Lybra 1.8 skrzynia biegów

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 1.8 skrzynia biegów

Post autor: Pawcio78 » 02 mar 2019, 20:45

Czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć co niedobrego dzieje się (a może tak ma być ) w skrzynce biegów w mojej lybrze 1.8 AD 2000? Przy spokojnej jeździe wszystko gra i buczy ale podczas zmiany biegów przy nieco wyższych (3,5 - 4 tyś) obrotach, przełączenie biegu z pierwszego na drugi i później przy tych samych obrotach z drugiego na trzeci jest praktycznie niemożliwe. Lewarek po prostu nie wbija tylko tych dwóch biegów, z pozostałymi problemu nie ma. Jak obroty nieco (poniżej 3 tyś) spadną to problem ustępuje. Wiem że te skrzynie nie są specjalnie udane i nie nadają się do "sportowej" jazdy ale 4 tyś obrotów to chyba nie tak wysoko aby biegi normalnie wchodziły? Olej jest taki jak ma być. Wsteczny wchodzi dobrze, jedynka też nieźle.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Lybra 1.8 skrzynia biegów

Post autor: kamilkoza88 » 15 mar 2019, 21:48

Sprawdź panewki na linkach. Zarówno przy skrzyni jak i przy lewarku. Ja kiedyś tak mialem, że swozeń z biegiem czasu mi sie wysunął właśnie przy lewarku i zgubiłem wszystkie biegi. Zdejmujesz mieszek z lewarka (chyba jest na zatrzaskach, ale już nie pamiętam, więc uważaj) i będziesz mieć całkiem przyzwoity dostęp. Tam na końcówkach linek będziesz mieć takie plastikowe panewki na swożnie wybieraka. Kosztują one całe 5zl za sztuke na allegro. Przynajmniej tak było jakieś 3 lata temu jak jeszcze jeździłem Lybrą

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Thesis 3.0

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Lybra 1.8 skrzynia biegów

Post autor: kamilkoza88 » 18 mar 2019, 9:47

Zgodnie z zapytaniem na PW zacząłem zgłębiać temat.

Otóż skoro biegi wchodzą Ci poniżej 3500rpm to znaczy, że z panewkami nie jest tak źle (ja zgubiłem wszystkie biegi i mogłem wbijać tylko biegi w linii prostej, czyli 3 i 4).

Na twoim miejscu sprawdziłbym stan degradacji sprzęgła i docisku (to jest ta łatwiejsza część :D ), ewentualnie jak to nie pomoże, to skrzynia na stół i zerknij w prowadnice i przesuwki zębatek, szczególnie punkt 9 i 10 :

Obrazek

Na chwilę obecną nie mam innych pomysłów.

A jeszcze tak w gwoli ścisłości, to ile masz nalotu? Może po prostu sprzęgło dokonało swojego żywotu?
Thesis 3.0

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 skrzynia biegów

Post autor: Pawcio78 » 18 mar 2019, 17:08

Sprzęgło ma około 50 tys km bo sam je wymieniałem i siedzi oryginalne - a skrzynia, kto to może wiedzieć? :-). Może taniej będzie zanabyć drugą skrzynkę z pewnym niskim przebiegiem. Wiem że takowe są dostępne tu na forum.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
kamilkoza88
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń

Re: Lybra 1.8 skrzynia biegów

Post autor: kamilkoza88 » 18 mar 2019, 17:20

Na dobrą sprawę to dowiemy się co jest nie tak jak otworzymy pacjenta. Może być dosłownie wszystko, w samej skrzyni jak i osprzętu dotyczącego sprzęgła. Z najprostszych i zarazem wydających się najgłupszymi rzeczami, to sprawdź jeszcze raz poduszki skrzyni (od wibracji czasem się takie coś może dziać), czy na pewno nie ma luzu pomiędzy skrzynią a blokiem (może jakieś śruby się poluzowały) no i samo wybieranie biegów, czy na bank wszystko się trzyma tak jak powinno.

W skrajnym przypadku trzeba rozebrać skrzynię i dawaj zdjęcia. Na bank wtedy znajdzie się przyczynę, tylko że to dyskwalifikuje auto na jakiś czas z użytkowania.
Thesis 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”