Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Witajcie! Ostatnio zaczęły do mnie dochodzić niepokojące dźwięki z silnika. Jest to delikatne postukiwanie, słyszalne tylko wtedy kiedy silnik jest gorący i ma spore obciążenie. Na biegu jałowym w momencie dodawania gazu nic nie słychać. Najgłośniej jest jak jadę 5-10 km/h i przyspieszam z 2 biegu. Nieco ciszej jest przy większych prędkościach. Puka tylko do około 2 krpm, potem albo dźwięk zanika, albo jest zagłuszony przez silnik.
Braku mocy nie zauważyłem.
Pomoże ktoś? Obawiam się panewek, jednak czy może to być coś innego? Podkreślam - jak auto stoi NIC nie puka. Tylko podczas jazdy z dużym obciążeniem.
Edit: byłem właśnie w aucie i próbowałem to sprawdzić. Zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć z 2. Stukanie się pojawiło w momencie wysprzęglania, kiedy silnik był bliski zdławienia. Jednak przy normalnej jeździe na parkingu też to czasem słychać. Może to nie silnik, a coś w sprzęgle? Albo skrzyni biegów?
Braku mocy nie zauważyłem.
Pomoże ktoś? Obawiam się panewek, jednak czy może to być coś innego? Podkreślam - jak auto stoi NIC nie puka. Tylko podczas jazdy z dużym obciążeniem.
Edit: byłem właśnie w aucie i próbowałem to sprawdzić. Zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć z 2. Stukanie się pojawiło w momencie wysprzęglania, kiedy silnik był bliski zdławienia. Jednak przy normalnej jeździe na parkingu też to czasem słychać. Może to nie silnik, a coś w sprzęgle? Albo skrzyni biegów?
Były: Seicento 1.1 -> Ignis 1.3 16v
Jest: Lybra SW 2.0 20v
Jest: Lybra SW 2.0 20v
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Jeśli nie silnik to może coś z przeniesienia napędu, np przegub? Panewki raczej słychać odwrotnie, na jałowych bardzo a przy przyspieszaniu i zwiększaniu obrotów jeszcze bardziej.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 kwie 2016, 10:45
- Imię: Fabian
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Hey, braku mocy nie będziesz odczuwał przy panewkach.
Odzywają się one właśnie w momencie największego obciążenia - tj. właśnie przy około 2. tys obrotów.
W 1.8 najczęściej padały one na 3 garze w kolejności od pompy oleju ( nie wiem jak jest w 2.0 ) ale obstawiam że może to być podobnie.
Najprościej podejdź do silnika z małym zestawem narzędzi i na działającym silniku odłączaj po kolei cewki ( tak żeby chodził na 4 gary )
Odłączaj po kolei od 1 do 5 dodawając gazu na około 2 tys. Jeśli po odłączeniu któreś cewki i dodaniu gazu do 2 tys. hałas milknie masz na szybko odpowiedź w 99% że poszła panewka ( Mógłby to być jeszcze hałas niesprawnych popychaczy, ale stuk panewki a popychaczy jest do odróżnienia dla każdego mechanika, poza tym słychać by je było non-stop a nie tylko przy 2 tys. obrotów )
Na dole masz zaznaczone na czerwone gdzie odłączać przewody
Nie chce dawać wyroków - ale z tego co piszesz niestety obawiałbym się uszkodzonej panewki ;/
Odzywają się one właśnie w momencie największego obciążenia - tj. właśnie przy około 2. tys obrotów.
W 1.8 najczęściej padały one na 3 garze w kolejności od pompy oleju ( nie wiem jak jest w 2.0 ) ale obstawiam że może to być podobnie.
Najprościej podejdź do silnika z małym zestawem narzędzi i na działającym silniku odłączaj po kolei cewki ( tak żeby chodził na 4 gary )
Odłączaj po kolei od 1 do 5 dodawając gazu na około 2 tys. Jeśli po odłączeniu któreś cewki i dodaniu gazu do 2 tys. hałas milknie masz na szybko odpowiedź w 99% że poszła panewka ( Mógłby to być jeszcze hałas niesprawnych popychaczy, ale stuk panewki a popychaczy jest do odróżnienia dla każdego mechanika, poza tym słychać by je było non-stop a nie tylko przy 2 tys. obrotów )
Na dole masz zaznaczone na czerwone gdzie odłączać przewody
Nie chce dawać wyroków - ale z tego co piszesz niestety obawiałbym się uszkodzonej panewki ;/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Chwalę się czy żalę ?
Było:
Fiat Brava 1.9 TD / Fiat Stilo 1.8 / Fiat Marea 1.9 SD / Alfa Romeo 156 1.6 TS / Fiat Marea Weekend 1.9 TD / Fiat Bravo HGT 2.0
Jest:
Lancia Lybra 1.8 VVT V.I.S
Było:
Fiat Brava 1.9 TD / Fiat Stilo 1.8 / Fiat Marea 1.9 SD / Alfa Romeo 156 1.6 TS / Fiat Marea Weekend 1.9 TD / Fiat Bravo HGT 2.0
Jest:
Lancia Lybra 1.8 VVT V.I.S
- batman
- Wiceprezes Lancia Klub Polska
- Posty: 1629
- Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Puk, puk.
Kto tam?
Panewka
Kto tam?
Panewka
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Może zabrzmi to głupio, ale jak rozumiem paliwo masz "niechrzczone" i nie są to dzwoniące zawory, tylko regularne, mechaniczne stuki..?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Paliwo leje zazwyczaj na Shellu, który ma chyba jedne z największych obrotów w Toruniu. Stuki nie są regularne i nie są mechaniczne. Tak jak pisałem - słychać je tylko kiedy silnik jest gorący i tylko przy dużym obciążeniu. Np. na parkingu jak zawijam na 2 i z niskiej prędkości przyspieszam. Byłem u mechanika mojego, pojeździł i twierdzi, że na 99% to nie panewki, bo byłoby je słychać zawsze i mają charakterystyczny dźwięk.rob_76 pisze:Może zabrzmi to głupio, ale jak rozumiem paliwo masz "niechrzczone" i nie są to dzwoniące zawory, tylko regularne, mechaniczne stuki..?
Były: Seicento 1.1 -> Ignis 1.3 16v
Jest: Lybra SW 2.0 20v
Jest: Lybra SW 2.0 20v
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 02 gru 2014, 0:37
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
jachu93 pisze:p. na parkingu jak zawijam na 2 i z niskiej prędkości przyspieszam. Byłem u mechanika mojego, pojeździł i twierdzi, że na 99% to nie panewki, bo byłoby je słychać zawsze i mają charakterystyczny dźwięk.
Tym cytatem trochę mnie naprowadziłeś, ponieważ miałem podobne objawy, problem może być w spalaniu stukowym. Zalej lepsze paliwo np.: v powera 100+ poza tym może to być również koło zmiennych faz, ale to raczej nie to, może to być jeszcze czujnik spalania stukowego. U mnie problem ustał, jak zacząłem lać naprawdę dobre paliwo.
P.S.
Założę się o piwo, że zacząłeś to słyszeć jak jeździsz... z otwartymi oknami w aucie...
Na Twoim miejscu zacząłbym od zalania najlepszego paliwa.
Pamiętaj do LL 2.0 zalecana jest 98, a żeby taką kaloryczność paliwa osiągnąć musisz zalać właśnie coś powyżej 98.
Pozdrawiam.
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Chyba mamy inne instrukcje...gooduser pisze: Pamiętaj do LL 2.0 zalecana jest 98, a żeby taką kaloryczność paliwa osiągnąć musisz zalać właśnie coś powyżej 98.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 02 gru 2014, 0:37
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Jeśli tak jest w instrukcji, to przepraszam - miałem wersję niemieckojęzyczną być może błędnie zapamiętałem.
Wracając do rzeczy, Jachu zalej v-powera i problem powinien ustąpić, rzecz jasna postaraj się, żeby w baku było pow. 90% paliwa Shell. Pozdrawiam.
Wracając do rzeczy, Jachu zalej v-powera i problem powinien ustąpić, rzecz jasna postaraj się, żeby w baku było pow. 90% paliwa Shell. Pozdrawiam.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku
Nie słyszałem dźwięku, jak i większość wypowiadających się w temacie, ale panewki mają charakterystyczny dźwięk ( zazwyczaj ). Panewką też by dawała o sobie raczej znać na jałowym.
Pod obciążeniem może to być spalanie stukowe i niekoniecznie związane ze słabym paliwem. Wystarczy złe zarządzanie zapłonem przez niedomaganie jednego z czujników i tyle.
Możesz spróbować zalać V-Power Nitro+, ale żeby było tego więcej w baku, żeby liczba oktanowa się podniosła ( większa liczba oktanowa = bardziej kontrolowane spalanie i dalej odsunięty moment spalania stukowego ). Więc lepiej zalać kilkanaście litrów jak masz rezerwę.
Sam w innym aucie miałem uszkodzony czujnik spalania stukowego, a jeździłem tylko na Pb98 i spalanie stukowe występowało.
Podmieniłem czujnik i ustąpiło. Komputer nie wyłapał uszkodzenia czujnika. Czujnik był nadpęknięty ( plastikowa obudowa ) i może dostała się wilgoć do niego. Jakoś moŻe działał dla ECU, ale nie spełniał swojej roli.
Pod obciążeniem może to być spalanie stukowe i niekoniecznie związane ze słabym paliwem. Wystarczy złe zarządzanie zapłonem przez niedomaganie jednego z czujników i tyle.
Możesz spróbować zalać V-Power Nitro+, ale żeby było tego więcej w baku, żeby liczba oktanowa się podniosła ( większa liczba oktanowa = bardziej kontrolowane spalanie i dalej odsunięty moment spalania stukowego ). Więc lepiej zalać kilkanaście litrów jak masz rezerwę.
Sam w innym aucie miałem uszkodzony czujnik spalania stukowego, a jeździłem tylko na Pb98 i spalanie stukowe występowało.
Podmieniłem czujnik i ustąpiło. Komputer nie wyłapał uszkodzenia czujnika. Czujnik był nadpęknięty ( plastikowa obudowa ) i może dostała się wilgoć do niego. Jakoś moŻe działał dla ECU, ale nie spełniał swojej roli.
Lancia Lybra 2.0 LX