Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: pejtrik » 20 mar 2016, 14:35

Witam. Otóż ciągle mam problemy z silnikiem, ciągle coś naprawiam i teraz znów coś się zepsuło więc chyba mam już dość. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa jakbym chciał kupić cały silnik i go wymienić. Robił to ktoś? I drugie pytanie czy jeśli mam teraz 1.9 JTD 115KM czy dałoby radę wstawić silnik od 2.4 JTD?
Ostatnio zmieniony 20 mar 2016, 14:57 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: pejtrik » 21 mar 2016, 13:01

nikt nic nie wie?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: volf » 21 mar 2016, 13:11

Te ciągłe naprawy to czego dotyczą, bo jeśli osprzętu to taka wymiana może nic nie dać. Kupując silnik u handlarza to przeważnie kupujesz goły słupek więc osprzęt dajesz swój.
Co do zmiany na 2.4 to pewnie się da ale trzeba zmienić jeszcze sporo rzeczy dodatkowo (ECU, wiązki elektryczne, może i skrzynie biegów)-najlepiej mieć dawce kompletnego czyli np. drugie auto z uszkodzonym tyłem a i tak szybko i łatwo nie będzie...
KAPPA TDS & JTD

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: pejtrik » 21 mar 2016, 13:22

Ogólnie ciągle mam problemy z dynamiką auta. Samochód jest w rodzinie już długo. Kupiliśmy jak miał 160tyś na liczniku. Teraz ma 293 bodajże. Jakiś czas temu już się zaczęło, że tracił moc. Jest tak, że jak wcisnę gaz do podłogi to prawie zawsze zapala się kotrolka silnika i traci zupełnie moc. Muszę wtedy wyłączyć silnik, odczekać z 10 sekund. Wtedy odpala i jest ok. No ale znów chce wyprzedzić jakiegoś tira, wcisnę mocniej i to samo. Ogólnie jego moc w porównaniu do tego co było wcześniej jeszcze z rok temu to praktycznie jakby tej mocy nie miał. Na dwojce wciskam gaz to nie czuje tego czegoś. Wcześniej to czułem. Próbowałem już czyszczenia EGR, wymieniałem EGR, zaślepiałem też. turbo było regenerowane nie pamiętam dokładnie kiedy ale nie tak dawno więc chyba to nie turbina. Bierze też olej. Niedawno wymieniałem olej i po przejechaniu jakichś 400km musiałem już dolewać bo było pusto. Kilka razy po tym tak samo. Ogólnie najgorzej jest z tą mocą. Aż się jeździć odechciewa bo nawet przycisnąć nie mogę :P Jadę jak 80 letnia babcia bo na więcej mi nie pozwala.

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: meqqex » 21 mar 2016, 13:35

Zrób logi i wrzuć na forum.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: pejtrik » 21 mar 2016, 13:37

Jest jakaś instrukcja na forum jak to zrobić?

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: bronx » 21 mar 2016, 13:38

Kolego, drogi przyjacielu, a jak zadrapiesz sobie rękę do idziesz ją upierd... i dajesz protezę czy plasterek ?
W twoim przypadku chcesz postąpić jak w pierwszej części zdania.

Podpiąłeś auto kiedyś po kompa, dajesz je jakiemuś mechanikowi, jeśli odpowiedź jest tak to zmień tego drugiego.

Bo twój problem to zbyt niskie ciśnienie na szynie RAIL i wymiana silnika pomoże tu jak kadzidło umarłemu.
Wtryski, pompa CR lub regulator ciśnienia, w odwrotnej kolejności.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 14:42 przez bronx, łącznie zmieniany 1 raz.

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: pejtrik » 21 mar 2016, 13:42

Dlatego też napisałem na tym forum. Mam nadzieję, że jakoś możecie mi pomóc.
Możecie mi napisać jak robi się te logi? Jeśli będę miał możliwość to jeszcze dziś się za to zabiore

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: meqqex » 21 mar 2016, 13:57

Zwyczajny laptop, kabelek OBD2 i program Multi Ecu Scan (MES) lub Fiat Ecu Scan (FES) z netu. Podpinasz się łączysz auto z kompem i zadajesz parametry do zmierzenia.

A te parametry po zalogowaniu:

Obroty silnika
Dawka ogólna paliwa
Zmierzona masa powietrza
Oczekiwana masa powietrza
Zmierzone ciśnienie doładowania
Zmierzone cisnienie paliwa
Oczekiwane ciśnienie paliwa
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)

Test rób na 3 lub najlepiej 4 biegu, Daj logowanie i wciśnij pedał w podłogę przy 1500 obr i trzymaj aż silnik uzyska prawie 4 tys obr. po czym możesz przerwać zapis logu. A następnie pliki wynikowe (*.csv) załącz w poście.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: pejtrik » 21 mar 2016, 14:00

Zrobię to jak najszybciej tylko muszę ten kabelek skądś załatwić

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: Ramzes_II » 21 mar 2016, 18:18

Rail, Piotrze gasil by mu silnik. U niego problem z doladowaniem , a dokładniej przeladowaniem. Kolego Pejtrik skąd jesteś?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: pejtrik » 21 mar 2016, 18:29

Z Braniewa jestem.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: bronx » 21 mar 2016, 22:55

Ramzes_II pisze:Rail, Piotrze gasil by mu silnik. U niego problem z doladowaniem , a dokładniej przeladowaniem. Kolego Pejtrik skąd jesteś?
Jak to czytałem 1 raz to pisało że gaśnie 8-O
post nie edytowany
wygląda ze za szybko przeczytałem, dlatego dostał raila a nie boosta w odpowiedzi.
: gafa :
idę do biedronki po słoiki :lol:

pejtrik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:09
Imię: Patryk
Lokalizacja: Braniewo

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: pejtrik » 23 mar 2016, 20:37

Powie mi ktoś dlaczego jak podłączam się kabelkiem i klikam 'połącz' wyskakuje komunikat 'połączenie nieudane, port COM1 nie istnieje'?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD 115KM - wymiana silnika

Post autor: FXX » 23 mar 2016, 20:40

Zmień w ustawieniach programu port COM.
Prawdopodobnie na COM1 nie masz zainstalowanego kabla, a na innym.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”