Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lip 2019, 21:12

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 13 sie 2018, 15:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Mam tak w jednej lybrze 2.0 20v, że po odpaleniu, jak załączę klimę, a do tego jeszcze pokręcę kierownicą, to wraz z tym większym obciążeniem piszczy mi pasek wielorowkowy. Zapewne jest za luźny - jak to sprawdzić i jak poprawić?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 19:42 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3512
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Jezeli (a zakladam, ze tak) w Lybrze 2.0 aranzacja paska mikro jest taka sama jak w Kapciu 2.0/2.4, to stawialbym na obrocona na mimosrodzie rolke napinajaca (w poblizu kompresora klimy patrzac od strony rozrzadu)... Zluzowalbym i zablokowal sprezynowy napinacz, a potem ustawil odpowiednio w/w rolke. Na koniec sprawdzil, oczywiscie po uprzednim zwolnieniu napinacza, czy efekt dalej wystepuje...

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 21:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Pytanie za 100 punktów. Patrząc od góry na najwyższą rolkę (sprężarka klimy), rowki paska skierowane mają być na zewnątrz, czy do wewnątrz - na rolkę?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 21:45 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 23 maja 2017, 19:13
Posty: 62
Też borykam się z tym problemem, ale u mnie napinacz jest ok, a pasek napięty jak struna. Mechanik sugerował, że może być "wypolerowane" koło pompy wspomagania, które połączone jest z napędem klimy.

Co myślicie o takiej przyczynie?


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 21:58 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3512
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Załącznik:
Komentarz: Widok na pasek wielorowkowy 2.0 5.20 VIS
Lancia 2.0 5.20.jpg
Lancia 2.0 5.20.jpg [ 50.65 KiB | Przejrzano 1693 razy ]
Mysle, ze wszystko po obejzeniu zdjecia bedzie jasne w kwestii ulozenia paska na rolkach... Oczywiscie rowki "od wewnatrz"...

(Dla porzadku/potomnych: rolka z mimosrodem, to ta pomiedzy walem korbowym a klima. Mimosrod widoczny po zdjeciu plastikowej oslony)


Taka ewentualna "polerka"/wyslizganie kol pasowych prawdopodobnie moze nastapic po latach... Mozna sprobowac spray'em do paskow klinowych, ktore poprawiaja wsp. tarcia miedzy metalem a guma...

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 22:11 
Online
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 2028
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
rob_76 pisze:
13 sie 2018, 21:58

Mysle, ze wszystko po obejzeniu zdjecia bedzie jasne w kwestii ulozenia paska na rolkach... Oczywiscie rowki "od wewnatrz"...
... ułożenie paska ma swoje znaczenie ponieważ "wyślizgane" nie muszą koniecznie być źródłem pisków. Wystarczy, że przy regeneracji alternatora lub spężarki klimatyzacji "ucieknie" jakaś podkładka i koło rowkowe ma względem pozostałych nieco inne położenie. Pasek po przebiegu kilku, kilkunastu tysiącach kilometrów zacznie piszczeć często sugerując "wyślizaganie" rolek.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 23:16 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3512
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
adamM20 pisze:
13 sie 2018, 22:11
rob_76 pisze:
13 sie 2018, 21:58

Mysle, ze wszystko po obejzeniu zdjecia bedzie jasne w kwestii ulozenia paska na rolkach... Oczywiscie rowki "od wewnatrz"...
... ułożenie paska ma swoje znaczenie ponieważ "wyślizgane" nie muszą koniecznie być źródłem pisków. Wystarczy, że przy regeneracji alternatora lub spężarki klimatyzacji "ucieknie" jakaś podkładka i koło rowkowe ma względem pozostałych nieco inne położenie. Pasek po przebiegu kilku, kilkunastu tysiącach kilometrów zacznie piszczeć często sugerując "wyślizaganie" rolek.
Pozdrawiam
Nie przecze, ale o ile dobrze zrozumialem Bartka, to chodzilo mu o to, czy rowki paska maja "isc do rolki" czy tez odwrotnie... Wlasciwa odpowiedz to: rowki paska do rowkow w kolach pasowych, a plaski "wierzch" do plaskich biezni rolek... ;)
Natomiast przesuniecie kol pasowych wzgledem siebie (nierownoleglosc rowkow) zdecydowanie dadza taki objaw, jak sugeruje Adam...

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.


Na górę
PostDodany: 13 sie 2018, 23:27 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Posty: 1117
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków
Uprzejmie zaznaczę, że w mojej Lybrze 2.0 z 2004 r alternator jest nad sprężarką klimy i to tym
usrtojstwem regulujemy naciąg paska a pasek mam dwustronny. Jeżeli chodzi o rowki :)
Zdjęcie zapodane przez Roberta pokazuje jak jest w Lybrze 1.8 oraz w Dedrze 1.8.
Pozdrawiam.

_________________
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:


Na górę
PostDodany: 14 sie 2018, 0:38 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3512
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
A z powyzszego wynika, ze moje zalozenie bylo bledne i 2.0 w Lybrze jest inne niz w Kappie (osprzetowo), a to zmienia postac rzeczy diametralnie... Niestety nie widzialem Lybrowej dwu-litrowki bez oslon... Sorry za blad...

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.


Na górę
PostDodany: 18 sie 2018, 10:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Miło się czasem czegoś nowego dowiedzieć z forum.
Po pierwsze, nie wiedziałem że są paski dwustronne - a taki właśnie mam zamontowany
Po drugie, nie wiedziałem że są spraye do pasków, użyłem takowego i jak na razie pasek nie piszczy (*). Tylko z dostaniem się do "wewnętrznej strony" nie jest łatwo, robiłem to wężykiem do spryskiwania profili zamkniętych, z końcówką przyklejoną do wygiętego druta.


(*) jednak czasem zapiszczy, ale przy maksymalnym obciążeniu. Ale i tak jest lepiej.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Ostatnio zmieniony 18 sie 2018, 14:53 przez Bichoń, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 18 sie 2018, 13:20 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3512
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Ciesze sie, ze choc pomoglem (i ze pomoglo!) z tym "szprajem"... :)
Tez sie czegos dowiedzialem - ze "ten sam" silnik 2.0 VIS w Lybrze nie jest "taki sam" - jak mylnie zakladalem...
Cale zycie sie uczymy, a umieramy glupi... :roll:

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.


Na górę
PostDodany: 19 sie 2018, 5:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2008, 0:00
Posty: 61
Lokalizacja: K-ów
Jeśli naciąg jest ok to masz zużyty pasek i prawdopodobnie koło pasowe, spray nie załatwi sprawy,tokarka tak ;)

Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka


_________________
jest turbo jest zabawa........
Fiat Ulysse 2.0 Turbo
Fiat Marea weekend 1.9 Turbo
Lancia Zeta 2.0 Turbo
Lancia Delta Hf Integrale ;) 2.0 Turbo
Lancia Thesis 2.4 Turbo


Na górę
PostDodany: 19 sie 2018, 13:58 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Posty: 3512
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Przy kolach i pasku wielorowkowym z tokarka bedzie chyba troszke trudno jednak... ;) Raczej wymiana...
Spray nie zalatwia sprawy, a tylko poprawia sytuacje - doraznie... :)

_________________
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.


Na górę
PostDodany: 03 wrz 2018, 14:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4552
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Przy okazji nurkowania pod samochodem zauważyłem, że jest tam drugi pasek (do pompy wspomagania?) i na nim dopiero jest luz. w tym przypadku "przeszprejowanie" pogorszyło sprawę, bo coś tam zaczęło hałasować. Czeka mnie więc kolejne nurkowanie pod samochodem i będę próbował naciągnąć ten pasek

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl