Lybra 2.4 JTD - co to za rurka?

nozone
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2016, 21:09
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra 2.4 JTD - co to za rurka?

Post autor: nozone » 31 maja 2016, 21:35

Panowie witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Potrzebuję pomocy w ustaleniu co to za element. rurka pękła z jednej stronie przy kołnierzu i nikt nie potrafi mi powiedzieć co to jest. Myślałem, że to od EGR ale mechanik powiedział mi że to idzie do jakiejś chłodniczki ?? i że rurka występuje tylko w modelu z silnikiem 2,4 jtd .

jestem w Holandii i nikt nie potrafi mi powiedzieć co to za element. Auto chodzi jak z dziurą w tłumiku.

https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=6 ... hoto%2cjpg
Ostatnio zmieniony 31 maja 2016, 22:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Regulamin działu technicznego!

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Panowie co to za rurka

Post autor: prezesjm » 31 maja 2016, 21:45

To jest rurka do EGR. W cf3 egr jest właśnie chłodzony. Wyciąć blaszkę na rozmiar kołnierza, zaślepić i można jechać.

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Panowie co to za rurka

Post autor: s0krates » 31 maja 2016, 22:07

Zaślepiania nie polecam bez remapu. Niby będzie lepiej, ale dobrze nie będzie.. Jak mimo wszystko chcesz mieć egr to mam taką rurkę gdzieś w garażu, ale wysłać mogę za tydzień dopiero.. tak czy siak groszowa sprawa. Jak dziura się powiększy to silnik straci moc a Ty będziesz miał aromat diesla w kabinie..

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Panowie co to za rurka

Post autor: FXX » 31 maja 2016, 23:12

s0krates pisze:Zaślepiania nie polecam bez remapu. Niby będzie lepiej, ale dobrze nie będzie.. Jak mimo wszystko chcesz mieć egr to mam taką rurkę gdzieś w garażu, ale wysłać mogę za tydzień dopiero.. tak czy siak groszowa sprawa. Jak dziura się powiększy to silnik straci moc a Ty będziesz miał aromat diesla w kabinie..
W przypadku tego silnika, tj. CF3, remap nie jest potrzebny.
Jedyna niedogodność to błąd w pamięci ECU, ale silnik będzie pracował prawidłowo i będzie trzymał parametry.

Co do reszty to jak najbardziej prawda.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
s0krates
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 797
Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lybra 2.4 JTD - co to za rurka?

Post autor: s0krates » 01 cze 2016, 16:50

Czekam na stanowisko Bronxa i Ramzesa ;) jak to jest panowie?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - co to za rurka?

Post autor: FXX » 01 cze 2016, 19:13

Sam ON, czyt. Ramzes mi tak powiedział, po czym zaślepiłem EGR w swojej AR156 z tymże silnikiem.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”