Lybra 1.8 - ustawienie rozrządu silnik 839A4.000 - dylematy

Tomasz_XX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2017, 7:22
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Lybra 1.8 - ustawienie rozrządu silnik 839A4.000 - dylematy

Post autor: Tomasz_XX » 17 sie 2017, 21:51

Witam,
zabrałem się za ustawienie rozrządu po wymianie uszczelki pod głowicą i regeneracji wałków i mam dylemat związany z położeniem względem siebie znaku z koła pasowego wału korbowego i z korpusu silnika po ustawieniu tłoka 1 cylindra w GMP. Szczegóły na zdjęciu.
Czy mieliście podobnie ?

Drugie pytanie mam związane z wariatorem ponieważ do regeneracji wałka musiałem go zdemontować i nie wiem czy muszę go ustawiać w jakikolwiek sposób podczas ustawiania rozrządu ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Tomasz_XX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2017, 7:22
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo

Re: Lybra 1.8 - ustawienie rozrządu silnik 839A4.000 - dylematy

Post autor: Tomasz_XX » 06 wrz 2017, 7:32

Silnik uruchomiony - działa bez zarzutu. Rozrząd ustawiłem według czujnika zegarowego, ale pasek napędzający wałki balansujące założyłem po zgraniu znaku koła pasowego wału korbowego ze znakiem na plastikowej osłonie, a nacięcia kół zębatych wałków balansujących ze znakami na korpusie silnika z dokładnością pół ząbka paska - dokładniej nie mogłem.

comp252
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 64
Rejestracja: 02 gru 2011, 14:44
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Piskorowice

Re: Lybra 1.8 - ustawienie rozrządu silnik 839A4.000 - dylematy

Post autor: comp252 » 31 paź 2017, 3:47

Witaj.
Po każdej ingerencji w koła zębate wałków rozrządu należy użyć blokad tak jak widać na zdjęciu.
Prawidłowe ustawienie rozrządu polega na ustawieniu znaku na kole zamachowym który ma się pokryć z punktem 0* w oknie inspekcyjnym w obudowie skrzyni (komora sprzęgła) lub użycia zegara do ustalenia GMP następnie blokujemy wał, luzujemy oba koła zębate, zakładamy blokady na wałki, napinamy napinacz do prawidłowego wskazania, zakręcamy koła z użyciem klucza przeciwdziałającymi siłom dokręcania śrub, ściągamy blokady, obracamy wał 4 razy sprawdzamy napięcie paska (ewentualnie korygujemy) pasek wałków balansujących zakładamy do znaków i na pewno nie będzie różnicy o pół ząbka. Różnica występująca u Ciebie spowodowana jest wkręceniem z inną siłą niż była wcześniej regulatora faz rozrządu konieczne jest prawidłowe ustawienie kół zębatych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”