Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 4:07

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostDodany: 21 sty 2011, 15:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Posty: 2432
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie
Proponuję ostatni post umieścić w manualach, można by to nieco przeedytować i rozwinąć i byłoby dla pokoleń;)

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD


Na górę
PostDodany: 17 lut 2011, 14:34 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2008, 0:00
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Pawcio78 pisze:
...Mój moduł to bosch 5.3 (0273004421)...
Mozesz mi podpowiedziec gdzie to cyferki przeczytac (od ktorej strony)

Dzieki


Na górę
PostDodany: 02 maja 2011, 21:05 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2008, 0:00
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
glad pisze:
Cisza jeżeli chodzi o ceny i namiary heh
w warszawie 150 za wymiane


Na górę
PostDodany: 02 sty 2016, 16:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2013, 19:18
Posty: 103
Imię: Maciej
Lokalizacja: Wrocław
Witam. Piszę tutaj z ostateczności, gdyż zrobiłem już co mogłem by wyeliminować ten błąd. Sprawa u mnie wygląda tak. Prędkościomierz działa normalnie i abs'y też, ujeżdżam czasami kilometr a czasami kilka metrów i wtedy wszystko zaczyna się świecić. Ogarnąłem bezpieczniki i dużą złączke do sterownika. Dziwne jest to że dopóki się nie zaświeci wszystko działa bez zarzutu. W pierwszy dzień po zakupie zaświeciła się dopiero na drugi dzień, potem miałem miesiąc spokoju i teraz jest praktycznie codziennie i to w losowym momencie. Tak jak mówiłem czasami po kilku metrach a czasami ko kilometrze a czasami nawet po odpaleniu i przegazówce na postoju. Ogólnie stawiałem na zalany sterownik bo jakiś czas jeździłem z dziurą w gumowym wężu i waliło po abs'ie olejem. Przyszła zima i strach bo ani z ASR'u skorzystać ani nic... :/


Na górę
PostDodany: 28 lis 2016, 14:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2008, 0:00
Posty: 105
Lokalizacja: Kraków
Mam problem z ABS-em, prędkościomierzem i świecącymi kontrolkami.
W moim przypadku wszystko działa, gdy silnik jest zimny, a po 2-3 km pada ABS i prędkościomierz.

1/ Wymieniony został sterownik na pompie - efekt dokładnie ten sam, rano działa, potem nie.
2/ Gdy świecą się kontroli to nie da się połączyć z modułem ABS. Raz na zimnym się udało, ale nie wywaliło żadnego błędu.
3/ Bezpiecznik to raczej nie jest, bo on albo dział albo nie, a tu raz coś dział, raz nie.


Co więc teraz zrobić?
Czy wiecie, który czujnik jest odpowiedzialny za prędkość - może metodą prób i błędów kupić używkę i podmienić?
Ma to sens chyba sens, jeśli tylko jeden z nich odpowiada za prędkościomierz, a reszta nie.


Na górę
PostDodany: 29 lis 2016, 21:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49
Posty: 269
Sprawdź wtyczkę podłączania do centrali ABS pod kątem zasniedziałych pinów. Ja już po wymianie centralki ABS zobaczyłem na tej wyciągniętej z samochodu mocno utlenione piny. I pewno wystarczyło wyczyścić. To samo zamiast na centralce może być na wytyczce która do niej podłączasz. Problemem przy sprawdzaniu na pewno będzie brak miejsca i krótki odcinek przewodu do wtyczki. A odnośnie bezpeiecznika- ja całość diagnostyki zacząłem od sprawdzenia czy nakrętki są dociągniete i czy przy nim się nic nie utleniania. To po prostu najłatwiej sprawdzić, więc jeśli tego nie zrobiłeś to maska w górę i oby to było to. Nie pamiętam który czujnik odpowiada za prędkość ale wiem że jak jest uszkodzony to prędkość jest czytana z kolejnego. Jeżeli to wina czujników w kole to padły wszystkie.... nieprawdopodobne. Problem leży w zasilaniu lub w komunikacji z ABS. 1. Bezpiecznik luźny ( na aku). 2. Brak styku wtyczka- gniazdo w module ABS. 3. Kupiłeś uszkodzona używkę modułu ABS. 4. Uszkodzona wiązka. To 4 prawdopodobne przyczyny. Można spróbować docispać wtyczkę i ruszać wiązki a druga osoba niech obserwuje kontrolki czy nie gasną. Zabieg ten rób w momencie wystąpienia problemu.


Na górę
PostDodany: 30 lis 2016, 10:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2008, 0:00
Posty: 105
Lokalizacja: Kraków
Dzięki - sprawdzę wszystko na razie poza pkt 3. Pytanie czy w sterowniku jest coś, co może działać bądź nie w zależności od temperatury. I czy ta usterka w związku z tym jest powtarzalna :)


Na górę
PostDodany: 30 lis 2016, 10:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1284
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Usterka modułu ABS polega na tym że uszkodzeniu ulegają bardzo cienkie połączenia płytki modułu z obudową a konkretnie pinami centralki. U mnie awaria także pojawiała się po osiągnięciu przez silnik wyższej temperatury.
Czy próbowałeś połączyć się z centralką multiecuscanem? Jeśli tak i połączenie się nie powiodło to napewno uszkodzone są te cieniutkie druciki wewnątrz modułu ABS.

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
PostDodany: 30 lis 2016, 10:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2008, 0:00
Posty: 105
Lokalizacja: Kraków
Podłączenie do kompa musiałem zostawić już mechanikowi - zrelacjonował mi tylko, że nie mógł się połączyć, gdy kontrolki były zapalone. Gdy się nie świeciły, to mu się udało, ale nie pokazały się żadne błędy, w tym czujników.


Na górę
PostDodany: 30 lis 2016, 11:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1284
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Czyli potwierdza się to co napisałem. Szukaj kolejnej centralki ABS. Przypomnę tylko że bardzo istotne jest to aby zgadzały się numery modułów bo ABS nie będzie prawidłowo pracował.
Dodam jeszcze że błedów żadnych nie będzie w MESie w przypadku uszkodzeń połączeń wewnętrznych bo zauważ że układ jak ma połączenia sprawne to działa prawidłowo.

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
PostDodany: 30 lis 2016, 11:52 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2008, 0:00
Posty: 105
Lokalizacja: Kraków
Ok, to mam już listę TO DO. Centralkę zamówię po sprawdzeniu listy od mjerzy. Numery się zgadzały - sprawdzałem.


Na górę
PostDodany: 20 gru 2016, 13:09 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 20 gru 2016, 13:00
Posty: 1
witam,mam podobny problem. Powiedzcie mi tylko czy cały nr modułu musi być taki sam? Bo wszędzie początek nr jest inny a końcówka się zgadza i nie wiem czy to ma większe znaczenie czy nie? nr mojej pompy to 970081 0 273 004 421 i za cholerę takiej samej nie mogę znalezć ...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl