Lybra 2.0 SW - nierówna praca silnika
: 12 mar 2019, 13:38
Witam.
Otóż spotkało mnie to w niedzielę, na szczęście niedaleko od domu. Podczas jazdy nagle, po dodaniu gazu, silnik zaczął szarpać, po zatrzymaniu się na parkingu, zauważyłem, że jakoś bardziej dymi z rury i czuć siarkowodór. Tydzień wcześniej zmieniałem olej, filtry, więc od razu sprawdziłem poziom - bez zmian, poziom płynu chłodniczego - bez zmian. W domu podpiąłem komputer i w Fiat Ecu Scan wyszły błędy:
P0201 - Injector Cylinder 1 (1)
P0202 - Injector Cylinder 2 (1)
P0203 - Injector Cylinder 3 (1)
P0204 - Injector Cylinder 4 (1)
P0205 - Injector Cylinder 5 (1).
Błędy skasowałem, innych nie pokazał. Odpiąłem przepływkę, ale pracował dalej tak jakby na 4 cylindrach, zarówno na benzynie, jak i na gazie. Wyjąłem wszystkie cewki, okazało się, że jedna świeca jest luźna (dokręciłem). Dzisiaj założyłem nowe świece - bez zmian. Jaka powinna być oporność sprawnej cewki i jak ją zmierzyć (między którymi pinami)? Może mi ktoś z Was doradzić co dalej sprawdzić? Czy takie zachowanie może być spowodowanie uszkodzonym emulatorem wtrysków?
Otóż spotkało mnie to w niedzielę, na szczęście niedaleko od domu. Podczas jazdy nagle, po dodaniu gazu, silnik zaczął szarpać, po zatrzymaniu się na parkingu, zauważyłem, że jakoś bardziej dymi z rury i czuć siarkowodór. Tydzień wcześniej zmieniałem olej, filtry, więc od razu sprawdziłem poziom - bez zmian, poziom płynu chłodniczego - bez zmian. W domu podpiąłem komputer i w Fiat Ecu Scan wyszły błędy:
P0201 - Injector Cylinder 1 (1)
P0202 - Injector Cylinder 2 (1)
P0203 - Injector Cylinder 3 (1)
P0204 - Injector Cylinder 4 (1)
P0205 - Injector Cylinder 5 (1).
Błędy skasowałem, innych nie pokazał. Odpiąłem przepływkę, ale pracował dalej tak jakby na 4 cylindrach, zarówno na benzynie, jak i na gazie. Wyjąłem wszystkie cewki, okazało się, że jedna świeca jest luźna (dokręciłem). Dzisiaj założyłem nowe świece - bez zmian. Jaka powinna być oporność sprawnej cewki i jak ją zmierzyć (między którymi pinami)? Może mi ktoś z Was doradzić co dalej sprawdzić? Czy takie zachowanie może być spowodowanie uszkodzonym emulatorem wtrysków?