Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 17 paź 2016, 9:58

Panowie mam pytanie, ojcu w lybrze poszly panewki. Mechanik za remont zawołał 3 tysiące złotych, to duzo czy malo? Wydaje mi sie ze troche duzo stąd moje pytanie bo jakos ciezko mi uwierzyc ze to az tak drogie czesci są do tego silnika. Remont nie obejmuje całej jednostki tylko wał panewki itp.
Mam mozliwosc kupic ten silnik z bravo hgt za 900 złotych, warto?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Lybra 2.0 20v- koszt remontu silnika

Post autor: Lukasz_TG » 17 paź 2016, 10:16

Co chyba tego mechanika pogieło, a gdzie reszta np. rozrząd ? Kupuj silnik za 900 profilaktycznie wymień panewki, rozrząd oczywiście i sprawdz w jakim stanie jest sprzęgło.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra 2.0 20v- koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 17 paź 2016, 11:09

lybra jest w automacie wiec skrzynia i sprzeglo mnie nie interesują. To powiem zeby brali ten silnik za 900 ;p

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6289
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 2.0 20v- koszt remontu silnika

Post autor: vanisch » 17 paź 2016, 13:04

Lukasz_TG pisze:Co chyba tego mechanika pogieło, a gdzie reszta np. rozrząd ? Kupuj silnik za 900 profilaktycznie wymień panewki, rozrząd oczywiście i sprawdz w jakim stanie jest sprzęgło.
A jest sens profilaktycznie zmieniać panewki? Mechanik u którego serwisuję auta był zdziwiony takim pomysłem :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Energetyk » 17 paź 2016, 13:27

Mechanik dał zaporową cenę bo nie chce mu się tego robić... Dobrze zrobiony dół powinien się bez problemu zmieścić w połowie tej kwoty.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: adrian123 » 17 paź 2016, 13:38

okazalo sie ze silnik z tej bravki jest przedliftowy, ten bez zmiennych faz na metalowym kolektorze. Podejdzie to czy nie bardzo?

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Energetyk » 17 paź 2016, 14:06

Z tego co pamiętam były różnice w wiązce elektrycznej, coś z podłączeniem dwóch czy trzech czujników. Swapowali tak ludzie, można poczytać na forach BravoBravaMarea
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: kond243 » 17 paź 2016, 14:39

Wszystkie2.0 20v mają zmienne fazy rozrządu. Roznica jest w kolektorze ssącym ma zmienną długość kanałów sterowaną klapami.słupek silnika jest ten sam. Różnica jest w jednym zaworze sterujacym dwóch kabelkach. Zakładasz słupek plus osprzęt z twojegosilnika i działa.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v- koszt remontu silnika

Post autor: zygmunt1 » 17 paź 2016, 23:51

vanisch pisze:
A jest sens profilaktycznie zmieniać panewki? Mechanik u którego serwisuję auta był zdziwiony takim pomysłem :roll:
Ja sobie pozwolę napisać tak: po pierwsze zobaczyłbym stan wałków, szczególnie wydechowego. Jeśli są wszystkie krzywki w stanie bdb -czytaj równe /raczej na wydechach wątpię/, to zaglądnąłbym też
na panewki korbowodowe. Tak mimo wszystko, profilaktycznie rzecz jasna i je wymienił. Wcześniej sprawdzając owal wału. Tak profilaktycznie, rzecz jasna. Jeśli się mechanik dziwi, to wydaje mi się,
tak mim zdaniem, średnio zna te silniki. Tak moim zdaniem, rzecz jasna.
Pozdrawiam. :)
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Lybra 2.0 20v- koszt remontu silnika

Post autor: Lukasz_TG » 18 paź 2016, 0:13

zygmunt1 pisze:
vanisch pisze:
A jest sens profilaktycznie zmieniać panewki? Mechanik u którego serwisuję auta był zdziwiony takim pomysłem :roll:
Ja sobie pozwolę napisać tak: po pierwsze zobaczyłbym stan wałków, szczególnie wydechowego. Jeśli są wszystkie krzywki w stanie bdb -czytaj równe /raczej na wydechach wątpię/, to zaglądnąłbym też
na panewki korbowodowe. Tak mimo wszystko, profilaktycznie rzecz jasna i je wymienił. Wcześniej sprawdzając owal wału. Tak profilaktycznie, rzecz jasna. Jeśli się mechanik dziwi, to wydaje mi się,
tak mim zdaniem, średnio zna te silniki. Tak moim zdaniem, rzecz jasna.
Pozdrawiam. :)
Nie chce krytykować, ale czy jakiemuś pierwszemu lepszemu mechanikowi będzie chciało się to robić wątpie w to.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

markow1977
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:48
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: markow1977 » 18 paź 2016, 8:09

Witam:) Przerabiałem temat na własnej skórze:) Minimalne koszty to około 2500 zł - koszt silnika, filtrów, oleju, uszczelniaczy wału, rozrządu, rolek, pasków (warto wymieniać bo wszystko jest na wierzchu) i oczywiście robocizna .Taniej się właściwie nie da chyba ze będziesz robił sam. Ja całość zamknąłem w 4000, ale wymieniłem jeszcze olej w skrzyni, hamulce, poduszki silnika itp. W każdym razie żaden remont nie wchodzi w grę chyba że masz blachę w swojej Lusi zdrowiuteńką!!!!! Tylko wymiana na używke:) Myślę że wymianę panewek też sobie można darować, ale tak jak pisał Zygmunt - obowiązkowo sprawdzić stan krzywek na wałkach!! Pzdr Mariusz
PS: W mojej byłej silnik na bank przeżyje karoserię:):)
Lancia Lybra 2.0 Automat - była!

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: Bichoń » 18 paź 2016, 8:55

markow1977 pisze: PS: W mojej byłej silnik na bank przeżyje karoserię:):)
To się okaże. Na razie blacharka zrobiona i rudej specjalnie nie widać, a ile silnik pożyje pod butem nowego właściciela, to zobaczymy ;-)

markow1977
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 18 sie 2013, 21:48
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: markow1977 » 18 paź 2016, 9:46

Ani się waż "dojechać" niebieską!!!!! :D Dbaj o nią to ją jeszcze odkupię!! : yesyes :
Lancia Lybra 2.0 Automat - była!

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: michalkrk » 18 paź 2016, 11:28

ja remont kompletny w kappie 2.4 20v kiedys zamknalem w 3300zl-po bardzo dobrych znajomosciach(cen czesci i robocizny)-robione nawet bylo osiowanie bloku. wiec nie gadac glupot ,ze zrobicie remont za 1500zl .

w tych czasach remont silnika jest calkowicie nieoplacalny.kup lepiej uzywke .

markow1977 : ok2 :
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6289
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Lybra 2.0 20v ASB - koszt remontu silnika

Post autor: vanisch » 18 paź 2016, 14:56

Wymiana panewek i szlif wału, płyny i rozrząd to jeszcze nie jest remont silnika ;)
A na pewno nie będzie to kosztowało 3 tys zł.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”