Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Awatar użytkownika
Ninja78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
Imię: Ninja
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: Ninja78 » 07 lut 2016, 22:11

Witam Was po przerwie

Od kilku lat borykam się z brakiem mocy i niedomaganiem silnika w mojej Lucynie. Motor wymieniłem 2 lata temu po jego zatarciu przy dużej prędkości. Po wymianie jednak nadal są takie same problemy i silnik nie pracuje jak powinien.

- Ogólny brak mocy w porównaniu sprzed kilku lat. Poprzedni silnik przez wiele lat pracował na LPG - po jego wymianie wyrzuciłem instalację gazową.

- Obecny silnik z Fiata Bravo HGT ma przebieg ok 60tyś km i zachowuje się podobnie plus bierze więcej oleju, dlatego stawiam na osprzęt lub elektrykę. W zeszłym roku odstawiłem auto do znajomego mechanika i po zbadaniu silnika stwierdził, że nic mu nie dolega (sprawdził sam silnik tzn. cewki, rozrząd, ciśnienie w komorach spalania itp.). Po wymianie silnika komputer został zresetowany do ustawień fabrycznych.

- Wypadanie zapłonów było spowodowane starymi cewkami i tym, że w czasie wymiany świeć u jednej ukręciłem korpus ceramiczny i ten pękł... Cewki wymieniłem wszystkie na zamienniki po ok 100zł/szt

- Wcześniej były problemy ze spadaniem wolnych obrotów i silnik potrafił zgasnąć np. na światłach - pomogło przeczyszczenie przepustnicy ale może usterka jest poważniejsza i należy ją wymienić ?

- Słyszałem, że w komplecie z przepustnicą warto wymienić potencjometr pedału gazu, może jest wytarty i nie kontaktuje jak należy...
Z gazem jest tak, że np. podjeżdżając do skrzyżowania po odpuszczeniu gazu raz czuć wyraźne hamowanie silnika a innym razem toczy się jakby był na luzie - jakby silnik jednak dostawał jakąś dawkę paliwa...

- Innym dziwnym objawem jest to, że raz silnik wchodzi wolno (mułowato) na obroty powyżej 4000rpm a innym razem dostaje ostrego kopa przy ok 3500rpm...

- Od lat wiem, że wypalony/zużyty jest katalizator ale czy jego brak i błędy sondy lambda mają istotny wpływ na pracę silnika ? Czy warto go jednak wymienić na nowy (nieużywany) ?

- W jednym z tematów na forum przeczytałem, że takie puste pudełko doczepione pod dolotem powietrza to akumulator powietrza. U mnie był dziurawy, mechanik go oderwał i zakleił dziurę taśmą... Czy to "pudełko" jest tak istotne dla pracy silnika czy jego brak jest niezauważalny ?

- W innym temacie przeczytałem o wyskakującym błędzie P1173, który u mnie jest od dłuższego czasu i pojawia się niedługo po skasowaniu MIL.

- W załącznikach inne poprzednio odczytane błędy, ostatnio się nie pojawiają ale może będą wskazówką.

- Żadnych problemów z odpalaniem nawet na mrozie.

Z góry dzięki za podpowiedzi. Wiem, że ten post zakrawa na kilka działów ale ogólnie chodzi mi o "niedomaganie i brak mocy". Często mam wrażenie, że Ona chce ale coś Ją powstrzymuje :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie

- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: s0krates » 07 lut 2016, 22:58

Odłącz przepływkę i zobacz czy jest lepiej (silnik będzie chodził na awaryjnej mapie).
Jeżeli kat jest zapchany możesz spróbować go wypalić (przejedź się autostradą mocniej) ale raczej trzeba go wymienić..
Akumulator po coś jest, jakby był niepotrzebny to by go nie było..
Zainstaluj sobie FESa

markow1977
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:48
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: markow1977 » 08 lut 2016, 12:55

No niestety takie usterki są zawsze trudne do zdiagnozowania i potrafią człowieka wkur... na maksa!!! Ja bym obstawiał w pierwszej kolejności przepływomierz, bo piszesz że źle wkręca się na obroty, przygasa na wolnych - możesz na początek spróbować go wyczyścić, albo szukać kogoś z twojej okolicy na próbną podmianę. Potem sprawdziłbym świece, tzn kolor elektrod (oby nie były czarne i z nagarem) i typ (powinny być takie jak podaje instrukcja, broń boże nie wieloelektrodowe). Potem może szukałbym problemu w cewkach (lepsze są używane niż jakiekolwiek zamienniki), i gdyby to nic nie dało to zmierzyłbym ciśnienie na listwie wtryskowej, bo może pompa już nie daje rady - a skoro był wcześniej gaz to się trochę "zmęczyła" jazdą na rezerwie. W moim przypadku a dokładniej w dwóch, tzn Marea 2.0 i Lybra 2.0 brak mocy i słabe wkręcanie się na obroty to był przepływomierz. Tylko od razu mówie że koniecznie musi to być oryginał, niekoniecznie nowy - wystarczy pewna używka z gwarancją rozruchową, a jest tego dużo bo jeździło to w fiatach, alfach i lanciach. Pzdr Mariusz
Lancia Lybra 2.0 Automat - była!

Awatar użytkownika
Ninja78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
Imię: Ninja
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: Ninja78 » 24 lut 2016, 13:06

Odłączyłem próbnie przepływomierz i na wolnych obrotach silnik zaczął pulsować i kilka razy zgasł. Więcej testów z nią nie robiłem, podjadę do mechanika żeby sprawdził odczyty z komputera.

Doszło do tego szarpanie na niskich obrotach poniżej 2000rpm, sprawdzę teraz świece i czy nie ma oleju na świecach/cewkach - miałem tak w poprzednim silniku, puściła uszczelka pod deklem zaworowym.

Co do listwy wtryskowej to zakładam, że jest przełożona razem z nowym silnikiem, który nie jeździł na LPG.
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie

- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: Krawiec1 » 24 lut 2016, 18:22

plastik kolektor dolotowy? komputer masz na przepustnicy czy w nogach pasażera?

wymiana przepływki na bosch
czyszczenie przepustnicy i krkowego jeśli występuje
sprawdzenie styczników wtrysków lub całych wtrysków
szczelność dolotu do sprawdzenia i naprawy
wymiana świec
powrót do cewek bosch nawet używek

Awatar użytkownika
Ninja78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
Imię: Ninja
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: Ninja78 » 30 mar 2016, 18:15

Ostatnie naprawy to:

- wymiana wszystkich świec (na jednej był olej)
- wymiana cieknącej uszczelki pod pokrywą zaworów
- wymiana przepływomierza na nowy oryginalny Bosch, stary zaniżał odczyty

Nadal jest już teraz bardzo wyraźny brak mocy do tego stopnia że nie ma reakcji na pedał gazu. Odblokowuje się po chwili. Raz jest więcej mocy raz ledwo w ogóle przyspiesza. Początkowo z mechanikiem stawialiśmy na potencjometr pedału gazu lub zacinającą się przepustnicę ale nie ma żadnych co do tego błędów.

Od dawna jest błąd P1135 - skład mieszanki z sondy lambda #1 a ostatnio pojawił się błąd jej działania P0130

Sprawdziliśmy odczyty sondy #1 w trakcie jazdy jest już jasne, że regularnie "zacina się" na stałej wartości w okolicy 0,450V i wtedy występuje brak mocy i reakcji na pedał gazu. Jak tylko sonda się ocknie auto dostaje przyspieszenia.

Napiszę czy wymiana sondy rozwiązała temat zupełnie.
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie

- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu

Awatar użytkownika
Ninja78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
Imię: Ninja
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: Ninja78 » 05 kwie 2016, 10:58

Wymiana sondy #1 zniwelowała efekt braku reakcji na pedał gazu. Sinik jednak dalej niedomaga. Przy jeździe na trasie 3x zdarzyło się, że po podjechaniu do świateł i zdjęciu nogi z gazu silnik prawie zgasł. Wolne obroty zatrzymały się na 200 plus lampka ciśnienia oleju - dodałem gazu i dalej było ok. Innym razem przy takiej sytuacji na drodze obroty zatrzymały się na 1000 i spadły do nominalnych 750 po kilku sekundach.

Jadąc w trasie wciskam gaz do podłogi i czuję, że silnik nie przyspiesza równomiernie. Czuć delikatne podrygi jakby coś go powstrzymywało od uzyskania pełnej mocy.

Ostatnio wymienione:
- przepływomierz powietrza (Bosch)
- świece
- sonda lambda #1

Pytanie co jeszcze może powodować niedobór mocy i co warto wymienić/wyczyścić

- pedał gazu (potencjometr) ?
- przepustnica ?
- wtryskiwacze ?
- cewki ? (wymieniałem 2 lata temu na nowe WRC)
- katalizator ? (wypalony)
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie

- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu

Awatar użytkownika
Ninja78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
Imię: Ninja
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: Ninja78 » 28 kwie 2016, 19:34

Kilka dni temu oddałem Lucynę do fachowca od wydechu w celu pozbycia się katalizatora - według opinii i podpowiedzi mógł być zapchany. Było sporo pracy bo kat w Lancii jest aluminizowany a nie ceramiczny (nie da się łatwo wykruszyć). Trzeba było go ciąć palnikiem i wydłubywać po kawałku.

Finalnie jego usunięcie przywróciło sporo mocy i to bardzo odczuwalnie - przed zabiegiem wynik na hamowni to ledwo 124KM z nominalnych 150KM. Minusem jest brzęczący przydźwięk szczególnie przy 2000rpm

Obroty spadają czasem z 750 na 200 ale obwiniam przepustnicę...
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie

- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: Wilkin » 28 kwie 2016, 20:09

Obroty ci falują bo nie masz kata i sonda lambda podaje źle parametry do mieszanki.
Sprawdź spreżanie na cylindrach - szczególnie na tym na którym miałeś zaolejoną świecę.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: s0krates » 30 kwie 2016, 10:23

Czy katalizator jest po prostu wycięty, czy wstawiona jest przepustnica z tłumikem? Jeżeli masz pustą puszkę to będzie buczała i będzie zły przepływ spalin.

Awatar użytkownika
Ninja78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 16 lut 2014, 20:32
Imię: Ninja
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - silnik niedomaga

Post autor: Ninja78 » 26 cze 2016, 17:21

Czołem

Odpowiedzi na ostatnie pytania:

- Olej na świecy był efektem nieszczelnej uszczelki pod deklem zaworowym, po wymianie uszczelki jest ok.

- Ciśnienie w cylindrach było sprawdzone wcześniej i jest ok

- Katalizator jest po prostu wydłubany zostawiając pustą puszkę (tak jest najtaniej). Oczywiście jest przydźwięk jak z Poloneza ale nie przeszkadza mi to.

Bardziej martwi mnie brak mocy, lekkie szarpanie i praca na wolnych obrotach.

- Brak mocy, raz lepiej raz gorzej niezależnie od temperatury, wilgotności itp.

- Wolne obroty potrafią spadać do 200 ale też lubią samoistnie skakać do 2000, szczególnie np. przy podjechaniu do skrzyżowania i zdjęciu nogi z gazu. Czuć to też przy jeździe z górki na biegu - auto samo przyspiesza a zaraz hamuje (silnikiem)

- Szarpanie jest bardzo subtelne, jakby gdzieś w silniku był zapas mocy którego z jakiegoś powodu nie można wykorzystać - takie lekkie pociągnięcia do przodu przy gazie w podłodze.

- Spalanie - tydzień temu wracałem z Chałup i patrzyłem na spalanie w trasie. Miałem na dachu deskę, żagle i rower więc jechałem spokojnie i równomiernie. Jadąc przez Trójmiasto 100-110km/h miałem spalanie 7.4-7.8l/100km. Po kilkudziesięciu km dojechałem do bramek na autostradzie i potem spalanie przy dokładnie tych samych prędkościach było na poziomie 10,5l/100km, nie chciało spaść poniżej 9,5 nawet przy prędkości 80km'h !!! - O co chodzi ??

Ostatnio robione:
- wymienione obie sondy lambda (tylna w tulei ograniczającej przepływ spalin żeby były mniejsze niż sondy #1)
- przepustnica (używka za 34zł żeby sprawdzić czy coś się zmieni ale jest po staremu)
- potencjometr gazu (używka za 100zł - brak różnicy)

W najbliższym czasie sprawdzę dolot powietrza czy nie jest nieszczelny (akumulator powietrza jest usunięty bo i tak się ułamał...)

Wedle sugestii jednego z czytelników szukam użytkownika takiego auta, z którym mógłbym się chwilowo zamienić cewkami (na oryginalne Bosch) w celu sprawdzenia na nich pracy silnika - zanim kupię komplet za 1200zł...
Lancia Lybra LX V.I.S. 2.0 20v 2001r.
- silnik z Fiata Bravo HGT (przebieg 45tyś/km) wymieniony 01.2014, poprzedni zatarł się przy 200km/h pod Poznaniem, nowy pięknie mruczy ale...
- sprzęgło już wymienione na nowe - po wymianie wibrowało przy popuszczaniu ale dotarło się po ok 2 mies
- brakuje mocy, szcz. przy niskich obr, cewki i świece wymienione, chwilowo pomaga przejazd po wertepach, przepustnica/elektryka ?
- czy ktoś ma pomysł jak tanio wymienić wkładki w zamkach i stacyjce ? mi już się zacinają wszystkie

- wywaliłem instalację LPG bo i tak była do remontu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”