Lybra 2.4 JTD 150KM - wyciek płynu do wspomagania

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - wyciek płynu do wspomagania

Post autor: solarzmr » 15 mar 2016, 13:41

1985matti pisze: Duże ciśnienie jest w tym półmetrowym wężu od pompy wspomagania aż do maglownicy ale ten sie nie psuje na szczęście :)
Psuje się, psuje. Ja niestety musiałem z nim walczyć, miałem całą komorę silnika brudną od tego oleju. Dorobienie nowego kosztowało z tego co pamiętam chyba 120 złotych.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - wyciek płynu do wspomagania

Post autor: piterstilo » 17 lis 2019, 14:37

solarzmr pisze: 15 mar 2016, 13:41
1985matti pisze: Duże ciśnienie jest w tym półmetrowym wężu od pompy wspomagania aż do maglownicy ale ten sie nie psuje na szczęście :)
Psuje się, psuje. Ja niestety musiałem z nim walczyć, miałem całą komorę silnika brudną od tego oleju. Dorobienie nowego kosztowało z tego co pamiętam chyba 120 złotych.
Również jestem w trakcie usuwania awarii, tego węża od pompy wspomagania do maglownicy.
Nowy kosztuje ok.600 zł a używka 95 zł z przesyłką. Jednak zdecydowałem o dorobieniu.
Ciekawe,że ten wąż wygląda jakby był sztukowany. Jest początek i koniec, a w środku są dodatkowe dwa miejsca zakute. Czyli ten wąż składa się z trzech części. Oczywiście nieszczelność powstała na jednym z tych dwóch łączeń.
Oczywiście już wcześniej, poprzedni właściciel miał awarię tego wężyka powrotnego. Jest faktura na spawanie aluminiowego przewodu.
Do wczoraj się cieszyłem, że typową dla modelu awarię mam za sobą.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - wyciek płynu do wspomagania

Post autor: piterstilo » 21 lis 2019, 21:29

C.d.
150 zł za zakucie nowego przewodu. Na życzenie mechanika, dłuższego o 4 cm.
Fachowiec wyjaśnił, że te 2 dodatkowe niby zakucia, są fabryczne i ich zadaniem jest dławienie nadmiernego ciśnienia płynu.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

normalny81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD 150KM - wyciek płynu do wspomagania

Post autor: normalny81 » 22 lis 2019, 9:33

piterstilo pisze: 21 lis 2019, 21:29 C.d.
150 zł za zakucie nowego przewodu. Na życzenie mechanika, dłuższego o 4 cm.
Fachowiec wyjaśnił, że te 2 dodatkowe niby zakucia, są fabryczne i ich zadaniem jest dławienie nadmiernego ciśnienia płynu.
Ja kiedyś w swoim Tipo z premedytacją zlikwidowalem te dlawiki ciśnienia. Miałem słaba pompę i to pomogło, ale przyszła zima i jak skreciłem koła na maxa rozerwalo przewód. Więc na własnej skórze przetestowałem. Te dławiki są potrzebne.

Pozdrawiam wszystkich co walczyli i będą walczyć z problemami wspomagania.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”