Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 lis 2018, 23:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 27 lip 2018, 7:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
Posty: 77
Imię: Marcin
Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Witam

Lybra 1.9JTD 2002r SW - ze zmienną geometrią.

Jakieś półtora miesiąca temu wymieniłem czujnik doładowania i wąż dolotowy do kolektora. Po tym zabiegu auto pracowało raczej normalnie.
Objawy przed wymianą, to dziwna utrata mocy, po czym moc wracała - takie odpały sporadycznie - problem chwilowy, nie ciągły.
Wczoraj jednak pierdyknęło coś tak, że przy ruszaniu na jedynce, w ogóle nie wkręca się w obroty.... tak dusi się przez pewien moment, aż przychodzi strzał i zaczyna przyspieszać. Podobnie jest na drugim i trzecim biegu.
Po podpięciu pod DELPHI wywaliło mi czujnik doładowania - wykasowałem i teraz błędu nie ma, dodam, że chwycił go pewnie podczas jazdy, gdy auto miało jakieś 130 km/h i wciśnięty pedał gazu, na desce pojawił się Check po puszczeniu gazu zgasło i po chwili gdy pedał został wciśnięty znowu się pojawił i znowu po odpuszczeniu zgasł. Od tej chwili auto pracowało normalnie, aż do wczoraj.
Po podpięciu DELPHI i sprawdzaniu czujnika MAP, odczyt jaki pokazuje to 255, stary czujniki też tak pokazywał i dlatego go wymieniłem. Tylko pytanie, czy zbieg okoliczności, że strzelił, czy coś się dzieje innego, co go uszkadza.?
Co ew. do sprawdzenia??
Wizualnie wężyki podciśnienia dobre, bynajmniej te co idą do zaworu na chłodnicy, do gruszki od zmiennej geometrii nie sprawdzałem.
Auto nie kopci. Spalanie w normie.
Nawet na jałowym, po wciśnięciu gazu na max silnik ociężale wkręca się na obroty.

pozd
Marcin


Na górę
PostDodany: 27 lip 2018, 8:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Posty: 365
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Możesz mieć zapieczoną kierownice w turbinie.

_________________
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-użytkowana


Na górę
PostDodany: 27 lip 2018, 10:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
Posty: 77
Imię: Marcin
Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Czytałem Twój temat, Ty rozbierałes w sensie czysciles turbo w 2.4 .
Zapieczona kierownica - turbo będzie dawać na max doładowanie w kolektor i czujnik strzela?
Tj taki objaw, że ruszasz i tak jakbyś w ogóle gazu nie dawał... A pedał wciskasz w podłogę, dopiero po chwili - ale też różnie bez względu na obroty na jakie uda się rozbujać silnik, dostaje kopa i zaczyna ciągnąć auto do przodu. To nawet nie jest dławienie, bo nie szarpie tylko nie ma siły jechać....


Na górę
PostDodany: 27 lip 2018, 12:29 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Posty: 365
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Dokładnie.Zbyt wysokie doładowanie powoduje,że czujnik odcina moc.Jeżeli dolot masz szczelny to ja bym zaczął od najtańszej rzeczy czyli turbiny.

_________________
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-użytkowana


Na górę
PostDodany: 27 lip 2018, 20:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
Posty: 77
Imię: Marcin
Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Odpiąłem wężyk od podciśnienia. trzpień na gruszce się wsuwa i wysuwa.
Obecnie turbina nie sprężą. odczyt z czujnika to wskazanie 255kPa. No i błąd czujnika doładowania.


Na górę
PostDodany: 27 lip 2018, 21:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Posty: 365
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo
Trzpień wysuwa łopatki ale ich nie cofa.Wystarczy trochę syfu by łopatka nie wracała sama i masz przeładowanie.


Na górę
PostDodany: 30 lip 2018, 10:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
Posty: 77
Imię: Marcin
Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Witam ponownie.

Wpiąłem dzisiaj nowy czujnik, zapłon włączony, silnik nie pracuje. Odczytuję diagnostyką wartość czujnika MAP - 255kPa jak wypnę go to pokazuje 0.
Kurcze co to może być??


Na górę
PostDodany: 30 lip 2018, 19:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
Posty: 77
Imię: Marcin
Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Dokonałem pomiarów napięcia we wtyczce. Zasilanie i masa jest ok.
Na wyjściu czujnika mam 1.86V przy wyłączonym silniku. Zarówno na starym jak i na nowym czujniku.


Na górę
PostDodany: 31 lip 2018, 12:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
Posty: 77
Imię: Marcin
Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Wyjąłem dzisiaj EGR, poczyscic, był zacięty. Teraz chodzi płynnie. Cewka ok. Skasowałem błąd. Odpialem Aku na chwilę i o dziwo turbina zaczęła pracować. Przejechałem się kawałek, dałem mu po garach, błędu nie ma. Wieczorem podwójne pod multiecuscan, może Delphi coś źle czyta wartość z czujnika MAP.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl