Lybra 1.8 16 v - grzeje się/pęknięty wąż od chłodnicy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 lis 2016, 17:04
- Imię: michal
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Lybra 1.8 16 v - grzeje się/pęknięty wąż od chłodnicy
Witam
Problem z lybra jak w temacie, ale zacznę od początku
Miesiąc temu zrobiona uszczelka głowicy co wiązało się z
1. Planowanie i test szczelności głowicy
2. wymiana uszczelniaczy
3. wymiana szklanek
4. wymiana termostatu
5. wymiana śrub głowicy
6. wymiana rozrządu wraz z pompą
po wymianie przez okres miesiąca czasu wszystko ok.
Dziś takie objawy
samochód łapał wysoką temperaturę na autostradzie ale nie grzał się nie zapalała się czerwona kontrolka. Po zwolnieniu temperatura wracała do normalnego stanu 90st. Przy jezdzie w granicach 90 kmh wszystko ok. dojechałem do celu i zgasilem auto. Po odpaleniu zapalila się kontrolka niskiego poziomu płynu więc go zgasiłem. zajrzałem pod maskę pęknięty wąż dolny od chłodnicy . wymieniłem na nowy i dalej w drogę przy małych prędkościach wszystko ok do czasu. Po przejechaniu oklolo 50 km i na niskich zaczął łapac temperaturę ponad 110 stopni. Nie zagrzewając jej zjechałem na parking podczas drogi okolo 5 km caly czas wysoka temperatura ale nie pali się kontrolka. Na parkingu maska w górę i pękła chłodnica przy górnym wężu. Holowanie i wymiana chłodnicy. wczoraj po odpaleniu i wymianie wszystko ok dochodzi do 90 st włącza się wentylator temperatura trochę w góre i zaraz w dół do 90> szczęśliwy poszedłem do domu. Dziś w drodze niestety szybko łapanie temperatury i mimo włączenia się wentylatora musiałem zakończyć jazdę bo się znów gotuje.
pomocy bo już nie mam siły co może być
Problem z lybra jak w temacie, ale zacznę od początku
Miesiąc temu zrobiona uszczelka głowicy co wiązało się z
1. Planowanie i test szczelności głowicy
2. wymiana uszczelniaczy
3. wymiana szklanek
4. wymiana termostatu
5. wymiana śrub głowicy
6. wymiana rozrządu wraz z pompą
po wymianie przez okres miesiąca czasu wszystko ok.
Dziś takie objawy
samochód łapał wysoką temperaturę na autostradzie ale nie grzał się nie zapalała się czerwona kontrolka. Po zwolnieniu temperatura wracała do normalnego stanu 90st. Przy jezdzie w granicach 90 kmh wszystko ok. dojechałem do celu i zgasilem auto. Po odpaleniu zapalila się kontrolka niskiego poziomu płynu więc go zgasiłem. zajrzałem pod maskę pęknięty wąż dolny od chłodnicy . wymieniłem na nowy i dalej w drogę przy małych prędkościach wszystko ok do czasu. Po przejechaniu oklolo 50 km i na niskich zaczął łapac temperaturę ponad 110 stopni. Nie zagrzewając jej zjechałem na parking podczas drogi okolo 5 km caly czas wysoka temperatura ale nie pali się kontrolka. Na parkingu maska w górę i pękła chłodnica przy górnym wężu. Holowanie i wymiana chłodnicy. wczoraj po odpaleniu i wymianie wszystko ok dochodzi do 90 st włącza się wentylator temperatura trochę w góre i zaraz w dół do 90> szczęśliwy poszedłem do domu. Dziś w drodze niestety szybko łapanie temperatury i mimo włączenia się wentylatora musiałem zakończyć jazdę bo się znów gotuje.
pomocy bo już nie mam siły co może być
Re: LANCIA lYBRA 1.8 16 v GRZEJE SIĘ
Korek masz sprawny, bo te pęknięcia węża i chłodnicy trochę dziwne. Przy zbyt wysokim ciśnieniu w układzie powinno iść korkiem... Chociaż teraz to i tak musztarda po obiedzie i czeka cię pewnie powtórka czynności sprzed miesiąca choć dla pewności można by zrobić test na zawartość spalin w układzie chłodzenia.
Sam robiłeś czy jakiś warsztat, bo może dałoby się jakoś z warsztatem dogadać. Wymiana uszczelki pod głowicą co miesiąc to raczej nie jest norma...
Sam robiłeś czy jakiś warsztat, bo może dałoby się jakoś z warsztatem dogadać. Wymiana uszczelki pod głowicą co miesiąc to raczej nie jest norma...
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 lis 2016, 17:04
- Imię: michal
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: LANCIA lYBRA 1.8 16 v GRZEJE SIĘ
robiłem w zaprzyjażnionym warsztacie korek słychać , ze raczej przez niego uchodzi dziś sprawdzane
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 lis 2016, 17:04
- Imię: michal
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 1.8 16 v - grzeje się/pęknięty wąż od chłodnicy
nowy objaw
temperatura dochodzi do 130 st po chwili spada do 90.
na wolnych obrotach przy zamknietym korku sie grzeje przy otwartym zaczyna wywalac płyn ale się nie grzeje
temperatura dochodzi do 130 st po chwili spada do 90.
na wolnych obrotach przy zamknietym korku sie grzeje przy otwartym zaczyna wywalac płyn ale się nie grzeje
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 16 v - grzeje się/pęknięty wąż od chłodnicy
Wąż od chłodnicy do termostatu twardy? Miałem tak w Y 1.2 8V winna była UPG.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 lis 2016, 17:04
- Imię: michal
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 1.8 16 v - grzeje się/pęknięty wąż od chłodnicy
uszczelka niedawno robiona. wąż nie kamień twardy ale gorący
- zygmunt1
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 1117
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
- Imię: Zygmunt
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra 1.8 16 v - grzeje się/pęknięty wąż od chłodnicy
Wg mnie jeśli wywala płyn to uszczelka ponownie do wymiany.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
Jest : Lancia Lybra 2.0, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042
Beta Coupe 2,0 -(klik)
Członek Zwyczajny Stowarzyszenia
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 16 v - grzeje się/pęknięty wąż od chłodnicy
Jak uszczelka przepuszcza to spaliny przedostają się do termostatu i bąble gazowe na czujniku temperatury powodują właśnie wzrosty wskazań wskazówki temperatury. Jak gaz zostanie przepchnięty dalej i płyn schłodzi czujnik temperatury to wskazówka opada do 90 stopni. Ja tak to rozumiem.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.