Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 02 kwie 2017, 12:38

Ten olej wraz z filtrem oleju i tak musisz wymienić po naprawie wałka. Najlepiej byłoby odkręcić miskę olejową i dokładnie ją oczyścić z opiłków. Na smoku pompy oleju opiłki też mogą być. Skoro tak zjechało krzywkę to gdzieś ten metal musi się znajdować. Płukanka liqui moly.

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: jasiugm » 02 kwie 2017, 18:59

Płukankę najlepiej Liqui Molly. Wlewasz ją do ciepłego silnika i chodzi sobie na wolnych obrotach 10-15 minut. Potem spuszczasz olej i gotowe. Niestety potem trzeba zalać nowy olej i dać nowy filtr.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 06 kwie 2017, 1:22

Witam szanownych forumowiczów. Czy ktoś mi powie czy dużo jest roboty z wymianą wałka. Tzn jakiś manual do tego lub jak to się robi. Bo rozumiem że trzeba mocowania odkręcić , ten element przy kole pasowym (pomijam że rozrząd rozpinam najpierw) i wałek mi wyjdzie, czy wyskoczą mi jakieś elementy. Ew może trza go ustawić w jakimś dogodnym położeniu. Resztę myślę jestem w stanie ogarnąć.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 08 kwie 2017, 20:45

Temat ogarnołem, wałek siedzi ale mina kolejna a nawet dwie. Pierwsza to mi ręce opadły jak zdjołem osłonę rozrządu, a druga to blokady. Blokady kupiłem żeby żeby koledze nie zawracać gitary, ale coś mi jednak nie leży, na ssącym ma duży luz na wydechowym leży idealnie ,i będę je chciał reklamować, chyba że coś mam źle. ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 10 kwie 2017, 23:20

Dziś wziąłem w łapy wałki i blokady. Wałek z Lybry ma inny kształt krzywki. I blokada z coupe nie leży. Znowu koszta. Pomieze krzywki jeszcze i porównam. Bo jeszcze zastanawiam się czy jak założę oba wałki z Lybry i ustawie na złotych blokadach to będzie to działać. Chyba że skok tłoka jest inny. Ale tego już się pewno nie dowiem. Biorąc pod uwagę to że teraz te wałki na złotych blokadach były ustawione i to chodziło.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 10 kwie 2017, 23:32

Znalazłem takie dane Lybra i coupe. Jest identycznie więc powinno zagrać. [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201704 ... 4c7aef.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201704 ... 4d6268.jpg[/IMG]
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Wilkin » 11 kwie 2017, 0:13

O jakim coupe prawisz waćpanie - bo żadnego pasującego nie kojarzę.A krzywka na G1 powinna być lekko w prawo ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 11 kwie 2017, 6:05

Fiat Coupe ,bo temat dotyczy silnika z tego właśnie auta który wsadziłem do Lybry.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 12 kwie 2017, 23:25

Jaki jest nominalny wymiar krzywki w Lybra 1.8? Ktoś wie może?

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 13 kwie 2017, 21:52

Dziś władowałem wałki z Lybry. Odpalił od kopa i śmiga. Tylko muszę popatrzeć za jakiś czas co to będzie.
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 07 maja 2017, 22:09

Pojeździłem i jest tak że auto jednak nie pali za każdym razem od szczała , przygasa przy dojeździe do świateł itp wolne obroty też się nie trzymają. Poza tym spoko. Zaczekam teraz na poprawne wałki i myślę będzie gites.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 08 maja 2017, 17:04

Sprawdź silnik krokowy a raczej go przeczyść.

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 08 maja 2017, 17:13

I dziś niespodzianka. Drążąc dalej temat postanowiłem ustawić jakoś te wałki na tych niepasujących blokadach. Ustawiłem mniej więcej krzywki na zeby były w miarę do blokady, i skręciłem. I efekt jest taki że auto pali od kopa , obroty trzyma super nic nie falują , tylko jakby dalej muł trochę. Tylko szkoda że nieMam jak tego zgrać idealnie i jednak poczekam na wałki, jak siada idealnie na blokady myślę że wsio wróci do normy

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 09 maja 2017, 15:41

Na jakie wałki czekasz? Od lybry 1.8 czy fiata?

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 16:35

Od fiata chce kupić tylko , mam mały uślizg z kasa.Z Lybry są teraz założone bo mam ładne,tylko zgrać tego nie mogę na tych wałkach.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”