Jeżeli wariator jest podłączony do walka sącego i następuje jego przybkokowanie to ma to wpływ na pracę silnika.
Jak rozrząd się nie kręci to silnik nie działa.
Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 sie 2012, 18:08
- Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem
Lancia lycra 1.9JTD SW
Lancia Lybra 1.8 sedan 99r LPG
Lancia Lybra 1.8 sedan 99r LPG
Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem
To ustrojstwo na górze tego wałka to wariator.
Gdzie on Ci się blokuje? Chyba, że na panewce
Poczytaj na temat wariatorów, w jakich zakresach obrotów jest aktywny, co daje itp.
Ogólnie to nie ma bata, że od wariatora będzie silnik gasł.
Klepał Ci wcześniej wariator?
Zmień mechanika.
Gdzie on Ci się blokuje? Chyba, że na panewce
Poczytaj na temat wariatorów, w jakich zakresach obrotów jest aktywny, co daje itp.
Ogólnie to nie ma bata, że od wariatora będzie silnik gasł.
Klepał Ci wcześniej wariator?
Zmień mechanika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem
My się tu produkujemy, a tu takie, że jak rozrząd się nie kręci to silnik nie działa
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem
Dobrze a gdybyśmy załozyli że (wiem że to mało prawdopodobne ale gdyby jednak) wariator się zablokował w ten sposób że przestawił na stałe koło zębate względem wałka? Silnik raczej nie powinien prawidłowo pracować, przynajmniej w zakresie obrotów kiedy wariator normalnie jest wyłaczony. Jeśli przy prawidłowo pracującym motorze podamy napięcie na zawór wariatora na biegu jałowym to w znacznym stopniu zakłóci to pracę silnika. Na forum alfy wspominano kilka razy o zablokowanym wariatorze, więc może to nie do końca nieprawda co pisze autor wątku?
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 06 sie 2012, 18:08
- Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Re: Lybra 1.8 16v + LPG - problem z silnikiem
Na forach Alfy i na innych forach gdzie jest opisywany wariatów można znaleźć informacje, że w momencie bardzo złego wariatora może dojść do jego blokady i zerwania rozrządu. Poprzedni właściciel użył zestawu naprawczego ale on niweluje tylko styki silnika. Nawet firma która regeneruje wariatora mówi ze zestaw nie zawsze można użyć.
Natomiast mój błąd jest taki, że nie wiem czy gasnący silnik jest wyeliminowany bo jeszcze nie oddano mi auta. Ale nalewki nie szarpie w czasie jazdy. Dziś może już odbiorę auto od mechanika to będę wiedział co było.
Natomiast mój błąd jest taki, że nie wiem czy gasnący silnik jest wyeliminowany bo jeszcze nie oddano mi auta. Ale nalewki nie szarpie w czasie jazdy. Dziś może już odbiorę auto od mechanika to będę wiedział co było.
Lancia lycra 1.9JTD SW
Lancia Lybra 1.8 sedan 99r LPG
Lancia Lybra 1.8 sedan 99r LPG