Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 lis 2018, 19:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 12 cze 2018, 23:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4450
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Czy ktoś doświadczony może mi powiedzieć, jak się zabrać za wymianę osłony przegubu wewnętrznego (pacjent to lybra 2.0 20v automat).
Czy trzeba rozkręcać wszystko od strony zwrotnicy i demontować po kolei, czy można jakoś rozpiąć półoś bezpośrednio przy przegubie wewnętrznym, bez rozkręcania połowy samochodu?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 12 cze 2018, 23:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Posty: 977
Lokalizacja: kraków
Bichoń pisze:
12 cze 2018, 23:15
Czy ktoś doświadczony może mi powiedzieć, jak się zabrać za wymianę osłony przegubu wewnętrznego (pacjent to lybra 2.0 20v automat).
Czy trzeba rozkręcać wszystko od strony zwrotnicy i demontować po kolei, czy można jakoś rozpiąć półoś bezpośrednio przy przegubie wewnętrznym, bez rozkręcania połowy samochodu?
w osłony bardzo elastyczne które można włożyc bez rozbierania.nie pamietam firmy...sprawdze jutro

_________________
SUPER ŁOŚ V70 2.5 tdi `99
Renault Scenic II 1.6b `05
VOLVO V50 2.0 d `05-było
Cytryna C5 X7 2.0 hdi exclusive ASB `09 - piękne wspomnienie


Na górę
PostDodany: 12 cze 2018, 23:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4450
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
No ale jakby elastyczna nie była, trzeba trochę przy zwrotnicy rozebrać, przez tarczę hamulcową się nie przeciśnie. Stąd moje pytanie, czy da się rozłączyć półoś przy przegubie wewnętrznym. Jak on jest mocowany, tylko na wcisk?
I do tych elastycznych trzeba chyba mieć jakieś specjalne narzędzia?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 13 cze 2018, 7:53 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Posty: 66
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc
Lepiej półoś wyjąć, aż tak dużo roboty przy tym nie ma. Wczoraj wyjęcie fragmentu prawej półosi wraz z wymianą osłony przegubu wewnętrznego i smaru zajęło mi <1.5h (Delta III). W Lybrze procedura będzie zapewne podobna: odkręcić nakrętkę półosi, łącznik stabilizatora i rozpiąć sworzeń zwrotnicy. Zapewne trzeba też zdemontować osłonę silnika od strony półosi, ułatwi późniejsze zaciśnięcie opaski. Manewrując zwrotnicą półoś wysunąć z piasty i po odpięciu opaski osłony przegubu wewnętrznego wyjąć pozostawiając kielich w skrzyni. Tripod w kielich jest tylko wsunięty. Po zdemontowaniu segera z końca półosi można zdjąć tripod z półosi zapamiętując stronę która jest od zewnątrz. I już można zdjąć starą osłonę. Teraz czary typu czyszczenie, założenie nowej osłony i nałożenie świeżego smaru (Tutela Star 700) na tripod i montaż do samochodu. Po nasunięciu osłony na kielich zacisnąć obie opaski. Złożyć resztę i the end. Obrazek

_________________
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl