Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Karolekk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 paź 2015, 23:28
Lokalizacja: Zamość

Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: Karolekk » 31 mar 2016, 16:39

Witam. Przed kupnem poprzedni właściciel poinformował mnie, że czasami ale dość rzadko Lybrze się zdarza stracić moc i świeci się kontrolka od silnika, wtedy kazał za schowkiem pasażera odpiąć białą kostkę, popsikać contact sprayem odczekać ok. 10 minut i założyć i wróci wszystko do normy. Raz mi się to zdarzyło, zrobiłem tak i pomogło, niestety kilka dni temu kontrolka znów się zaświeciła, ale silnik pracował normalnie, nie miał muła. Dzisiaj oddałem ją do mechanika z powodu cieknącego wspomagania, mechanik zrobił, o dziwo jak odpaliłem kontrolka się już nie świeciła (może dlatego, że odpinał akumulator) ale zauważyłem brak mocy. Wolno wkręca się na obroty i nie jedzie jak powinien. Co może być przyczyną? Pryskałem już tą kostkę ale dalej to samo, kontrolka już nie świeci a mocy nie ma :(

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: lulu85 » 31 mar 2016, 17:43

Niestety ale poza Examinerem / FESem wszystko inne to wróżenie z fusów...
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Adrian.

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: Adrian. » 31 mar 2016, 21:53

Przepraszam za offtop ale mnie rozpier...... w dzisiejszych czasach jak ktoś chce rozwiązać problem, nie podłączy auta do kompa i chce wróżenia z fusów!
Kupiłem Lancię za chwilę miałem kable VAG KKL, potem Panda która miała CAN więc kolejny kabel tym razem Viaken, przyszedł czas na C-maxa i znowu za tydzień od zakupu kabel był nowy w moim posiadaniu, założyłem LPG do Forda od razu dołożyli mi za dopłatą Bloototh STAG LPG którym za pomocą telefonu się komunikuje. Brat kupił Astrę i też OPCOM jest w jego posiadaniu!

Czy tak trudno zrozumieć że dzisiejsze auta za pomocą komputera się z nami komunikują gdy mają awarię?
Ten jakiś kabel jaki rozpinałeś to może być wszystko i nic, a piszę to jako osoba która dziś w Lancii rozkręcała cały klejący się paść kokpitu i tam tych kabelków z schowkiem jest od zeyebania!

Trochę powagi bo nawet jakby ci ktoś chciał pomóc to nie da rady, a kiedyś jak już będziesz miał kabel to zrozumiesz czemu się tak rzucam!

Awatar użytkownika
rafix86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 550
Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: rafix86 » 31 mar 2016, 22:20

Też trochę nie na temat, ale nie przesadzaj z tymi kabelkami! Jeśli mechanik jest kumaty i ma głowę na karku, to powinien wiedzieć bez komputera, co może być przyczyną. Właśnie to, o czym napisałeś jest zmorą u mechaników. Trafia mnie, kiedy co by się nie działo mechanik leci z komputerem. Obejrzyj parę razy "Będzie pan zadowolony" na TVN Turbo. Każda diagnoza zaczyna się od komputera, gdzie w 90% przypadków wystarczy ruszyć głową lub zajrzeć pod maskę. A ile było przypadków, gdzie po podłączeniu do komputera były pokazane jakieś dziwne błędy, bo przecież komputer tak pokazał. I zamiast coś naprawić, to wymieniają. Komputer może i coś ułatwi, naprowadzi na jakiś trop, ale nie zastąpi myślenia. Poza tym nie przesadzaj, że Lybra z początku wieku jest naszpikowana elektroniką i bez komputera nie można do niej podejść :roll:
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: bronx » 31 mar 2016, 23:00

Rafix akurat nie masz racji. Zaczynamy od podpiecia i przy odczycie błędów zaczynamy myśleć. Czy to lybra czy stilo z poczatku wieku. Akurat Adrian bardzo dobrze pisze.
Dam ci przykład, zapala sie co jakis czas kontrolka abs i gaśnie? Powiedz mi co to ?

















Brak styku na czujniki, komp mówi od razu.
Przykładów moge mnożyć na bardziej skomplikowane.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: Wilkin » 01 kwie 2016, 11:11

rafix86 pisze:Też trochę nie na temat, ale nie przesadzaj z tymi kabelkami! Jeśli mechanik jest kumaty i ma głowę na karku, to powinien wiedzieć bez komputera, co może być przyczyną.
W tym przypadku zapala się kontrolka silnika i auto traci moc. Chciałbym zobaczyć w akcji mechanika który zdiagnozuje usterkę bez wpięcia komputera i ile czasu mu to zajmie.
rafix86 pisze:Obejrzyj parę razy "Będzie pan zadowolony" na TVN Turbo. Każda diagnoza zaczyna się od komputera, gdzie w 90% przypadków wystarczy ruszyć głową lub zajrzeć pod maskę.
Ty wiesz bo oglądasz, facet który to popsuł wie,warsztat na który wjeżdżasz nie wie.Drobna różnica ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: lulu85 » 01 kwie 2016, 12:42

@rafix

Zacznijmy od tego że 10 lat temu jak chciałeś podłączyć Lancię do komputera to szukało się człowieka albo z bardzo drogim KTSem albo Examinerem którego dostępność poza ASO była praktycznie nieosiągalna...

Dzisiaj za 120 pln. nabywasz tester diagnostyczny albo adapter obd2 i laczysz ze smartfonem i podstawowe rzeczy też już wiesz - mówimy oczywiście o sterowniku silnika.

Nie wyobrażam sobie wizyty u mechanika bez podpięcia przyrządu i sprawdzenia. To tak samo jak z lekarzem i badaniem swoich parametrów co jakiś czas.. Nawet najlepszy lekarz bez wspomagania się sprzętem nie postawi diagnozy...
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Adrian.

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: Adrian. » 01 kwie 2016, 13:40

rafix86 pisze:Też trochę nie na temat, ale nie przesadzaj z tymi kabelkami! Jeśli mechanik jest kumaty i ma głowę na karku, to powinien wiedzieć bez komputera, co może być przyczyną. Właśnie to, o czym napisałeś jest zmorą u mechaników. Trafia mnie, kiedy co by się nie działo mechanik leci z komputerem. Obejrzyj parę razy "Będzie pan zadowolony" na TVN Turbo. Każda diagnoza zaczyna się od komputera, gdzie w 90% przypadków wystarczy ruszyć głową lub zajrzeć pod maskę. A ile było przypadków, gdzie po podłączeniu do komputera były pokazane jakieś dziwne błędy, bo przecież komputer tak pokazał. I zamiast coś naprawić, to wymieniają. Komputer może i coś ułatwi, naprowadzi na jakiś trop, ale nie zastąpi myślenia. Poza tym nie przesadzaj, że Lybra z początku wieku jest naszpikowana elektroniką i bez komputera nie można do niej podejść :roll:
Kolego kontrolka silnika w aucie praktycznie może oznaczać wszystko! ale żeby wyrugować przyczynę i zawęzić obszar działania używamy komputera! Odkąd nastała era komputerów w samochodach nie da się jak niegdyś zdiagnozować czegoś tak ot bo mechanik ma głowę na karku! Kiedyś nie było elektroniki i a jeśli już była to było to na tyle proste że dało rady to ogarnąć! Dziś mając oczujnikowane auto nie jesteś w stanie mając głowę i ch..j wykombinować czegoś na 100%.

Dla mnie Lybra jest naszpikowana i może nie jak auta za 200 tys zł ale w porównaniu z Corsą B 1.7D isuzu jest!

Taka ciekawostka - u brata w Astrze wywalało błąd związany z doładowaniem turbo, auto nie jeździło jak trzeba, zamulone ale bez check engine, jedynie komputer pokazywał błąd doładowania ( niskie ciśnienie na czujniku kolektora ) Głowa mechanika 4 dni kombinowała podmieniając co się da w czujnikach ( turbo nowe ) aż mechanik wymienił przepływomierz i usterka ustąpiła! W zasadzie można rzec co ma przepływomierz do ciśnienia - jak się okazuje dużo, ale nie było błędu z nim związanego.

Weź pod uwagę jeszcze jedno - Kolega opisał usterkę na forum, gdzie nikt z nas nie widzi, nie słyszy i nie jest w stanie z opisu ( rzetelnego bądź nie bo nie każdy musi się znać dobrze w opisywaniu i na co zwrócić uwagę ) napisać Kolego padło ci to więc masz winowajcę.
Jak widzisz mając kabel jest grono SZANOWANYCH OSÓB ( specjalnie wyszczególniam bo za tę niezapłaconą robotę często ktoś im głupio odpisuje ) jest w stanie z logów coś podpowiedzieć i pewną diagnozę postawić często trafną!

Karolekk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 09 paź 2015, 23:28
Lokalizacja: Zamość

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: Karolekk » 01 kwie 2016, 16:48

Byłem dziś u mechanika się podłączyć i stwierdził, że błędów nie ma, że to jakaś sprawa mechaniczna. Ten co mi wczoraj robił wspomaganie mógł coś sknocić, źle węże pozakładać czy coś, ale umówiłem się z mechanikiem na poniedziałek. A napisałem tutaj o tym problemie, bo myślałem, że może ktoś miał podobną usterkę i napisałby co u niego było przyczyną.

Awatar użytkownika
rafix86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 550
Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: rafix86 » 01 kwie 2016, 17:18

Hahaha :lol: No to Karolekk Was wszystkich załatwił. Podłączenie do komputera i... : gafa : Tak, tak - zaraz napiszecie, że mechanik ma badziewiasty sprzęt.

Tato też był kiedyś u mechaników, wywalało niby błąd z doładowaniem/turbiną. Już ją nawet chcieli wymieniać. Na szczęście pojechał jeszcze do ASO - tam mechanik tylko na podstawie opisu usterek stwierdził, co jest przyczyną (był na 99% pewny). I miał rację. Bez komputera. Żeby było ciekawiej - była to C5, do której chyba już dzisiaj nikt się nie ruszy bez komputera.
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek

fiordek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:36
Imię: Maciej
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: fiordek » 01 kwie 2016, 17:35

dobrze by było opisywać takie historie.. niezła pamiątka by była co jak gdzie a nigdzie itd :)

Adrian.

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: Adrian. » 01 kwie 2016, 18:45

Jedyną sytuacją w której wyskoczyła mi kiedykolwiek kontrolka silnika i nie zapisał jej komputer do błędów był problem czujnikiem na kolektorze dolotowym.


Co do głupiego prześmiewczego komentarza rafix86 - gdyby przejechać się autem które zamula, mając podpiętego kompa, robiąc tzw. logi dojdzie się do tego co szwankuje, a tak jest się dalej w lesie! Także kpij kpij, pośmiejemy się jak "karma" wróci do ciebie :D

Awatar użytkownika
rafix86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 550
Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
Imię: Rafał
Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: rafix86 » 02 kwie 2016, 14:38

Wcale nie kpię. Po prostu lepiej podjechać do kumatego mechanika niż do wymieniacza części, który podpina się pod komputer i albo wyrocznia mu coś powie, albo nie ;)
Lancia Lybra 2.4 JTD '01 Obrazek

ciecieszek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 05 maja 2012, 10:43
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Piła

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: ciecieszek » 04 kwie 2016, 11:56

Mialem podobne objawy. W momencie przeladowania silnika zapala sie kontrolka. Nie zawsze zapisywal bledy. Problem tkwil w zaworze zmienna geometria turbo. Lubi sie zacinac. Moze byc kwestia wezyka podcisnienia.
To moje propozycje
Lancia lybra 2.4 jtd 2002 140 jest
Alfa Romeo 166 2.4 jtd 2002 150 byla
Fiat Marea 1.6 + Lpg 2001 106 Km byla
Fiat punto 1.2 1996 75 Km byl

mieciooo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:17
Lokalizacja: Przecza

Re: Lybra 2.4 JTD - zmulony/brak mocy

Post autor: mieciooo » 13 kwie 2016, 7:22

U mnie z kolei trzeba było wyczyścić turbinę, bo zawalona była syfem. Od czyszczenia jest : ok2 :
Były: Fiat Tempra 1.6 +LPG 1993, Fiat 126p 0.65 1997, Audi 80 B4 Avant 1.6 + LPG 1995
Są: Lancia Lybra SW 2.4 JTD 2004, Suzuki Splash 1.0 2009

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”