Alfa 156 1.9 JTD - odpala i gaśnie

mojzu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2016, 11:52
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Alfa 156 1.9 JTD - odpala i gaśnie

Post autor: mojzu » 14 wrz 2016, 13:00

Witam wszystkich
Ze wzgledu na to ze posiadamy te same silniki, a na alfaholikach pomocy nie uzyskalelm, postanowilem poprosić o rade na waszym forum.
1.9 JTD 105KM

Podczas jazdy alfa nagle zgasla, wczesnie nie bylo zadnych oznak typu braku mocy itp. Zapalily sie kontrolki, zjechalem na pobocze, nie chciala w ogole odpalic. Po odczytaniu błędów pojawil się p0191 (czujnik cisnienia na szynie cr). Skasowałem, alfa odpalila przejechalem kilkadzieisąt metrow i ponownie zgasla. Błąd juz sie nie pojawil i nie pojawiał później. Pojawił sie tylko raz. Pare razy odpalilem jeszcze na poboczu (po tym jak sasowalem błąd) ale zawsze gasla po chwili.

Regulator pompy cr był wyjęty wyczyszczony przez mechanika i po tej operacji auto pochodzilo minute/dwie minuty i zgaslo. Miedzyczasie mechanik powiedzial ze jak wciskal gaz ciezko wchodzila na obroty. Potem zgasla i juz nie chciala odpalić. Regulator byl wymieniany na uzywke, ale to nic nie dalo.

Zanim oddałem do mechanika, raz po odpaleniu udalo mi raz sie wkrecic na wysokie obroty ( pojawila sie czarna chmura z wydechu), po zdjeciu gazu zgasla.
Zazwyczaj po dodaniu gazu od razu gasla.
Mechanik powiedzial ze raczej pompa cr po tym jak mu udalo sie odpalic to cos niby slyszal jakies szmery prze chwile ale nie byl do konca pewny skad dochodzily.

Wiem ze powodów moze być kilka, czujniki wała/wałka rozrzadu chyba mozna pominąć w tym przypadku?
Ja mam przeczucie ze to jednak nie pompa CR, bo silnik odpala i po czasie gasnie i raz udalo mi sie wkrecic na wysokie obroty a zgasla dopiero jak zdjąłem gaz, a nie podczas krecenia na wysokich obrotach. Z początku za każdym razem odpala i gasla, po czasie alfa miala w ogole problem z odpaleniem.

Zauważyłem jeszcze przed oddaniem do mechanika że:
- ciśnienie po przekręceniu kluczyka w mar czasami skakalo z 3bar do 1.8bara - jest to akceptowalne? Moze pompa w baku waruje, albo czyjnik cisnienia?
- w okolicy jednego wtrysku zrobiła sie "mała kałuża" ropy

Mechanik wyklucza wtryski pomimo ze nawet ich nie sprawdzal,
Z tego co wyczytalem na forach wtryski tez moga być tego powodem.

Auto nie warte wiecej jak 2k i mam dylemat czy sie z tym wszystkim bawić.


Przed oddaniem do mechanika udalo mi sie zrobic tylko jeden wykres, na koncu jak dodalem gazu zgasla.
Obrazek

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”