Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Awatar użytkownika
wzorekk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 04 kwie 2011, 8:54
Skype: wzorekk
Imię: Tomek
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/Kraków

Re: Lybra 2.4JTD - zapalona kontrolka esp

Post autor: wzorekk » 16 maja 2012, 18:26

tak ona nie zgaśnie podczas jazdy. Zgaśnie dopiero jak po jakimś czasie zgaszę i uruchomię ponownie. wykasuje błędy i ich wtedy nie ma. Dziś rano np się nie zapaliła a raczej zgasła po przekręceniu kluczyka i dziś był spokój. Zobaczę jak jutro po nocy będzie.
Lybra SW 2,4 JTD 150KM Executive, 2003r

Awatar użytkownika
Voltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4JTD - zapalona kontrolka esp

Post autor: Voltar » 16 paź 2012, 19:37

Odgrzebuję temat.
Piszę w nawiązaniu do wcześniejszego postu z tego wątku; wtedy obyło się jednak bez adaptacji czujnika,ale niedawno byłem zmuszony odpiąć akumulator i teraz problem kontrolki wrócił.
Wszedłem FESemw ABS - był błąd związany z czujnikiem kąta skrętu kierownicy; skasowałem, wszedłem w parametry i tam wyczytałem, że moja kierownica
- kiedy jest "w poziomie-na wprost" w FES ma -360,04st
- kiedy jest wychylona maksymalnie w lewo w FES ma ok -740st
- kiedy jest wychylona maksymalnie w prawo,w FES ma tylko 74,5st
czyli ogólnie - czujnik pokazuje głupoty

Zabrałem się za adaptację FESem; a tam w instrukcji jest napisane (na nasz przetłumaczę).
Przed rozpoczęciem samochód ma stać nieruchomo, z kołami skierowanymi na wprost.
1. Skręć kierownicą o 90 stopni w lewo
2. Wyprostuj kierownicę i koła w położenie na wprost
3. Skręć kierownicą 90 stopni w prawo
4. Wyprostuj kierownicę i koła w położenie na wprost
Po wykonaniu we właściwej kolejności powyższych kroków, naciśnij Y.

No i robiłem kilkanaście razy z tymi 90 stopniami, ale również ze skręcaniem w skrajne położenia (L i P), jak radzono w tym wątku. Nie udało się skalibrować czujnika;
Albo pisało, że "niewłaściwe warunki" - (najczęściej, jak kombinowałem te 90 stopni)
Albo: WYKONANIE NIEUDANE : cenzura : (bez komentarza, ale pojawiał się znów ten błąd, który zastałem po wejściu do FES; zazwyczaj, jak testowałem skrajne położenia)

Jest może jakiś lepszy program/sposób na tę kalibrację?
Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 150KM
Obrazek

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: elbarto » 17 paź 2012, 15:46

witaj,

u mnie też był problem z tą adaptacją.
w końcu jednak się udało.
ale nie wiem jaki był tego efekt - bo wyczyściłem i spryskałem kontaktem do potencjometrow to co się dało w okolicy czujnika.

datego nie wiem czy popropstu był syf i byly problemy z adaptacją,
czy to zbieg okoliczności i wykonałem tym razem prawidłowo adaptację.

sugeruję:
odepnij aku,
ustaw kierownicę na wprost,

podepnij aku,
odpal auto,
zobacz czy coś się świeci.

jak nie,

kierownica na maxa w lewo,
środek,
prawo,
środek

jak się coś zapali, możesz zrobić to jescze raz.
jeśli nic z tego, FES i adaptacja.
jaką wersją działasz?
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: krzysiek.ge » 17 paź 2012, 16:03

Witam,
U mnie lampka esp/asr gaśnie po przejechaniu kilki metrów. Czy to normalne?
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: krzysiek.ge » 18 paź 2012, 11:40

Chciałbym nadmienić że u mnie problem z niedziałającym esp skończył się wraz z wyminą taśmy w kierownicy. W tejże taśmie znajduje się czujnik położenia kierownicy. Problem mam teraz tylko z faktem iż kontrolka zapala się przy uruchomieniu auta i gaśnie po kilku przejechanych metrach.
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: grigor » 18 paź 2012, 15:12

krzysiek.ge pisze:Chciałbym nadmienić że u mnie problem z niedziałającym esp skończył się wraz z wyminą taśmy w kierownicy. W tejże taśmie znajduje się czujnik położenia kierownicy. Problem mam teraz tylko z faktem iż kontrolka zapala się przy uruchomieniu auta i gaśnie po kilku przejechanych metrach.
Pozdrawiam
U mnie kontrolka ESP gaśnie zaraz po odpaleniu auto równocześnie z min ciśnieniem oleju, ładowaniem.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
Voltar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 23 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: Voltar » 18 paź 2012, 20:32

Zrobiłem mniej więcej tak, jak zaproponował elbarto.
1.Podpiąłem FESa, ustawiłem kierownicę na ok.0 stopni obrotu (koła oczywiście były skręcone w prawo)
2. Zgasiłem auto, rozpiąłem akumulator
3. Wyprostowałem koła
4. Podpiąłem akumulator i FESa
5. Wykasowałem błąd braku kalibracji czujnika skrętu koła kierownicy (bodajże 1412)
6. Sprawdziłem w FESie; kąt był już jak należy :)
7. Po wypięciu interfejsu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie zaraz z kontrolką ciśnienia oleju i nie zapala się podczas kręcwenia kierownicą. czyli jest

OK :-P

Dziękuję za pomoc!
Lancia Lybra Intensa SW 2.4 JTD 150KM
Obrazek

Awatar użytkownika
donat2000
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 27 paź 2012, 13:05
Imię: Phedra, W-wa

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: donat2000 » 26 lis 2012, 8:03

Może poradzicie mi coś bo ja męczę się od ponad tygodnia z błędem C1112 - Czujnik kierownicy. W piątek odebrałem samochód po wymianie przekaźnika od kierunków i w sobotę po odpaleniu samochodu zapaliła mi się kontrolka. Jak podłączyłem kompa to pokazało mi błąd C1112. Czy może mieć to związek z wymianą przekaźnika?
Lancia Phedra 2.2 128KM 2005

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: elbarto » 27 lis 2012, 8:39

wszystkie informacje masz wyzej, wlacznie z moim opisem co i jak.
gdybys mial jakis konkretny problem, to pisz, pomyślimy.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

Awatar użytkownika
BogKow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 17 sty 2011, 1:51
Lokalizacja: W-wa / pomorze

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: BogKow » 25 sty 2013, 15:04

W moim przypadku także kontrolka ESP zapalała się z winy czujnika kąta skrętu. Niestety kalibracja w niczym nie pomogła i byłem zmuszony wymienić czujnik znajdujący się w kierownicy. Po tej wymianie wszystkie problemu z kontrolką ESP ustały.
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa

Awatar użytkownika
wzorekk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 04 kwie 2011, 8:54
Skype: wzorekk
Imię: Tomek
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska/Kraków

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: wzorekk » 04 kwie 2013, 14:08

Ja miałem taki przypadek z tą nieszczęsna kontrolką i tak:
świeciła jak mi się przetarł kabelek od klocków hamulcowych więc go odpiąłem i święty spokój, przecież widzę czy jest klocek czy już nie
i przypadek gdy miałem za słaby akumulator to często rano się zapalała, naładowałem aku i jest ok
FES też pokazywał czujnik kata skrętu i takie tam inne rożne.
Sprawdźcie te rzeczy też
Pozdrawiam
Lybra SW 2,4 JTD 150KM Executive, 2003r

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 514
Rejestracja: 28 sie 2012, 7:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: egon. » 23 cze 2013, 21:31

Odkopie temat ;)
Od pewnego czasu w mojej Lybrze 1.9 JTD 115KM zapala sie kontrolka ESP, troche mnie to zmartwiło, po podpieciu pod kompa okazało sie, ze szwankuje "czujnik położenia pedału hamulca" i wywala błąd, czujnik szwankuje, bo na wcisniec hamulca raz nie zadziała i wtedy pojawia sie bład.
Powiedzcie, czy ten czujnik wystarczy jakos wyczyścić czy trzeba wymienić :?:
Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części

Awatar użytkownika
BogKow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 17 sty 2011, 1:51
Lokalizacja: W-wa / pomorze

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: BogKow » 23 cze 2013, 21:36

Nie jestem pewien, ale tutaj chyba raczej masz na myśli potencjometr przy pedale gazu.... :D
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 514
Rejestracja: 28 sie 2012, 7:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: egon. » 24 cze 2013, 0:03

Nie, chodzi o pedał hamulca, na 5 wciśnięć jeden raz nie zadziała, co to ma wspólnego z ESP nie wiem, ale wywala błąd czujnika położenia pedału hamulca i zapala sie kontrolka ESP, dodam, ze po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie normalnie i błąd sie kasuje ;)
Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części

Awatar użytkownika
BogKow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 17 sty 2011, 1:51
Lokalizacja: W-wa / pomorze

Re: Lybra 2.4 JTD - zapalona kontrolka ESP

Post autor: BogKow » 24 cze 2013, 0:26

egon. pisze:Nie, chodzi o pedał hamulca, na 5 wciśnięć jeden raz nie zadziała, co to ma wspólnego z ESP nie wiem, ale wywala błąd czujnika położenia pedału hamulca i zapala sie kontrolka ESP, dodam, ze po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie normalnie i błąd sie kasuje ;)
hmmm... kiedyś się już z czymś takim spotkałem w Lybrze, ale to miało miejsce przy niskich temperaturach otoczenia i włączonym na maksa nawiewie (dość dziwna sytuacja, w której chodziło o obciążenie i niestabilny sygnał z czujnika) kontrolka gasła po ponownym uruchomieniu silnika, ale po podłączeniu do kompa wyświetlało błąd. Jeżeli jedne koło masz zblokowane, a drugie nie to zaczyna działać mechanizm różnicowy - w Twoim przypadku to raczej nie to.
Może warto do wróżki z tym tematem uderzyć ? ;)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”