Lybra 1.8 16v - pisk z wałków wyrównaważających

febien
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 kwie 2016, 10:45
Imię: Fabian
Lokalizacja: Częstochowa

Lybra 1.8 16v - pisk z wałków wyrównaważających

Post autor: febien » 20 cze 2016, 23:47

Witam

Po dość grubym remoncie silnika 1.8 ( panewki, pierścienie, szlifowanie itp ) i złożenia wszystkiego do kupu z rozrządu wydobywa się dziwny dźwięk.

Auto chodzi normalnie, przyśpiesza, reaguje raczej tak jak ten silnik powinien - jednak słychać dziwny szum z okolic rozrządu ( ew. jakaś rolka, napinacz )

Mechanik twierdzi iż jest to wina wałków balansujących i któreś z ich łożysk już hałasuje. Pasek osprzętu demontowany i to na pewno nie z niego.

Pyt 1.) Czy można bezpiecznie rozpiąć pasek wałków balansujących i posłuchać silnika bez ich pracy ?

Pyt 2.) Czy ktoś się spotkał wcześniej z ww. objawami? Tj. po przebiegu około 200 tys. faktycznie łożyska tych wałków mogłyby szumieć? Są one w jakikolwiek sposób wymienalne ?
Chwalę się czy żalę ? ;)
Było:
Fiat Brava 1.9 TD / Fiat Stilo 1.8 / Fiat Marea 1.9 SD / Alfa Romeo 156 1.6 TS / Fiat Marea Weekend 1.9 TD / Fiat Bravo HGT 2.0
Jest:
Lancia Lybra 1.8 VVT V.I.S

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Lybra 1.8 16V - Pisk z wałków wyrównaważających

Post autor: PastorFSO » 21 cze 2016, 0:39

Zdemontować pasek wałków możesz bez obaw, silnik bez niego pracuje i ma się dobrze, u siebie przy wymianie rozrządu nie montowałem tegoż paska w ogóle. Co do dziwnego dźwięku przyczyną może też być zbyt duży naciąg paska. Zużycia łożysk niestety też nie można wykluczyć, ale ich wymiana jest dosyć skomplikowana i nie wiem czy jest wykonalna bez wymontowania silnika. Może ktoś już dokonywał takiej operacji i może powiedzieć czy jest to do zrobienia na aucie.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Lybra 1.8 16V - Pisk z wałków wyrównaważających

Post autor: wladek-15 » 21 cze 2016, 0:51

tak jak pisze pastor zdemontuj pasek na stałe z balansów i koniecznie zablokuj wałki żeby nie obracały się samoczynnie podczas jazdy. Bo wtedy będą powodować drgania silnika :)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”