Lybra 2.0 20v - wymiana osłony przegubu wewnętrznego - jak?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra 2.0 20v - wymiana osłony przegubu wewnętrznego - jak?

Post autor: Bichoń » 12 cze 2018, 23:15

Czy ktoś doświadczony może mi powiedzieć, jak się zabrać za wymianę osłony przegubu wewnętrznego (pacjent to lybra 2.0 20v automat).
Czy trzeba rozkręcać wszystko od strony zwrotnicy i demontować po kolei, czy można jakoś rozpiąć półoś bezpośrednio przy przegubie wewnętrznym, bez rozkręcania połowy samochodu?

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana osłony przegubu wewnętrznego - jak?

Post autor: michalkrk » 12 cze 2018, 23:17

Bichoń pisze: 12 cze 2018, 23:15 Czy ktoś doświadczony może mi powiedzieć, jak się zabrać za wymianę osłony przegubu wewnętrznego (pacjent to lybra 2.0 20v automat).
Czy trzeba rozkręcać wszystko od strony zwrotnicy i demontować po kolei, czy można jakoś rozpiąć półoś bezpośrednio przy przegubie wewnętrznym, bez rozkręcania połowy samochodu?
w osłony bardzo elastyczne które można włożyc bez rozbierania.nie pamietam firmy...sprawdze jutro
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana osłony przegubu wewnętrznego - jak?

Post autor: Bichoń » 12 cze 2018, 23:42

No ale jakby elastyczna nie była, trzeba trochę przy zwrotnicy rozebrać, przez tarczę hamulcową się nie przeciśnie. Stąd moje pytanie, czy da się rozłączyć półoś przy przegubie wewnętrznym. Jak on jest mocowany, tylko na wcisk?
I do tych elastycznych trzeba chyba mieć jakieś specjalne narzędzia?

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana osłony przegubu wewnętrznego - jak?

Post autor: ceva » 13 cze 2018, 7:53

Lepiej półoś wyjąć, aż tak dużo roboty przy tym nie ma. Wczoraj wyjęcie fragmentu prawej półosi wraz z wymianą osłony przegubu wewnętrznego i smaru zajęło mi <1.5h (Delta III). W Lybrze procedura będzie zapewne podobna: odkręcić nakrętkę półosi, łącznik stabilizatora i rozpiąć sworzeń zwrotnicy. Zapewne trzeba też zdemontować osłonę silnika od strony półosi, ułatwi późniejsze zaciśnięcie opaski. Manewrując zwrotnicą półoś wysunąć z piasty i po odpięciu opaski osłony przegubu wewnętrznego wyjąć pozostawiając kielich w skrzyni. Tripod w kielich jest tylko wsunięty. Po zdemontowaniu segera z końca półosi można zdjąć tripod z półosi zapamiętując stronę która jest od zewnątrz. I już można zdjąć starą osłonę. Teraz czary typu czyszczenie, założenie nowej osłony i nałożenie świeżego smaru (Tutela Star 700) na tripod i montaż do samochodu. Po nasunięciu osłony na kielich zacisnąć obie opaski. Złożyć resztę i the end. Obrazek
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”