Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: Bichoń » 04 cze 2017, 23:06

Jedna z moich lybr ewidentnie złapała lenia. (wszystkie objawy porównuję z drugą, niemal identyczną)
- ciągnąć prawie nie chce, rozpędzenie do 160 na autostradzie wymaga cierpliwości
- czuć to samo na benzynie i na gazie, przy czym na benzynie chyba jeździ odrobinę lepiej
- czuć coś jakby skoki mocy, szczególnie na gazie. W jednym momencie da się wyczuć, że dostała trochę więcej mocy
- ogromne spalanie. W trasie autostradowej spala koło 18l, podczas gdy druga, przy dynamiczniejszej jeździe, ok. 10l/100jm
- muł jest na silniku, nie sądzę, żeby to była skrzynia. Po naciśnięciu gazu nie ma efektu "ślizgania sprzęgła", po prostu jedzie jak 1.6 a nie 2.0
- po przełączeniu na gaz przez chwilę nie chce przyśpieszać w ogóle, w zimie aż się dusiła po dodaniu gazu, w lecie jest lepiej. Po minucie zaczyna jechać "normalnie".

Okoliczności:
- filtr powietrza jeździ już drugi rok, czeka w garażu na wymianę, ale zabrać się nie mogę
- świece wymieniane nie wiadomo kiedy, jeszcze za poprzedniego właściciela
- nie wyświetla żadnych błędów.
- wydaje mi się, że od zawsze chodziła bardziej mulasto niż moja druga lybra, ale ostatnio spalanie jej bardzo wzrosło. 18l/100km przy średniej prędkości ok. 130km/godz (na pustej autostradzie, bez szczególnych przyśpieszeń, z klimą w upale).

Co sprawdzić poza filtrem i świecami? Po podpięciu pod komputer można coś ciekawego wyczytać w tym temacie?
Sprawdzę kompresję i sprawdził bym szczelność dolotu, ale nie wiem jak.

laly2000

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: laly2000 » 04 cze 2017, 23:16

Przepływomierz sprawdź.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: Bichoń » 05 cze 2017, 7:43

Jak można sprawdzić przepływomierz, poza jego podmianą?

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: michalkrk » 05 cze 2017, 8:00

Bichoń pisze: 05 cze 2017, 7:43 Jak można sprawdzić przepływomierz, poza jego podmianą?
1 - odpiąć i sie przejechać czy jest róznica
2 - fiat ecu scan( i tu "zmierzona masa powietrza" oraz "oczekiwana masa powietrza")
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: cysiek » 06 cze 2017, 15:29

U mnie objawem było "gubienie jednego cylindra" .
Wymieniłem świece i od razu inny samochód. Świece NGK z nalotem ok 40tys na gazie.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: zygmunt1 » 06 cze 2017, 22:58

Wymontuj cewki świec /świece też/ i zobacz czy izolacja na cewkach jest w stanie
nie naruszonym /nie popękana/.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: jasiugm » 07 cze 2017, 7:12

U mnie wypadanie zapłonów rozwiązała wymiana fajek od cewek. 20-to letnia guma była zmęczona :)
Fajki to Janmor JM2038
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: Bichoń » 08 cze 2017, 8:02

Świece wymieniłem (z NGK na NGK). Wszystkie były tak samo osmalone na czarno, chyba w normie.
Cewki sprawdziłem wizualnie i nie widziałem żadnych uszkodzeń. Gumy też wizualnie są OK.
Po tym zabrałem się za wymianę filtra powietrza i mam ochotę przekląć do 10-go pokolenia wstecz inżyniera, który tak zaprojektował położenie filtru. Pół samochodu trzeba rozebrać żeby się do niego dostać!
Wymieniłem, poskładałem do kupy i jeździ. Wczoraj wieczorem przejechałem się kawałek i nie miałem odczucia zmulenia. Natomiast czuć było te skoki mocy od czasu do czasu.

No i spalanie (wyświetlane na komputerze). Dziwnie to działa: kasuję jadąc po autostradzie, pierwszy pomiar pokazuje 11.0. Puszczam gaz, toczę się z górki, zwalniam do zjazdu z autostrady (cały czas bez gazu), a spalanie mi rośnie z każdą zmianą co kilka sekund do 14-15 litrów. Na biegu jałowym/wybiegu (to automat, więc ciężko określić), przy prędkości rzędu 100km/godz powinien spalać - nic. Ktoś coś rozumie?

Jeszcze nie podpinałem komputera żeby sprawdzić wskazania przepływomierza.


Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: Bichoń » 09 cze 2017, 9:41

Kat chyba jest, auto sprowadzone ze Szwajcarii, nie sądzę, żeby tam robili takie numery jak wycinanie kata.
Wydech - no z zewnątrz :-) wygląda dobrze, jak niby go sprawdzić czy nie jest zapchany?

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: szwagier-lublin » 09 cze 2017, 10:10

Mi to troszkę pachnie przepływomierzem - przerabiałem ten temat. Co prawda w 2,4 jtd, ale tu może być podobnie. Przepływka powinna być zaraz za wyjściem z filtra powietrza - jedna wtyczka jest do niej podpięta. Wystarczy wyciągnąć i odjechać. Zmiana - jeśli to przepływka - powinna być natychmiast. Jeśli będzie lepiej - walnięta. Jeśli gorzej to trzeba szukać dalej...
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: Bichoń » 16 cze 2017, 18:47

Nie mam czegoś takiego jak oczekiwana masa powietrza we fiat ecu scan czy multi ecu scan. Jest tylko wartość zmierzona, coś tam pokazuje i jak dodaje gazu to się zwiększa. Nic mi to nie mówi...

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: michalkrk » 16 cze 2017, 20:28

Bichoń pisze: 16 cze 2017, 18:47 Nie mam czegoś takiego jak oczekiwana masa powietrza we fiat ecu scan czy multi ecu scan. Jest tylko wartość zmierzona, coś tam pokazuje i jak dodaje gazu to się zwiększa. Nic mi to nie mówi...
owszem jest :)może nie zaznaczyłeś...przykład

Obrazek
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: Bichoń » 16 cze 2017, 20:58

Jaka to wersja multiecuscan?
Albo to kwestia silnika, bo to ze screena to chyba od jakiejś turbawki?

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Lybra 2.0 ASB - zmuliła się

Post autor: michalkrk » 16 cze 2017, 21:26

Bichoń pisze: 16 cze 2017, 20:58 Jaka to wersja multiecuscan?
Albo to kwestia silnika, bo to ze screena to chyba od jakiejś turbawki?
sprawdę jutro jaka to wersja ale wartości oczekiwane i zamierzone przepływki powinny byc w każdej wersji silnikowej
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”