Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 10 gru 2018, 8:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 11 sie 2017, 15:06 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 41
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Witam

Przechodząc do rzeczy. Moja lybra przy przyśpieszaniu czy redukcji biegów (przy odpowiednich obrotach) często szarpie. Szukając różnych rozwiązań doszedłem do wniosku, że może to być wina EGR-a. Wgłębiając się w różnorakie tematy, spotkałem się z opiniami, iż lepiej jest wyrzucić cały egr niż czyścić tudzież zaślepiać. Ostatnio zajrzałem pod maskę w celu zbadania umiejscowienia egr-a i jest on elektroniczny. Czyli to oznacza, że jest cały do wymiany? A może faktycznie lepiej go całkowicie usunąć? Ogólnie to tylko moje przemyślenia odnośnie zachowań auta, bo kolejnym czynnikiem może być także przepływomierz. Jeśli ktoś miały schemat jak odkręcić w ogóle egr byłbym wdzięczny oraz proszę o opinie na ten temat czy inne spostrzeżenia.

Dodaje foty elektronicznego egra w moim aucie.

Pozdrawiam


Załączniki:
3.jpg
3.jpg [ 78.65 KiB | Przejrzano 1534 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 104.56 KiB | Przejrzano 1534 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 94.83 KiB | Przejrzano 1534 razy ]
Na górę
PostDodany: 11 sie 2017, 16:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Posty: 1509
Lokalizacja: Legnica
Serio potrzebujesz schemat żeby odkręcić EGR? Przecież na załączonych zdjęciach wszystko widać: zrzucasz wtyczkę, 4 śrubki bodajże 13 i 2 imbusy chyba 6 do odkręcenia rurku. Żeby "rozpołowić" EGR to 4 śrubki chyba torx 25. Czyścisz porządnie i zakładasz.

Po objawach szarpania nie stawiałbym na EGR, ale demontaż i czyszczenie to max pół godzinki, a na pewno nie zaszkodzi.

Przepływomierz sobie sprawdź odpinając go, jeśli będzie jakaś zmiana to już wiesz.

Sprawdzić szczelność dolotu, rur od turba itp. Filtr paliwa w jakim stanie? Wtryski ok? Nie kopci na czarno?


Na górę
PostDodany: 11 sie 2017, 18:03 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 41
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Helios pisze:
11 sie 2017, 16:02
Serio potrzebujesz schemat żeby odkręcić EGR? Przecież na załączonych zdjęciach wszystko widać: zrzucasz wtyczkę, 4 śrubki bodajże 13 i 2 imbusy chyba 6 do odkręcenia rurku. Żeby "rozpołowić" EGR to 4 śrubki chyba torx 25. Czyścisz porządnie i zakładasz.

Po objawach szarpania nie stawiałbym na EGR, ale demontaż i czyszczenie to max pół godzinki, a na pewno nie zaszkodzi.

Przepływomierz sobie sprawdź odpinając go, jeśli będzie jakaś zmiana to już wiesz.

Sprawdzić szczelność dolotu, rur od turba itp. Filtr paliwa w jakim stanie? Wtryski ok? Nie kopci na czarno?
Filtr wymieniany na wiosnę. Czarnego dymu nie ma. Odepnę ten przepływomierz i sprawdzę czy jest różnica i dam znać. :)


Na górę
PostDodany: 12 sie 2017, 12:50 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 41
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Po wyjeciu wtyczki przeplywomierza, auto nie szarpie a nawet jest zrywniejsze. Czyli wyglada na to, że część do wymiany :)


Na górę
PostDodany: 12 sie 2017, 14:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Posty: 1509
Lokalizacja: Legnica
Tomek Em pisze:
12 sie 2017, 12:50
Po wyjeciu wtyczki przeplywomierza, auto nie szarpie a nawet jest zrywniejsze. Czyli wyglada na to, że część do wymiany :)
: ok2 : Tylko nie kupuj zamiennika, jak coś to wg mnie lepsza ori używka niż nowy zamiennik ;)


Na górę
PostDodany: 12 sie 2017, 14:11 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9772
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
EGR i tak profilaktycznie bym zaślepił ;)
Jak nie ma z nim problemu teraz to będzie w przyszłości.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 12 sie 2017, 19:55 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2016, 20:00
Posty: 41
Imię: Tomek
Lokalizacja: Łańcut (Rzeszów)
Testując auto zauważyłem czarny dym wydobywający się z wydechu. Postanowiłem z powrotem założyć wtyczkę od przepływomierza i jeszcze raz udałem się na przejażdżkę i wcześniej wspomnianych skoków nie było, a moc auta w sumie taka sama mi się wydaje, jak po wyjęciu wtyczki. No i oczywiście nie ma czarnego dymu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl