Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lip 2019, 18:43

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 19 lut 2017, 20:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Sama rurka bez śladu majonezu, do czyszczenia reszty pewnie trzeba ściągać dekiel zaworów?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 19 lut 2017, 21:12 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11080
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Na wyjściu jest takie sitko, to też sprawdź przed zdjęciem pokrywy. Idzie wiosna, poobserwuj sytuację.

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 20 lut 2017, 15:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Poobserwowałem dzisiaj sytuację w drugim samochodzie i włosy mi się zjeżyły. TRano trochę nim pojeździłem, potem czekałem na żonę i chciałem sprawdzić stan oleju. A tam bagnet wywalony, olejem zapaćkane w okolicy bagnetu, a na samym bagnecie majonezu co niemiara. Na korku majonezu już było, za to na bagnecie (pewnie w rurce) całkiem sporo. Dolałem 1l oleju, bo cieżko było na początku stwierdzić ile wyleciało, ale chyba niewiele, bo teraz mam sporo ponad stan. Ale i tak po południu wymienię olej i filtr. Odma była zapchana mazią, ale sitka żadnego chyba ten nie mam - czyściłem opaską trytytką i wchodziła głęboko w dekiel zaworów bez specjalnego oporu. Przy okazji zauważyłem, że nie miałem tam założonej opaski :)
Po dojechaniu do domu nie było już śladu majonezu, pewnie resztki których nie wyczyściłem rozpuściły się. Oczywiście stan płynu chłodzącego bez zmian, blisko maksa.
Czy te silniki 2.0 20v mają jakieś problemy z odmami? Wcześniej ani w deltach ani w kappach takich jaj nie miałem.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 20 lut 2017, 16:02 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3802
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
To co opisujesz stało się w mrozy. Odma zamarzła i wywaliło bagnet. A smalec robi się po zmieszaniu pary wodnej i oleju.
Eksperyment.....weź kawałek suchego metalu włóż do zamrażarki a potem wyjmnij do ciepłego......zaobserwUj co będzie. A w silniku jeszcze jest olej ;)
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 21 lut 2017, 22:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Tester doszedł, uzyłem i w niebieskiej lybrze nie zmienił zabarwienia, z czego wynika że nie ma CO2 w płynie chłodnicy.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 21 lut 2017, 22:48 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3802
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
To tylko cieszyć siętrza. Odme wyczyść i dociepl motor, no teraz to już na wiosnę idzie i git....
Pozdrawiam brać klubowiczów

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 21 lut 2017, 23:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Tylko jak temu zapobiegać na przyszłość? Jaki jest mechanizm powstawania i rozpuszczania tego "majonezu"?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 22 lut 2017, 5:39 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3802
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Różnica temperatur......nie dogrzany silnik.....gaz....ot tyle dywagacji : buja w oblokach :
Pozdrawiam braćklubowiczów : ok2 :

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 22 lut 2017, 7:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Posty: 1381
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa
Też się zastanawiam od czego to zależy, że w jednych silnikach pojawia się "majonez" ... u mnie jazda głównie po mieście więc motor niedogrzany i tak

E39 2.8 benz ... bardzo dużo majonezu (całą odmę wymieniłem na nową i tak się pojawiał)
Golf IV 1.6 benz ... sporo ale mniej niż w BMW
Punciak 1.2 ... zero
Hyundai 2.4 benz zero majonezu
Lybra 2.4 zero majonezu

Miłe to dla oczu nie jest i wiadomo, że piersze co człowiek myśli o UPG :/

_________________
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Jest Lancia Lybra 2.4 jtd
Obrazek
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek


Na górę
PostDodany: 22 lut 2017, 8:14 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 11080
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Słaba, czyli źle skonstruowana lub niedrożna wentylacja silnika (odma) w połączeniu z eksploatacją na krótkich odcinkach. W zimnym silniku skrapla się woda tworząca majonez, który po mocnym rozgrzaniu znika.

Maniak pisze:
.gaz....
Jaki konkretnie wpływ ma używane paliwo?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119

Obrazek


Na górę
PostDodany: 22 lut 2017, 8:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Reduktor pobiega trochę ciepła z układu, więc silnik nieco później się nagrzeje. Przy sprawnym termostacie dojdzie do tej samej temperatury pracy, ale jednak trochę później - przy krótkich przejazdach może to mieć znaczenie.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 22 lut 2017, 10:28 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 lis 2011, 18:24
Posty: 221
Imię: Tomcjusz
Lokalizacja: Częstochowa
"W zimnym silniku skrapla się woda tworząca majonez, który po mocnym rozgrzaniu znika."

Nie bardzo znika. W maju ub. roku na A4 koło zjazdu na Wieliczkę poszła mi uszczelka pod głowicą. A że to była niedziela i żadnego czynnego warsztatu w okolicy to musiałem jakoś dojechać do domu. Na przejechanie około 140 km zużyłem ponad 20 l płynu do chłodnic - płyn w układzie po kilkunastu kilometrach zanikał a przy okazji tworzyły się spore ilości majonezu (ktoś wcześniej pisał że z płynu się nie tworzy). No i dolewając olej który w tej postaci osadzał się we wnętrzu silnika. Ostatnie 50 km przejechałem dolewając jakieś 10 l zwykłej wody. Więc na koniec miałem naprawdę dużo majonezu do eksperymentów. Silnik był dobrze rozgrzany, temperatura na zewnątrz około 25 stopni - majonez powinien zniknąć. Rzeczywiście w teorii majonez po ogrzaniu powinien ulec rozdzieleniu na olej i wodę/glikol/glicerynę czy co tam tworzy płyn do chłodnic. Jednak w praktyce półgodzinne gotowanie próbki majonezu w wodzie nie spowodowało takiego rozwarstwienia. A temperatura oleju w pracującym silniku jest przecież zbliżona do 100 stopni (około 90 ma płyn). Temperatura powietrza w odmie, na bagnecie czy pod korkiem - czyli tam gdzie majonez się osadza jest sporo niższa. Być może trwałość majonezu zależy od rodzaju oleju. U mnie był to półsyntetyczny 10W40. Zostawiłem samochód u mechanika więc nie widziałem ile majonezu faktycznie wyprodukowałem, ale mechanik mówił że było go naprawdę dużo. Silnik przeżył, choć od tamtej pory co jakiś czas muszą dolewać trochę oleju, a wcześniej tego nie było.

_________________
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Berlina 2,0 20V


Na górę
PostDodany: 22 lut 2017, 17:36 
Offline
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5214
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Bichoń pisze:
20 lut 2017, 15:50
Poobserwowałem dzisiaj sytuację w drugim samochodzie i włosy mi się zjeżyły. TRano trochę nim pojeździłem, potem czekałem na żonę i chciałem sprawdzić stan oleju. A tam bagnet wywalony, olejem zapaćkane w okolicy bagnetu, a na samym bagnecie majonezu co niemiara. Na korku majonezu już było, za to na bagnecie (pewnie w rurce) całkiem sporo. Dolałem 1l oleju, bo cieżko było na początku stwierdzić ile wyleciało, ale chyba niewiele, bo teraz mam sporo ponad stan. Ale i tak po południu wymienię olej i filtr. Odma była zapchana mazią, ale sitka żadnego chyba ten nie mam - czyściłem opaską trytytką i wchodziła głęboko w dekiel zaworów bez specjalnego oporu. Przy okazji zauważyłem, że nie miałem tam założonej opaski :)
Po dojechaniu do domu nie było już śladu majonezu, pewnie resztki których nie wyczyściłem rozpuściły się. Oczywiście stan płynu chłodzącego bez zmian, blisko maksa.
Czy te silniki 2.0 20v mają jakieś problemy z odmami? Wcześniej ani w deltach ani w kappach takich jaj nie miałem.
Silniki 2.0 mają odmę na całej szerokości dekla, nie mają z nią problemów, dopóki się nie zatka.
Z ciekawostek w jednym silniku miałem tak że musiałem czyścić przecinakiem , w drugim mniej więcej o podobnym przebiegu , wystarczyło przepłukanie ropą.
Z tym nie trafisz. Samo czyszczenie jest upierdliwe , bo teoretycznie dekiel i odma jest zrobiona tak że teoretycznie jest nierozbieralna ;)

_________________
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)


Na górę
PostDodany: 19 lis 2018, 22:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Powiedzcie mi mili moi jak to jest z rurkami odmy w lybrze 2.0. Od pokrywy zaworów jedna odchodzi do harmonijki dolotu (przed przepustnicę), ale jest jeszcze druga, odchodząca chyba z tego samego króćca-trójnika, dochodząca do dolotu między przepustnicą a kolektorem dolotowym. Przy tej drugiej jest chyba jakiś zaworek jednokierunkowy -w którą stronę ma przepuszczać?
Czy może mi ktoś wyjaśnić działanie tego układu z dwoma rurkami oraz... dlaczego ktoś miałby zaślepić rurkę odmy za przepustnicą kulką z łożyska??? Co zmienia zaślepienie tej drugiej rurki odmy?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 19 lis 2018, 22:20 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1363
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
W 1.8 też jest taki zaworek tylko w przepustnicy. Blokować przepływ ma w kierunku do pokrywy zaworów. Jeśli nie będzie zamykał to silnik może gasnąć przy przechodzeniu na wolne obroty - lewe powietrze. Ja tak miałem tylko w 1.8. Jutro jeszcze wezme przepustnicę do ręki i potwierdzę kierunek pracy tego zaworka ale wydaje mi się że jak proóbowałem pociągnać powietrze ustami z przepustnicy poprzez ten zaworek to przepływ sie blokował ale dmuchnąć w niego mogłem i powietrze swobodnie leciało.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl