Strona 1 z 1

Lybra - zbieżność

: 15 lip 2008, 8:12
autor: christis
Witam. Czy ktoś wie jak wg. katalogu powinna być ustawiona zbieżność w Lybrze? Ustawilem w jednym zakładzie i nie dosc, ze zaczeło mi sie coś tluc, to jeszcze przy lekkich zakretach piszczą opony, sprawdzilem na diagnostyce zbieznosc mam ustawiona na 0.0. Pozdrawiam

Lybra - zbieżność

: 15 lip 2008, 8:30
autor: Fugaz
Ostatnio ustawiałem u siebie zbieżność, ale nic mi nie piszczy. Facet miał taką wielką księgę, ale i tak korzystał z danych w komputerze.

Lybra - zbieżność

: 15 lip 2008, 8:53
autor: Doodik
Powinno być

Koła przednie -1 (plus/minus 1 mm)
Koła tylne +2 (plus/minus 2 mm)

TO jest wyciąg z tej magicznej księgi diagnosty

Lybra - zbieżność

: 15 lip 2008, 9:13
autor: kaeres
Zbieżność powinna być ustawiona między 0.0 a -0.18 - najlepiej idealnie pomiędzy tymi danymi czyli -0.09
I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
Jeżeli masz 0.0 to masz w normie ale jak sam widzisz na granicy.
Jeżeli coś piszczy a do tego przyobserwuj czy się nie łuszczą zewnętrzne strony opon to oznacza, że czas wyregulować


PS. Te kreseczki to jest minus, nie myślnik.

Lybra - zbieżność

: 15 lip 2008, 12:09
autor: Doodik
I jeszcze geometria (kąt nachylenia koła) powinien być między 0.05 a -0.55
W Lancii to da sie ustawiać kąt nachylenia kół ?? BO autem w którym wykonywano taki manewr był fiat 126p wiecej przykładów nie pamiętam...

Co do wartośći które podałem to są zgodne również z tym co mówi instrukcja Lancii .

Re: Lybra - zbieżność

: 15 lip 2013, 8:47
autor: bronx
Chciałbym się wybrać (znów ...) na geometrię/zbieżność całego zawieszenia.

Czy mógłby mi ktoś z programu de saint wydrukować opis regulacji zawiasu tył i przód krok po kroku ?

Wiem że mechanicy nie chcą regulować jak zapieczona jest śrubka.

Gdzie w okolicach Gliwice,Knurów, Zabrze jest jakiś mechanik nie bojący się wiertarki i gwintownika ?

Miałem już 2 razy ustawianą zbieżność przód , oczywiście bez kontroli tyłu, a chciałbym to w końcu zrobić raz a porządnie

Re: Lybra - zbieżność

: 15 lip 2013, 17:23
autor: krzy36
Witam.
Ja sam dziś właśnie jestem po wykonywaniu zbieżnośći osi przedniej :D

Re: Lybra - zbieżność

: 01 sie 2013, 11:31
autor: bronx
no i byłem na geometrii i gość mówi że nie potrafi nic zrobić bo ma taki pomiar jak na rysunku:
laser ustawiony na koła tylne, na przednich chorągiewki.
Mówi że zbieżność kół tył dobra, pochylenie też ok a ten wymiar ma być taki sam i się go nie da regulować. Że trzeba wahacz wysunąć z Lybra w przeciwieństwie do innych aut nie posiada takiej regulacji. Potem zmierzył przód i stwierdził że wszystkie kąty pochylenia, wyprzedzenia są ok.
Co jest grane ?
Co oznaczają te wyniki 14 i 20 ???

Re: Lybra - zbieżność

: 02 sie 2013, 9:28
autor: bronx
No dobrze to ja sobie odpowiem.
Jest to pomiar tzw zbieżności połówkowej która ma się zawierać w :
+0°10' +/- 0°10' zatem dobry zakres to 0°0' do 0°20' , z tego co wyczytałem w książce dąży się do ustawiania obu wartości identycznie aby nie uzyskiwać efektu "psiego chodu".

Re: Lybra - zbieżność

: 02 paź 2013, 22:40
autor: marek_krupa
Dobre ustawienie zbieżności to tylko połówkowe czyli każdego koła oddzielnie. Półka kierownicy musi być poziomo i na prostym, płaskim odcinku drogi nie może ściągać. Koła na zakrętach podczas normalnej jazdy nie mogą piszczeć. Te różne wskazania na chorągiewkach z przodu czy tyłu to niepokrywanie się osi symetrii przedniego i tylnego zawieszenia. Zjawisko niestety powszechne w dzisiejszej masowej produkcji rzędu 2-3 działki i zwiększające się z czasem w wyniku różnych odkształceń i luzów w zawieszeniach. Podam ciekawostkę, że w starym z 75 roku Mercedesie w 115 jest wszystko na 0.