Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 lip 2019, 18:39

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 12 mar 2019, 13:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Posty: 66
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie
Witam.
Otóż spotkało mnie to w niedzielę, na szczęście niedaleko od domu. Podczas jazdy nagle, po dodaniu gazu, silnik zaczął szarpać, po zatrzymaniu się na parkingu, zauważyłem, że jakoś bardziej dymi z rury i czuć siarkowodór. Tydzień wcześniej zmieniałem olej, filtry, więc od razu sprawdziłem poziom - bez zmian, poziom płynu chłodniczego - bez zmian. W domu podpiąłem komputer i w Fiat Ecu Scan wyszły błędy:
P0201 - Injector Cylinder 1 (1)
P0202 - Injector Cylinder 2 (1)
P0203 - Injector Cylinder 3 (1)
P0204 - Injector Cylinder 4 (1)
P0205 - Injector Cylinder 5 (1).
Błędy skasowałem, innych nie pokazał. Odpiąłem przepływkę, ale pracował dalej tak jakby na 4 cylindrach, zarówno na benzynie, jak i na gazie. Wyjąłem wszystkie cewki, okazało się, że jedna świeca jest luźna (dokręciłem). Dzisiaj założyłem nowe świece - bez zmian. Jaka powinna być oporność sprawnej cewki i jak ją zmierzyć (między którymi pinami)? Może mi ktoś z Was doradzić co dalej sprawdzić? Czy takie zachowanie może być spowodowanie uszkodzonym emulatorem wtrysków?

_________________
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.


Na górę
PostDodany: 12 mar 2019, 14:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 201
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Z tego co się orientuję to bez pomiarów trafioną cewkę można namierzyć drogą dedukcji. Odpinamy po kolei cewki na włączonym zapłonie - jak silnik zgaśnie to znaczy, że to nie ta. Jak trafisz na trafioną cewkę to po jej odpięciu silnik powinien dalej pracować. Później podejrzaną cewkę zamieniamy miejscami na innym cylindrze i powtarzamy test. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić, nie jestem mechanikiem.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
PostDodany: 12 mar 2019, 14:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Posty: 66
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie
Teraz poszedłem zrobić, tak jak piszesz i po wypięciu cewki, gdzie była luźna świeca, silnik pracuje bez zmian, czyli tak jakby nie na wszystkich cylindrach. Odpiąłem dwie dodatkowe cewki, no to kultura diametralnie spada. Zaraz podskoczę na szrot i podmienię coś na szybko.

_________________
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.


Na górę
PostDodany: 21 mar 2019, 16:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Posty: 66
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie
Na szrotach silników 2.0 brak. Przyszła nowa, tania cewka, po zamontowaniu silnik mruczy jak nowy. Dzięki za pomoc.

_________________
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.


Na górę
PostDodany: 22 mar 2019, 10:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Posty: 201
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin
Super :) Dobrze, że na tym się skończyło. Naprawa tania i łatwa a efekt od ręki. Warto mieć z jedną cewkę na zapas, nawet sprawną używkę i wozić głęboko w bagażniku na wszelki wypadek. Można to naprawić w środku nocy w szczerym polu. Pozdrawiam.

_________________
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl