Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

jachu93
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 02 sty 2015, 16:38
Imię: Janek
Lokalizacja: Toruń

Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: jachu93 » 15 cze 2016, 13:43

Witajcie! Ostatnio zaczęły do mnie dochodzić niepokojące dźwięki z silnika. Jest to delikatne postukiwanie, słyszalne tylko wtedy kiedy silnik jest gorący i ma spore obciążenie. Na biegu jałowym w momencie dodawania gazu nic nie słychać. Najgłośniej jest jak jadę 5-10 km/h i przyspieszam z 2 biegu. Nieco ciszej jest przy większych prędkościach. Puka tylko do około 2 krpm, potem albo dźwięk zanika, albo jest zagłuszony przez silnik.

Braku mocy nie zauważyłem.

Pomoże ktoś? Obawiam się panewek, jednak czy może to być coś innego? Podkreślam - jak auto stoi NIC nie puka. Tylko podczas jazdy z dużym obciążeniem.


Edit: byłem właśnie w aucie i próbowałem to sprawdzić. Zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć z 2. Stukanie się pojawiło w momencie wysprzęglania, kiedy silnik był bliski zdławienia. Jednak przy normalnej jeździe na parkingu też to czasem słychać. Może to nie silnik, a coś w sprzęgle? Albo skrzyni biegów?
Były: Seicento 1.1 -> Ignis 1.3 16v

Jest: Lybra SW 2.0 20v

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: Energetyk » 20 cze 2016, 22:38

Jeśli nie silnik to może coś z przeniesienia napędu, np przegub? Panewki raczej słychać odwrotnie, na jałowych bardzo a przy przyspieszaniu i zwiększaniu obrotów jeszcze bardziej.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

febien
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 kwie 2016, 10:45
Imię: Fabian
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: febien » 20 cze 2016, 23:55

Hey, braku mocy nie będziesz odczuwał przy panewkach.

Odzywają się one właśnie w momencie największego obciążenia - tj. właśnie przy około 2. tys obrotów.

W 1.8 najczęściej padały one na 3 garze w kolejności od pompy oleju ( nie wiem jak jest w 2.0 ) ale obstawiam że może to być podobnie.

Najprościej podejdź do silnika z małym zestawem narzędzi i na działającym silniku odłączaj po kolei cewki ( tak żeby chodził na 4 gary )
Odłączaj po kolei od 1 do 5 dodawając gazu na około 2 tys. Jeśli po odłączeniu któreś cewki i dodaniu gazu do 2 tys. hałas milknie masz na szybko odpowiedź w 99% że poszła panewka ( Mógłby to być jeszcze hałas niesprawnych popychaczy, ale stuk panewki a popychaczy jest do odróżnienia dla każdego mechanika, poza tym słychać by je było non-stop a nie tylko przy 2 tys. obrotów )
Na dole masz zaznaczone na czerwone gdzie odłączać przewody :)

Nie chce dawać wyroków - ale z tego co piszesz niestety obawiałbym się uszkodzonej panewki ;/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Chwalę się czy żalę ? ;)
Było:
Fiat Brava 1.9 TD / Fiat Stilo 1.8 / Fiat Marea 1.9 SD / Alfa Romeo 156 1.6 TS / Fiat Marea Weekend 1.9 TD / Fiat Bravo HGT 2.0
Jest:
Lancia Lybra 1.8 VVT V.I.S

Awatar użytkownika
batman
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Wiceprezes Lancia Klub Polska
Posty: 1629
Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: batman » 22 cze 2016, 14:45

Puk, puk.
Kto tam?
Panewka
: gafa :
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:


Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: rob_76 » 22 cze 2016, 18:46

Może zabrzmi to głupio, ale jak rozumiem paliwo masz "niechrzczone" i nie są to dzwoniące zawory, tylko regularne, mechaniczne stuki..?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

jachu93
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 02 sty 2015, 16:38
Imię: Janek
Lokalizacja: Toruń

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: jachu93 » 28 cze 2016, 10:22

rob_76 pisze:Może zabrzmi to głupio, ale jak rozumiem paliwo masz "niechrzczone" i nie są to dzwoniące zawory, tylko regularne, mechaniczne stuki..?
Paliwo leje zazwyczaj na Shellu, który ma chyba jedne z największych obrotów w Toruniu. Stuki nie są regularne i nie są mechaniczne. Tak jak pisałem - słychać je tylko kiedy silnik jest gorący i tylko przy dużym obciążeniu. Np. na parkingu jak zawijam na 2 i z niskiej prędkości przyspieszam. Byłem u mechanika mojego, pojeździł i twierdzi, że na 99% to nie panewki, bo byłoby je słychać zawsze i mają charakterystyczny dźwięk.
Były: Seicento 1.1 -> Ignis 1.3 16v

Jest: Lybra SW 2.0 20v

gooduser
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 02 gru 2014, 0:37
Imię: Artur
Lokalizacja: Legionowo

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: gooduser » 28 cze 2016, 20:22

jachu93 pisze:p. na parkingu jak zawijam na 2 i z niskiej prędkości przyspieszam. Byłem u mechanika mojego, pojeździł i twierdzi, że na 99% to nie panewki, bo byłoby je słychać zawsze i mają charakterystyczny dźwięk.

Tym cytatem trochę mnie naprowadziłeś, ponieważ miałem podobne objawy, problem może być w spalaniu stukowym. Zalej lepsze paliwo np.: v powera 100+ poza tym może to być również koło zmiennych faz, ale to raczej nie to, może to być jeszcze czujnik spalania stukowego. U mnie problem ustał, jak zacząłem lać naprawdę dobre paliwo.

P.S.

Założę się o piwo, że zacząłeś to słyszeć jak jeździsz... z otwartymi oknami w aucie...
Na Twoim miejscu zacząłbym od zalania najlepszego paliwa.

Pamiętaj do LL 2.0 zalecana jest 98, a żeby taką kaloryczność paliwa osiągnąć musisz zalać właśnie coś powyżej 98.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: Helios » 28 cze 2016, 20:59

gooduser pisze: Pamiętaj do LL 2.0 zalecana jest 98, a żeby taką kaloryczność paliwa osiągnąć musisz zalać właśnie coś powyżej 98.
Pozdrawiam.
Chyba mamy inne instrukcje...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

gooduser
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 02 gru 2014, 0:37
Imię: Artur
Lokalizacja: Legionowo

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: gooduser » 28 cze 2016, 23:08

Jeśli tak jest w instrukcji, to przepraszam - miałem wersję niemieckojęzyczną być może błędnie zapamiętałem.
Wracając do rzeczy, Jachu zalej v-powera i problem powinien ustąpić, rzecz jasna postaraj się, żeby w baku było pow. 90% paliwa Shell. Pozdrawiam.

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 2.0 20v - stuki w silniku

Post autor: gawior » 02 lip 2016, 18:33

Nie słyszałem dźwięku, jak i większość wypowiadających się w temacie, ale panewki mają charakterystyczny dźwięk ( zazwyczaj ). Panewką też by dawała o sobie raczej znać na jałowym.
Pod obciążeniem może to być spalanie stukowe i niekoniecznie związane ze słabym paliwem. Wystarczy złe zarządzanie zapłonem przez niedomaganie jednego z czujników i tyle.
Możesz spróbować zalać V-Power Nitro+, ale żeby było tego więcej w baku, żeby liczba oktanowa się podniosła ( większa liczba oktanowa = bardziej kontrolowane spalanie i dalej odsunięty moment spalania stukowego ). Więc lepiej zalać kilkanaście litrów jak masz rezerwę.

Sam w innym aucie miałem uszkodzony czujnik spalania stukowego, a jeździłem tylko na Pb98 i spalanie stukowe występowało.
Podmieniłem czujnik i ustąpiło. Komputer nie wyłapał uszkodzenia czujnika. Czujnik był nadpęknięty ( plastikowa obudowa ) i może dostała się wilgoć do niego. Jakoś moŻe działał dla ECU, ale nie spełniał swojej roli.
Lancia Lybra 2.0 LX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”