. Osobiście też obstawiam poduszki, ale opinia kogoś znającego się lepiej niż ja, trochę mnie zbiła z tropu i zacząłem się martwić o układ paliwowy... Chętnie dowiedziałbym się od WUJA co skłoniło - koniec końców - do wymiany poduchy i jak padł wybór akurat na odpowiednią. W końcu są 3 główne. Co do hałasu - fakt, wyniki na pewno przekłamane bo takie wartości powinny występować np. podczas jazdy 70km/h w dieslu a nie na biegu jałowym na postoju. Niemniej jednak najważniejsza jest różnica jaka z tego wynikła. Ogromna...
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Freso
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 222
Rejestracja: 03 sie 2015, 11:15
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Freso » 24 mar 2016, 13:41

Póki co poduszki muszą poczekać - tylne zawieszenie pasuje zrobić w końcu, a na wszystko naraz mnie nie stać niestety..

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”