Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 cze 2018, 18:39

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 kwie 2018, 07:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4350
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Mam problem z jedną lybrą 2.0 z automatyczną skrzynią. Pali mi dużo więcej niż druga taka sama, do tego spaliny nie wyglądają najlepiej na analizatorze, zarówno na LPG jak i na PB. Spalanie podskoczyło tak mniej więcej rok temu, skokowo. Chciałbym doprowadzić to do porządku. Od czego powinienem zacząć? Co w ogóle może odpowiadać za tego typu problemy?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 06 kwie 2018, 08:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1306
Lokalizacja: Legnica
Przyczyn może być wiele, od świec, przepływki, sondy, po termostat z czujnikiem temp. itp itd tdi;)


Na górę
Post: 06 kwie 2018, 08:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4350
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Świece wymieniałem jakieś 10 tys. temu, niedawno do nich zaglądałem i wyglądają OK. Były lekko przykopcone na czarno, przeczyściłem je i wsadziłem z powrotem.
Co do przepływomierza, sondy lambda - można coś wywnioskować z pomiarów po podłączeniu komputera do samochodu?
Temperaturę trzyma w normie.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 06 kwie 2018, 09:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1306
Lokalizacja: Legnica
Masz jakieś problemy z mieszanką, po takim przebiegu świec, jeszcze na gazie, powinny być bialutkie.
Przepływkę najlepiej podmienić na inną sprawną, pasuje od wszystkiego, wkład nawet od tetrisa ;)
Działanie sondy sprawdzisz komputerowo.


Na górę
Post: 06 kwie 2018, 09:33 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 1275
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Czarne świece za bogata mieszanka. Albo szwankuje sonda którą można zbadać miernikiem bardzo latwy sposób.lub Przepływka. Ewentualnie mogą być wtryski pb do czyszczenia. Przepływka i czujnik temperatury. Podepnij miernik do czarnego kabelka sondy i do masy,na ciepłym silniku odpal auto i obserwuj co się dzieje. Miernik na 2v ustaw. Wskazania na mierniku mają się zmieniać od 0.1-0.2v do 0.8-089v płynnie i dość szybko. Jeśli sonda stoi na jednym poziomie napięcia lub pracuje w małym zakresie to niestety umarła.Czujnik temp podłącz kompa i zobacz co pokazuje jak otworzy się termostat. U mnie w Teresie otwierał się za wcześnie i był zonk bo temperatura na silniku była w okolicy 78stopni. I auto paliło sporo więcej.Przepływke możesz próbować wyczyścić break cleanerem. Termostat zweryfikować przy pomocy termometru na podczerwień lub podobnego.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 06 kwie 2018, 09:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4350
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Co do sondy lambda - kojarzę, że po podpięciu pod komputer też można obserwować jej wskazania. To wystarczy, czy lepiej miernikiem? Zastanawiam się nad częstotliwością próbkowania mierników, szczególnie w zakresie prądu stałego - jak często robi odczyt. Bo raz na sekundę to chyba za mało, żeby sprawdzić sondę. A w żadnym mierniku który mam nie ma opisu tego parametru. Oscyloskop by się przydał... Tak swoją drogą, kojarzy ktoś gdzie jest wtyczka sondy labda, żeby się tam wpiąć miernikiem?
Co do wtryskiwaczy benzynowych - rzeczywiście, czyszczenie nie powinno zaszkodzić. Tyle że czyściłem w zimie wtryskiwacze LPG, bo coś zamulało i gazownicy powiedzieli, że to jest problem (bo też filtr gazu był cały zawalony mułem). I wtedy zaczęła jeździć lepiej na LPG. A teraz analiza spali i na LPG i na PB pokazuje za dużo.
Przepływomierz - mam drugi, ale stan nieznany. Podmienię, a ten wyczyszczę, zobaczę jakie będą efekty. Jak to czyścić - tylko spryskać drucik, czy do przetrzeć (czy można uszkodzić?)?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 06 kwie 2018, 10:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Posty: 1306
Lokalizacja: Legnica
Z doświadczenia to czyszczenie przepływki nic nie daje... Jak coś to możesz delikatnie patyczkiem do uszu poczyścić z jakimś zmywaczem hamulcowym.
Na wtryski benzynowe to bym nie patrzył wcale. Na saaamym dalekim końcu bym to sprawdzał.


Na górę
Post: 08 kwie 2018, 14:27 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4350
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Podpiąłem pod komputer. Mam błąd P130 - błąd sondy lambda. Po skasowaniu czasami pojawia się znowu.
Przy podglądzie parametrów jest taka pozycja jak status sondy lambda, ma wartości "pętla otwarta" albo "pętla zamknięta". Raz miałem "pętla zamknięta", ale generalnie było "pętla otwarta". Opis mówi, że jeżeli jest otwarta, to sensor nie pracuje.
Wartości napięcia sondy nie zmieniają się jakoś bardzo. Poniżej wykres, przy pracy jałowej napięcie sondy jest stałe, ok. 350mV. Przy przegazowaniu bez obciążenia spada na chwilę do 0, przy przegazowaniu z obciążeniem - spada, ale nieznacznie.
Załącznik:
Komentarz: lybra lambda
lybra lambda jpg.jpg
lybra lambda jpg.jpg [ 119.4 KiB | Przejrzano 1065 razy ]


Załączniki:
czarna-lamda20180409.csv [19.85 KiB]
Pobrany 19 razy

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Na górę
Post: 08 kwie 2018, 14:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 892
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
U Siostry z podobnymi objawami pomogła wymiana sondy na nową ale oryginalną nie jakiś tam zamiennik. Silnik i skrzynia to samo co u Ciebie

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
Post: 08 kwie 2018, 21:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4350
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Jeszcze jeden plik, jeżeli ktoś lubi analizować


Załączniki:
test lambda podczas jazdy 2.xlsx [29.4 KiB]
Pobrany 32 razy

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Na górę
Post: 10 kwie 2018, 03:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Posty: 2015
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Wszystko wskazuje ,że sonda nie oscyluje ,nie pracuje. Stąd masz wysokie spalanie itp.

Wykres sondy nie może być linią prostą,to jest non stop zmiana napięcia, na wykresie miałbyś praktycznie pionowe linie.

Komp jednoznacznie wskazuje na nią.

_________________
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek


Na górę
Post: 10 kwie 2018, 17:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4350
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Odebrałem (na chwilę) druga lybrę od mechanika, podpiąłem pod komputer i zamieszczam tu wykres dla potomnych. Tak (chyba) wygląda prawidłowa praca sondy lambda.
Załącznik:
Komentarz: sonda lambda OK
niebieska lambda.png
niebieska lambda.png [ 60.37 KiB | Przejrzano 892 razy ]

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 30 kwie 2018, 17:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4350
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Wymiana sondy lambda rozwiązała problemy. Silnik przestał mulić przy ruszaniu, wyniki z analizy spalin mieszczą się w normach.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]