Problem z turbiną - Lybra 1.9jtd 116KM SW
: 12 wrz 2019, 21:09
Dzień Dobry,
Dziś rano, po odpaleniu auta zauważyłem, że strasznie muli. Turbina w ogóle się nie załącza, ciężko się rozpędzić. Na desce nie wywaliło marchewy.
Po pracy, po odpaleniu auta to samo- straszny muł. Po przejechaniu jakiś 15 kilometrów turbina się załączyła. Na desce brak marchewy. Grucha od sterowania turbiny się otwiera.
Sprawdziłem błędy:
-P0404 EGR - błąd jest odkąd jeżdżę lybrą ( czyli ponad 6 lat ). Mimo czyszczenia ( zawór się otwiera ) cały czas był i jest.
-P0380 - Odkąd jeżdżę nie wymieniałem świec. Jakiś czas temu po odpaleniu pojawiła się żółta kontrolka. Myślę, że już świece są do wymiany, ogarnę to na dniach. Ale też nei jest to pewnie przyczyną.
-P0101 Air flow meter - jak mniemam, przepływka. Czy to może być przyczyną? Jak to sprawdzić? Przeczyścić?
W załączniku zrobiłem test. Boost pressure, desired boost pressure i fuel pressure. Nie wiem jednak, czy w jakimkolwiek stopniu test jest miarodajny. Po prostu odpaliłem auto i przegazowałem do ~3,8 tyś obr. W załączniku zdjęcie, jeśli miałoby to w czymś pomóc.
Czy wiecie od czego zacząć? Jakieś pomysły?
Dziś rano, po odpaleniu auta zauważyłem, że strasznie muli. Turbina w ogóle się nie załącza, ciężko się rozpędzić. Na desce nie wywaliło marchewy.
Po pracy, po odpaleniu auta to samo- straszny muł. Po przejechaniu jakiś 15 kilometrów turbina się załączyła. Na desce brak marchewy. Grucha od sterowania turbiny się otwiera.
Sprawdziłem błędy:
-P0404 EGR - błąd jest odkąd jeżdżę lybrą ( czyli ponad 6 lat ). Mimo czyszczenia ( zawór się otwiera ) cały czas był i jest.
-P0380 - Odkąd jeżdżę nie wymieniałem świec. Jakiś czas temu po odpaleniu pojawiła się żółta kontrolka. Myślę, że już świece są do wymiany, ogarnę to na dniach. Ale też nei jest to pewnie przyczyną.
-P0101 Air flow meter - jak mniemam, przepływka. Czy to może być przyczyną? Jak to sprawdzić? Przeczyścić?
W załączniku zrobiłem test. Boost pressure, desired boost pressure i fuel pressure. Nie wiem jednak, czy w jakimkolwiek stopniu test jest miarodajny. Po prostu odpaliłem auto i przegazowałem do ~3,8 tyś obr. W załączniku zdjęcie, jeśli miałoby to w czymś pomóc.
Czy wiecie od czego zacząć? Jakieś pomysły?