Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 22:45

To są te szare czy miedziane bo już się gubię. Bo srebrne też są tyle że do 2.0. Bo jak to są szare to wyglądają identycznie .

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 23:34

Biorąc pod uwagę jeszcze to że auto wybija bład wałka na wyższych obrotach i nie na stałe tylko mignie czek i tyle a błąd zostaje w pamięci kompa, to może wariator faz daje w kość,chociaż nie słychać go ,albo mi się źle wydaje. Tylko na poprzednim ustawieniu z kosmosu że tak powiem było to samo.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: jasiugm » 17 mar 2017, 6:18

Porównajcie jak wyglądają otwory w tych blokadach. U mnie było tak, że były nawiercone odwrotnie (dało się założyć blokadę, ale obróconą o 180 stopni)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Maniak » 17 mar 2017, 7:14

jasiugm pisze: 17 mar 2017, 6:18 Porównajcie jak wyglądają otwory w tych blokadach. U mnie było tak, że były nawiercone odwrotnie (dało się założyć blokadę, ale obróconą o 180 stopni)
A wystarczyło kołki ustalające wyciągnąć i git.
Nie trzeba nawet ich mocować na śruby : gafa :
Delikatnie montować koła.... :D
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 17 mar 2017, 7:32

Będzie chwila czasu to na dniach porównamy. I przestawie go może po raz ostatni. Bo wczoraj i dziś rano jak odpaliłem to strasznie falują obroty a było dobrze. Ale jeszcze kukne do krokowca jak wygląda ale na ciepłym trzyma równo wolne.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 17 mar 2017, 8:12

gregorkrk pisze:To są te szare czy miedziane bo już się gubię. Bo srebrne też są tyle że do 2.0. Bo jak to są szare to wyglądają identycznie .

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
Pisałem wcześniej abyś nie sugerował się kolorami tylko kształtem. Jak kupowałem te blokady ze zdjęcia to sprzedawca przyniósł wszysktkie blokady do włoszczyzny jakie miał i wszystkie były srebrne. Te co są na moim zdjęciu są wierną kopią pomarańczowych stosowanych w oryginale do silnika 839A4.000, na tych srebrnych miałem kilka razy poskładany rozrząd i wszystko działało dobrze. Jak już także pisałem mechanik przy pierwszym uzyciu tych srebrnych blokad marudził że nie do końca nachodzą na krzywki ale po dopasowaniu iglakiem było ok.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 17 mar 2017, 8:16

Obrazek

Tu masz jeszcze otwory. Góra ssący, dół wydechowy.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 17 mar 2017, 10:52

Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Mój drugi komplet blokad, tych pomarańczowych nie pochodzi od firmy Tesam tylko ZUP (Zakład Urządzeń Pomiarowych). Nie wiem skąd wziąłem Tesama… oto kilka zdjęć tych blokad i instrukcji ustawiania rozrządu. Jest też cały spis blokad które są w ofercie firmy ZUP. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Już wiem. W Tesam kupowałem klucz do pompy paliwa:-) Wiedziałem że coś od nich mam:-)
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 01 kwie 2017, 15:32

Witam. Zaopatrzyłam się w odpowiednie sprzetuy i myślę przestawie rozrząd sam. I co napotkałem po odkręceniu dekla to co na foto. Zastanawiam się jaka tego przyczyna,tylko jedna wytarta na całym wałku. Obrazek
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 01 kwie 2017, 17:54

No nieciekawie wygląda ta krzywka. Szukaj drugiego wałka.

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: jasiugm » 01 kwie 2017, 23:17

Szukaj drugiego wałka, ale wcześniej zrób porządną płukankę silnika i zmień olej. Takie wytarcie biorą się ze słabego zaopatrzenia góry silnika w olej. Pewnie masz sporo syfu w magistrali olejowej.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 02 kwie 2017, 6:53

Olej był wlany po przekładce, potem po tygodniu zmieniłem , teraz jest zalany 10w60 vavoline.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: PastorFSO » 02 kwie 2017, 9:02

Ewentualnie możesz zregenerować wałek w firmie Rewar. Co do oleju możesz go jeszcze wspomóc dodatkiem z dwusiarczkiem molibdenu. Z tym wynalazkiem mój silnik zaczął teochę ciszej pracować.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: jasiugm » 02 kwie 2017, 9:56

Tu nie chodzi o jakość oleju, ale o zatkane kanały olejowe. Dobra płukanka da sobie z nimi radę. Jeśli wymienisz teraz wałek na nowy to stanie się z nim to samo :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 02 kwie 2017, 10:45

Jaka płukankę polecacie i ile na niej jeździć przed zmianą. Ew co dolać żeby nie spuszczać tego oleju bo już trochę w plecy jestem.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”