Lybra 1.8 16v - falowanie obrotów na biegu jałowym

febien
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 13 kwie 2016, 10:45
Imię: Fabian
Lokalizacja: Częstochowa

Lybra 1.8 16v - falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: febien » 20 lip 2016, 16:44

Witam

Dalszy ciąg walki z moją Lybrą po remoncie ;)

Otóż falują obroty "na luzie" przy każdej temp. zarówno na gazie jak i benzynie.
Wymienialiśmy już przepływkę, przepustnice z czujnikiem, cewki, sprawdzany był dolot.

Auto jak wyżej wspomniałem posiada gaz. Na jego regulacji mechanik stwierdził zbyt duże PODCIŚNIENIE ( powinno być 0.3 jest około 0.5 )
Na komputerze ponadto wyświetla się błąd Sondy Lambda P0130

1.) Mógłbym mieć prośbę do kogoś aby zrobił mi screen z Fiat Ecu Scan odnośnie parametrów podczas pracy "na luzie" ? Dziwi mnie wartość przy sondzie lambda gdzie napięcie wyświetla się na wolnych obrotach 0,060
Przy dodawaniu gazu wzrasta ( zanim mi padła bateria w lapku przy około 3k RPM było chyba 0,650 )
Tłumik był wspawywany nowy, nie wiem jednak co się stało z katalizatorem ( został czy nie )

2.) Słychać z tego miejsca na czerwono powietrze ( Ciężko określić czy podobne do uciekającego czy raczej jak nieszczelność w dolocie ). Czy przy VIS jest to normalne?
Obadaliśmy sprawę ze wszystkich miejsc i nie widać żadnej nieszczelności.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Chwalę się czy żalę ? ;)
Było:
Fiat Brava 1.9 TD / Fiat Stilo 1.8 / Fiat Marea 1.9 SD / Alfa Romeo 156 1.6 TS / Fiat Marea Weekend 1.9 TD / Fiat Bravo HGT 2.0
Jest:
Lancia Lybra 1.8 VVT V.I.S

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.8 16v - falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Pawcio78 » 21 lip 2016, 23:07

Sonda powinna falować w zakresie nie pamiętam ale coś od ok. 0,1 do 0,9V. Jeśli stoi to najprawdopodobniej nie żyje. Auto rozumiem z jedną sondą? Co do drugiej fotki to w kółku zaznaczyłeś przewód paliwowy, wtyczkę czujnika wałka i kawałek listwy wtryskowej ale pod tym wszystkim jest zaworek podciśnienia sterującym gruchą VIS-a. Sprawdź czy po odpaleniu silnika dźwignia gruchy się przestawia. Jeśli tak to podciśnienia są sczelne jeśli nie to sprawdź zaworek VIS-a,u mnie jeden króciec tego zaworka był ułamany.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”