Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 09 maja 2017, 17:05

A skąd pewność że na fiatowskich wałkach układ zapłonowo - wtryskowy będzie działał prawidłowo?

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 17:23

A myślisz że nie będzie? Na tym ustawieniu co teraz jest najlepiej z obecnych. Ale chodzi o to jak te blokady leżą. Na wałku z Fiata jest prawie lux a na tym z Lybry już chce lezeć. I chcę jakby w prawo.ObrazekObrazek
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 17:27

A na głowice jak wsadzisz to są większe luzy. Miałem też inne blokady na podmianę z auta które śmiga na nich więc te są poprawne. Na głowicy robi się jeszcze więcej luzu i trza celować jakoś.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 09 maja 2017, 21:59

No masz jaja kolego. Trzeba mieć odwagę żeby tak eksperymentować. Ale ok. Teraz dam ci parę rad i będzie działać. Po pierwsze weź pomarańczowe blokady a o eksperymentach zapomnij. Po złapaniu krzywek blokadami odkręć pierwszą świecę , wsadź do dziury długie coś wrzuć piąty bieg i bardzo delikatnie kołem ustaw gmp tłoka. potem weź dobry biały mazaczek i zaznacz sobie na wale ten punkt. Jak masz możliwość to go sobie zablokuj. Na kole ssącego wałka poluzuj 3 śruby a czwartą wykręć. Następnie poluzuj koło wydechowego, oba kola mają dać się lekko ręką przesuwać. Chyba że chcesz sobie czujnik obejrzeć to koło sobie odkręć tylko uwaga łatwo go zepsuć przy zakładaniu nic na siłę. Koło ssącego ustaw w połowę jego luzu (po to odkręca się śrubę żeby to zobaczyć) a koło ssącego daj na maksa w kierunku chłodnicy. Teraz zakładasz pasek wg. schematu naciągasz go , sprawdzasz swój znak na wale i jak wsio pasuje to zakręcasz śruby wałków(ostrożnie bo przy dokręcaniu wydechowego możesz wał przestawić). Zdejmij blokady przekręć pare razy silnikiem (najbezpieczniej kołem) ponownie załóż blokady i sprawdź czy wszystko się zgrywa z twoim znakiem na dole. Teraz stopki zamontuj , odepnij wszystkie cewki i pokręć pare sekund rozrusznikiem (kontrolnie) Zakładam że nie zdejmujesz koła do napędzania balansów bo tego robić nie trzeba. Załóż cewki i odpal go na sekundy 3 i jak zapaca to wszystko jest ok. A byłbym zapomniał, nie odpalaj bez pokrywy bo sobie olejem wszystko upaprzesz. Tylko błagam zmień pasek bo ten się już nie nadaje. Co do panewek to spokój gwarantuje ceramizer i wymiana oleju co 10kkm. Ceramizer nie zadziała jak wcześniej zastosujesz coś z molibdenem. Z doświadczenia wiem że 5w40 spokojnie sobie radzi (ja osobiście przekonałem się do Mannol Extreme). Teraz praca silnika. Cewki to france i potrafią przerywać a ich działanie lub niedziałanie zależne jest od temperatury. Mam nadzieję że teraz będziesz miał ustawiony rozrząd na 5 i nie będziesz musiał tam ponownie zaglądać. Ja bym dokładnie sprawdził kolektor bo jak tam był wystrzał który go wypchnął i o ile go nie połamało to mógł spaść wężyk który znajduje się na nim z tyłu. To jest taki rozrząd który można przestawić nie o jeden czy dwa zęby a o parę stopni (luźne koła rozrządu) . Zrób dokładnie jak napisałem a będziesz miał spokój. Ja od paru lat używam quatrosa i wszystko jest ok. Wał można zablokować na dole od strony skrzyni albo po stronie koła prawego. Gdybyś nie mieszkał daleko od Łodzi to bym Ci to poskładał od ręki. A i pewnie ewentualne inne usterki by się wykryło i naprawiło bo mam co podkładać. Pozdrawiam i powodzenia.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2017, 22:24 przez Jan19, łącznie zmieniany 2 razy.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 22:15

Do Gmp mam uchwyt z czujnikiem zegarowym i tak też ustawiam na 5 biegu kręcąc, a pasek od balansu nie zakładałem. Zaznacz na wale - rozumiem że robię nowy znak na kole pasowym i na tym plastiku (to co tam jest fabrycznie). Sprostuję trochę - koło wydechowego max do chłodnicy. Teraz tak. Pasek jest nowy założony , i powiem ci jak ja to ustawiałem , wydechowy max na chłodnicę i naciagałem pasek w stronę ssącego, jednak koło wałka ssącego dawałem też max na chłodnicę, trochę luzu tam zostawało ale napewno nie połowę. Bardzo ci dziękuję za konkretną podpowiedź na dniach postaram się to przestawić.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 22:16

A jeżeli chodzi o olej to jest zalany Motul 10W60.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 09 maja 2017, 22:34

Wiesz co do oleju to wolna wola ale zdarza się że jest naprawdę zimno i olej z 10na początku nie daje sobie rady a ten silnik jest nie do zajechania tylko olej dobry lej i zmieniaj co 10kkm albo co roku na wiosnę. Daj znać jak ci poszło. Ja ten rozrząd składam po ciemku. Niczego tu nie wymyśliłem tylko tak wygląda to w praktyce. Ja pasek zmieniam praktycznie co roku z racji przebiegu. Moja lanca ma już 600kkm i samochodzik ma się naprawdę nieźle. A lekko nie ma.Co do czujnika to ok. fajnie że go masz (ja też mam) ale zrób sobie dokładny znak na kole pasowym i rancie miski bo potem łatwo sobie balanse ustawić jak nie zapnie się ich przed próbą generalną.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 22:44

A dlaczego koło ssącego się daje w połowę ruchu? Bo to mnie ciekawi. Na tym filmiku oba idą w stronę chłodnicy i tym się sugerowałem.



Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 09 maja 2017, 22:50

gregorkrk pisze: 09 maja 2017, 22:15 Do Gmp mam uchwyt z czujnikiem zegarowym i tak też ustawiam na 5 biegu kręcąc, a pasek od balansu nie zakładałem. Zaznacz na wale - rozumiem że robię nowy znak na kole pasowym i na tym plastiku (to co tam jest fabrycznie). Sprostuję trochę - koło wydechowego max do chłodnicy. Teraz tak. Pasek jest nowy założony , i powiem ci jak ja to ustawiałem , wydechowy max na chłodnicę i naciagałem pasek w stronę ssącego, jednak koło wałka ssącego dawałem też max na chłodnicę, trochę luzu tam zostawało ale napewno nie połowę. Bardzo ci dziękuję za konkretną podpowiedź na dniach postaram się to przestawić.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
Ważne żeby koła się poddały przy naciąganiu. Niby ta regulacja jest po to żeby pasek który trochę się rozciąga nie złapał jakiegoś luzu ale głównie chodzi o napinanie bo napinacz ciągnie od ssącego do wału. Zawsze masz internety i filmy jak to zrobić.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 22:56

Post wcześniej wstawiłem link do filmiku którym się sugerowałem. Ale z tego co piszesz to już miałem chyba tak ustawione i moc wtedy była tylko silnik przygasał a jak dobijałem do świateł lub skrzyżowania to przygasał lub gasł i dodatkowo strasznie obroty falowały, i nie palił za każdym razem. Ale czas będę miał to przestawie.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 09 maja 2017, 23:00

gregorkrk pisze: 09 maja 2017, 22:44 A dlaczego koło ssącego się daje w połowę ruchu? Bo to mnie ciekawi. Na tym filmiku oba idą w stronę chłodnicy i tym się sugerowałem.



Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
To wynika z ilości luzu jaki masz do dyspozycji. Na wydechu jest go mało a po naprężeniu ustawi się gdzieś w pół drogi. Na tym kole masz jeszcze sterowanie iskrą. Ono jest adaptacyjne co prawda ale jak koło ustawi się od razu w połowie to autko zapali od strzału. Co do ssącego to przy naciąganiu dochodzi jeszcze luz pomiędzy wałkami który kasuje obrót w lewo. I tu ruch ssącego koła jest większy.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 23:10

Powiem ci tak , jak sam nie poradzę to przyjadę do ciebie , bo nie mam już nic do stracenia

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 09 maja 2017, 23:11

A to falowanie to może być cewka. Sprawdź też czy któryś pin na kompie ci się nie podgiął. Pamiętaj że komputer nie tylko jest od pokazywania błędów. Nie wszystko dla komputera jest odstępstwem od normy. A diagnostyka komputerowa pojazdów polega na analizowaniu wszystkich parametrów odczytywanych przez urządzenia peryferyjne. Krokowy może tak może nie. Wątpię. Ale przepływomierz już bardziej pasuje.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 09 maja 2017, 23:13

gregorkrk pisze: 09 maja 2017, 23:10 Powiem ci tak , jak sam nie poradzę to przyjadę do ciebie , bo nie mam już nic do stracenia Obrazek

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
Mam nadzieję że Ci się uda. Jak nie to zapraszam do siebie i coś poradzimy
fiter19@wp.pl Tu podeślij swój nr. tel. jak coś byś potrzebował.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2017, 23:17 przez Jan19, łącznie zmieniany 1 raz.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 23:16

Tylko problem z obrotami był cały czas jak były te wałki na złotych blokadach. A jak przedstawiłem teraz na te szare tylko są wypośrodkowanie(celowałem w środek na oko) bo nie leżą te wałki w tych blokadach to nic się z obrotami nie dzieje i pali o sztacha.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”