Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 09 maja 2017, 23:19

gregorkrk pisze: 09 maja 2017, 23:16 Tylko problem z obrotami był cały czas jak były te wałki na złotych blokadach. A jak przedstawiłem teraz na te szare tylko są wypośrodkowanie(celowałem w środek na oko) bo nie leżą te wałki w tych blokadach to nic się z obrotami nie dzieje i pali o sztacha.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
No tak ale jak wałek jest źle w stosunku do wału to tak właśnie może być jak piszesz. Dziwne ale prawdziwe bo jest jeszcze jeden czujnik który steruje paliwem i iskrą a o nim się nie mówi.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 23:22

Mówisz o tym na wale , jest to mój z Lybry i działał do końca dobrze. Ma jeszcze kolejny na podmianę to go dziabne najwyżej, ale mieżyłem je miernikiem i oba mają po 550 ohm więc prawidłowo.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 09 maja 2017, 23:30

Nie będę ci w głowie mieszać. Czasu też nie mam bo muszę iść do roboty. Zrób jak napisałem i się odezwij jak poszło. Jak nie pyknie będziemy radzić.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 09 maja 2017, 23:39

Dziękuję za konkretną poradę i poświęcony czas

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 19 maja 2017, 19:02

Chyba się udało bo kolega się już nie odzywa :)
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 19 maja 2017, 19:51

Nic nie robiłem, dlatego cisza. Sprzęgło mi padło i teraz tym się zająłem. Będę miał czas to przestawie choć wątpię że coś to da i nakręcę filmik, bo to ustawienie już miałem o ile dobrze pamiętam i była lipa. Tylko sprzęgło ogarnę to myślę że na przyszły tydzień coś podziałam. Temat aktualny dopuki nie będzie dobrze Dziękuję za pamięć

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 19 maja 2017, 20:12

kupiłeś już sprzęgło? Ile dałeś i jakiej firmy?
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 19 maja 2017, 20:33

Montuje LUK , cena jakoś 270 zł za komplet.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 27 maja 2017, 18:34

Dziś była chwila czasu i przestawiłem rozrząd zgodnie z tym co Pan Jan19 zalecił. Efekt jest taki że auto gaśnie na skrzyżowaniu lub obroty lecą do 500. A jedzie tak jak było. Idealnie też nie pracuje.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 28 maja 2017, 0:48

A wałki dałeś od którego silnika i jakich blokad użyłeś? Bo ja już się pogubiłem. Nie wiem czy mapa z fiata jest taka sama jak w lanci. I pytanie dodatkowe - czy sprawdzałeś kompresję po zapięciu rozrządu?
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 28 maja 2017, 8:34

Wałki są z Lybry a motor z Fiata i dlatego tego pewno się nie da wystroić. Ale nie chciałem już generować kosztów. Co do mapy to raczej nic wspólnego tu nie będzie miało bo słupek goły wszedł. Blokady są miedziane firmy quadros dedykowane do silnika A4000 Lancia. Mam jeszcze szare dedykowane do silnika fiata A1000 ale one nie leżą idealnie na wałkach Lancia. Więc morał z tego taki że to w tej konfiguracji działać chyba nie będzie. Jak będę miał trochę grosza jeszcze to zmienię te wałki. A narazie będzie jak jest.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 28 maja 2017, 9:57

Ok. Wałki zostaw już w spokoju bo kasa na ulicy nie leży. Pytanie pierwsze - czy silnik zapala od strzała. pytanie drugie -czy z wariatorem wszystko ok (bo ja się z takim przypadkiem nie spotkałem ale może zablokował się w pozycji wysuniętej do przodu). Ale jeżeli ustawiłeś tak jak napisałem to rozrządu już nie poprawiaj bo ustawienie jest jedno jedyne i koniec basta. Tak sobie myślę i podejrzewam że może coś w instalacji jest uszkodzone po przekładce silnika. Jak by co to oferta z mojej strony dalej aktualna. Co innego jak pomaga się usunąć usterkę typową a co innego gdy silnik wariuje po przegrzebaniu. Zdalnie jest ciężko. Ja już chyba przeżyłem wszystkie problemy związane z tym silnikiem i kiedyś spadały mi obroty i gasł ale to była wina czujnika na głowicy Jak coś to mam takiego dziada na podmiankę. Myślę że jak sprawdzisz kompresję i będzie ok to będzie trzeba oddać autko do majstra na pełne sprawdzenie krok po kroku wszystkiego (sprawdzenie a nie podmienianie co popadnie). Natomiast jeżeli słupek jest sprawny to musi banglać. Wygospodaruj sobie wolny czas, wpadaj do mnie i znajdziemy przyczynę.. Serce mnie boli jak czytam co ty przechodzisz z tym samochodem.
ps. na pana trzeba mieć wygląd i pieniądze. Janek jestem i tyle w temacie :)
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 28 maja 2017, 10:25

Było że niezapalał , ale przy ostatnich grzebaniach podmienił em czujnik położenia wałka(chociaż poprzedni pochodził z mojego silnika który palił na dotyk do końca) ale teraz zapala od kopa za każdym razem. Wariator był wcześniej mój stary który grzechotał kilka sekund ale potem cisza,wsadziłem teraz inny który słychać tylko jak zapali auto potem cisza. Czujnik wału podmieniany był też,no chyba że moje są jakieś lipne. Ale wczoraj jeszcze zauważyłem dziwne syczenie zasysanie z okolic przepustnicy i zastanawiam się czy tak ma być , ale nigdy nie zwracałem na to uwagi. A jeszcze ostatnie pytanie. Bo śruby wariatora się obrobiły i założyłem zwykłe 6 na klucz, ale patrząc na schemat to trza je dokręcać momentem 28nm co wydaje mi się nie realne lub mam mało precyzyjny klucz bo jak dokręcam ręką to już czuć że się ukręcić chce. Bardzo Panu dziękuję za wszelką pomoc.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Jan19 » 28 maja 2017, 17:22

Z tymi śrubami to jest tak że ten fabryczny moment jest z czapy wzięty. Dokręcić mocno ale z czuciem i nie podrażniać tym kory mózgowej. Można dać kapkę kleju na gwinty i git. Co do przepustnicy to sprawdź komputerem czy krokowy pracuje. Czy odkręciłeś cały kolektor od głowicy czy zdejmowałeś go w częściach. Chodzi mi o to czy wyjmowałeś wtryski z gniazd. Klepaniem wariatora się nie przejmuj tam się nic nie urwie. Ja jeździłem rok z rozp......ym wariatorem klepał non stop i nic się nie stało. Można go zregenerować samemu i takie regenerowanie spokojnie starcza na 60kkm. czyli spokojnie wystarcza na okres małego rozrządu. Ważne!!!! nie odkręcaj wariatora żabami tylko kluczem specjalnym ( znaczy żabom łapać można ale za koniec wałka). Do łapania wałka też jest przyżąd specjalny ale co tam ;) Ja sobie wziąłem za punkt honoru uruchomienie twojego liberatora i obiecuję ci że to ruszy. Zrób film jak ona pracuje, obejrzę może wtedy coś wymyślę. Wyślę ci na priwa nr tel zadzwoń pogadamy zobaczymy
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 28 maja 2017, 17:25

Będzie dzień wolny u mnie bez dzieci to będę działał. Stuknę i na priv jak już będę wiedział.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”