Strona 1 z 1

Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR

: 11 sie 2017, 15:06
autor: Tomek Em
Witam

Przechodząc do rzeczy. Moja lybra przy przyśpieszaniu czy redukcji biegów (przy odpowiednich obrotach) często szarpie. Szukając różnych rozwiązań doszedłem do wniosku, że może to być wina EGR-a. Wgłębiając się w różnorakie tematy, spotkałem się z opiniami, iż lepiej jest wyrzucić cały egr niż czyścić tudzież zaślepiać. Ostatnio zajrzałem pod maskę w celu zbadania umiejscowienia egr-a i jest on elektroniczny. Czyli to oznacza, że jest cały do wymiany? A może faktycznie lepiej go całkowicie usunąć? Ogólnie to tylko moje przemyślenia odnośnie zachowań auta, bo kolejnym czynnikiem może być także przepływomierz. Jeśli ktoś miały schemat jak odkręcić w ogóle egr byłbym wdzięczny oraz proszę o opinie na ten temat czy inne spostrzeżenia.

Dodaje foty elektronicznego egra w moim aucie.

Pozdrawiam

Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR

: 11 sie 2017, 16:02
autor: Helios
Serio potrzebujesz schemat żeby odkręcić EGR? Przecież na załączonych zdjęciach wszystko widać: zrzucasz wtyczkę, 4 śrubki bodajże 13 i 2 imbusy chyba 6 do odkręcenia rurku. Żeby "rozpołowić" EGR to 4 śrubki chyba torx 25. Czyścisz porządnie i zakładasz.

Po objawach szarpania nie stawiałbym na EGR, ale demontaż i czyszczenie to max pół godzinki, a na pewno nie zaszkodzi.

Przepływomierz sobie sprawdź odpinając go, jeśli będzie jakaś zmiana to już wiesz.

Sprawdzić szczelność dolotu, rur od turba itp. Filtr paliwa w jakim stanie? Wtryski ok? Nie kopci na czarno?

Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR

: 11 sie 2017, 18:03
autor: Tomek Em
Helios pisze: 11 sie 2017, 16:02 Serio potrzebujesz schemat żeby odkręcić EGR? Przecież na załączonych zdjęciach wszystko widać: zrzucasz wtyczkę, 4 śrubki bodajże 13 i 2 imbusy chyba 6 do odkręcenia rurku. Żeby "rozpołowić" EGR to 4 śrubki chyba torx 25. Czyścisz porządnie i zakładasz.

Po objawach szarpania nie stawiałbym na EGR, ale demontaż i czyszczenie to max pół godzinki, a na pewno nie zaszkodzi.

Przepływomierz sobie sprawdź odpinając go, jeśli będzie jakaś zmiana to już wiesz.

Sprawdzić szczelność dolotu, rur od turba itp. Filtr paliwa w jakim stanie? Wtryski ok? Nie kopci na czarno?
Filtr wymieniany na wiosnę. Czarnego dymu nie ma. Odepnę ten przepływomierz i sprawdzę czy jest różnica i dam znać. :)

Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR

: 12 sie 2017, 12:50
autor: Tomek Em
Po wyjeciu wtyczki przeplywomierza, auto nie szarpie a nawet jest zrywniejsze. Czyli wyglada na to, że część do wymiany :)

Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR

: 12 sie 2017, 14:04
autor: Helios
Tomek Em pisze: 12 sie 2017, 12:50 Po wyjeciu wtyczki przeplywomierza, auto nie szarpie a nawet jest zrywniejsze. Czyli wyglada na to, że część do wymiany :)
: ok2 : Tylko nie kupuj zamiennika, jak coś to wg mnie lepsza ori używka niż nowy zamiennik ;)

Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR

: 12 sie 2017, 14:11
autor: FXX
EGR i tak profilaktycznie bym zaślepił ;)
Jak nie ma z nim problemu teraz to będzie w przyszłości.

Re: Lybra 2.4 JTD - szarpanie i EGR

: 12 sie 2017, 19:55
autor: Tomek Em
Testując auto zauważyłem czarny dym wydobywający się z wydechu. Postanowiłem z powrotem założyć wtyczkę od przepływomierza i jeszcze raz udałem się na przejażdżkę i wcześniej wspomnianych skoków nie było, a moc auta w sumie taka sama mi się wydaje, jak po wyjęciu wtyczki. No i oczywiście nie ma czarnego dymu.