Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR
Witam
Przechodząc do rzeczy. Moja lybra przy przyśpieszaniu czy redukcji biegów (przy odpowiednich obrotach) często szarpie. Szukając różnych rozwiązań doszedłem do wniosku, że może to być wina EGR-a. Wgłębiając się w różnorakie tematy, spotkałem się z opiniami, iż lepiej jest wyrzucić cały egr niż czyścić tudzież zaślepiać. Ostatnio zajrzałem pod maskę w celu zbadania umiejscowienia egr-a i jest on elektroniczny. Czyli to oznacza, że jest cały do wymiany? A może faktycznie lepiej go całkowicie usunąć? Ogólnie to tylko moje przemyślenia odnośnie zachowań auta, bo kolejnym czynnikiem może być także przepływomierz. Jeśli ktoś miały schemat jak odkręcić w ogóle egr byłbym wdzięczny oraz proszę o opinie na ten temat czy inne spostrzeżenia.
Dodaje foty elektronicznego egra w moim aucie.
Pozdrawiam
Przechodząc do rzeczy. Moja lybra przy przyśpieszaniu czy redukcji biegów (przy odpowiednich obrotach) często szarpie. Szukając różnych rozwiązań doszedłem do wniosku, że może to być wina EGR-a. Wgłębiając się w różnorakie tematy, spotkałem się z opiniami, iż lepiej jest wyrzucić cały egr niż czyścić tudzież zaślepiać. Ostatnio zajrzałem pod maskę w celu zbadania umiejscowienia egr-a i jest on elektroniczny. Czyli to oznacza, że jest cały do wymiany? A może faktycznie lepiej go całkowicie usunąć? Ogólnie to tylko moje przemyślenia odnośnie zachowań auta, bo kolejnym czynnikiem może być także przepływomierz. Jeśli ktoś miały schemat jak odkręcić w ogóle egr byłbym wdzięczny oraz proszę o opinie na ten temat czy inne spostrzeżenia.
Dodaje foty elektronicznego egra w moim aucie.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR
Serio potrzebujesz schemat żeby odkręcić EGR? Przecież na załączonych zdjęciach wszystko widać: zrzucasz wtyczkę, 4 śrubki bodajże 13 i 2 imbusy chyba 6 do odkręcenia rurku. Żeby "rozpołowić" EGR to 4 śrubki chyba torx 25. Czyścisz porządnie i zakładasz.
Po objawach szarpania nie stawiałbym na EGR, ale demontaż i czyszczenie to max pół godzinki, a na pewno nie zaszkodzi.
Przepływomierz sobie sprawdź odpinając go, jeśli będzie jakaś zmiana to już wiesz.
Sprawdzić szczelność dolotu, rur od turba itp. Filtr paliwa w jakim stanie? Wtryski ok? Nie kopci na czarno?
Po objawach szarpania nie stawiałbym na EGR, ale demontaż i czyszczenie to max pół godzinki, a na pewno nie zaszkodzi.
Przepływomierz sobie sprawdź odpinając go, jeśli będzie jakaś zmiana to już wiesz.
Sprawdzić szczelność dolotu, rur od turba itp. Filtr paliwa w jakim stanie? Wtryski ok? Nie kopci na czarno?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR
Filtr wymieniany na wiosnę. Czarnego dymu nie ma. Odepnę ten przepływomierz i sprawdzę czy jest różnica i dam znać.Helios pisze: ↑11 sie 2017, 16:02 Serio potrzebujesz schemat żeby odkręcić EGR? Przecież na załączonych zdjęciach wszystko widać: zrzucasz wtyczkę, 4 śrubki bodajże 13 i 2 imbusy chyba 6 do odkręcenia rurku. Żeby "rozpołowić" EGR to 4 śrubki chyba torx 25. Czyścisz porządnie i zakładasz.
Po objawach szarpania nie stawiałbym na EGR, ale demontaż i czyszczenie to max pół godzinki, a na pewno nie zaszkodzi.
Przepływomierz sobie sprawdź odpinając go, jeśli będzie jakaś zmiana to już wiesz.
Sprawdzić szczelność dolotu, rur od turba itp. Filtr paliwa w jakim stanie? Wtryski ok? Nie kopci na czarno?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR
Po wyjeciu wtyczki przeplywomierza, auto nie szarpie a nawet jest zrywniejsze. Czyli wyglada na to, że część do wymiany
Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR
EGR i tak profilaktycznie bym zaślepił
Jak nie ma z nim problemu teraz to będzie w przyszłości.
Jak nie ma z nim problemu teraz to będzie w przyszłości.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR
Testując auto zauważyłem czarny dym wydobywający się z wydechu. Postanowiłem z powrotem założyć wtyczkę od przepływomierza i jeszcze raz udałem się na przejażdżkę i wcześniej wspomnianych skoków nie było, a moc auta w sumie taka sama mi się wydaje, jak po wyjęciu wtyczki. No i oczywiście nie ma czarnego dymu.