Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 13:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 16 lut 2010, 18:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Posty: 144
Lokalizacja: Żagań
Witam
Swożeń wahacza w twoim aucie mocowany jest do zwrotnicy nie nakrętką a śrubą wkręconą poprzecznie do swożnia w zwrotnice w jego okolicy. Odkręcasz nakrętkę z tej śruby i wyciągasz ją, po czym wypychasz sworzeń w dół. W połowie sworznia widać takie podtoczenie i dokładnie przez nie przechodzi ta śruba. :D


Na górę
PostDodany: 16 lut 2010, 18:48 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
:hmmm: pierwszy raz na oczy widzę, sworzeń jest stożkowy?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 16 lut 2010, 18:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2009, 21:01
Posty: 86
Lokalizacja: Wólka Dłużewska
ja też się zdziwiłem że tak jest ale skoro tak zrobili to musi tak być ale wydaje mi sie że nie jest to najlepsze rozwiązanie ale chyba już bede wiedział jak to wymieniś a i jeszcze jedno pytanie czy po wymianie obu wahaczy trzeba ustawiać zbieżność


Na górę
PostDodany: 16 lut 2010, 19:01 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
powinieneś sprawdzić

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 16 lut 2010, 19:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2009, 21:01
Posty: 86
Lokalizacja: Wólka Dłużewska
dzięki za wskazówki mam nadzieje że uda mi sie wymienić te wahacze napisze jak mi poszło


Na górę
PostDodany: 16 lut 2010, 19:06 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10909
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
zrób foto relację do działu "zrób to sam"

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 16 lut 2010, 19:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2009, 21:01
Posty: 86
Lokalizacja: Wólka Dłużewska
dobry pomysł jak uda mi sie to zrobię będzie dla dalszych pokoleń :D


Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 11:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2009, 21:01
Posty: 86
Lokalizacja: Wólka Dłużewska
i już zrobione nie miałem z tym dużo problemów 4 godz i zrobione tylko podczas jazdy próbnej coś jeszcze hałasuje mi w przednim zawieszeniu myślałem że będzie już cisza a tu nici z tego pomóżcie co tam może jeszcze dolegać podkreśle tylko że amortyzarory śa sprawne 70% łączniki stabilizatorów wymieniałem 3 miesiące temu teraz wahacze co tam jeszcze siedzi :x


Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 11:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Posty: 806
Lokalizacja: Połczyn Zdrój
artur_cieslak pisze:
łączniki stabilizatorów wymieniałem 3 miesiące temu
To wcale nie znaczy, że jakiś się nie rozleciał. Niektórzy producenci części naprawdę prezentują żenujący poziom jakościowy...

_________________
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,


Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 11:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2009, 21:01
Posty: 86
Lokalizacja: Wólka Dłużewska
chyba w tej sytuacji będe musiał jechać na stację diagnostyczną na szarpaki i niech mi porządnie sprawdzą co tam dolega. A np. gumy na drążku stabilizatora się zużyją to też może tak stukać


Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 12:36 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9791
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Z własnych ostatnich przeżyć mogę Ci podpowiedzieć co mniej więcej sprawdzić ;)
Na początek właśnie gumy stabilizatora ( u mnie po wymianie wahaczy na TRW, okazało się że jeszcze te gumy stukają). Na dodatek sprawdź łóżyska skrętne na amortyzatorach przednich - u mnie jedno było już nieciekawe a drugie pękło jak dostało strzała na nalewce asfaltu.

Co do gum stabilizatora to jeśli one padły to możliwe że na szarpakach wszystko będzie cicho. Ja byłem na dwóch różnych stacjach diagnostycznych i szarpaki nic nie dały. Dopiero podjechałem do znajomego mechanika, wstawił samochód na kanał, później jeszcze na podnośnik i po kolei szukał co stuka. Jak się okazało to były gumy na stabilizatorze.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 13:05 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
Nie wiem, że Wam stukały zużyte gumy stabilizatora. U mnie tylko skrzypiała buda jak stary tapczan jak gumy się zużyły. Jak było mokro lub wilgotno skrzypienie ustępowało bo gumy nabierały naturalnego smarowania ;)
Co do stukania to łożyska amortyzatorów raczej łatwo zdiagnozować, bo wystarczy mocniej rozbujać przód samochodu i słychać stukanie z okolic górnego mocowania amortyzatora.
Ja bym w pierwszej kolejności przyjrzał się końcówkom drążków. One potrafią tłuc niemiłosiernie, jakby całe zawiesznie miało się zaraz rozlecieć.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 17:21 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 17:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Posty: 453
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz
Dudi pisze:
Nie wiem, że Wam stukały zużyte gumy stabilizatora. U mnie tylko skrzypiała buda jak stary tapczan jak gumy się zużyły. Jak było mokto lub wilgotno skrzypienie ustępowało bo gumy nabierały naturalnego smarowania ;)
Co do stukania do łożyska amortyzatorów raczej łatwo zdiagnozować, bo wystarczy mocniej rozbujać przód samochodu i słychać stukanie z okolic górnego mocowania amortyzatora.
Ja bym w pierwszej kolejności przyjrzał się końcówkom drążków. One potrafią tłuc niemiłosiernie, jakby całe zawiesznie miało się zaraz rozlecieć.
Potwierdzam, sam mialem taka sytuacje i naprawde potrafia mocno stukac. Sprawdz je zanim cokolwiek wymienisz, najlepiej to w stojacym aucie zacznij mocno krecic kierownica raz w lewo raz w prawo, takimi niewielkimi ruchami, powinienes uslyszec stukanie i delikatne pukniecia na kierownicy. Pamietaj ze po wymianie tych koncowek obowiazkowo zbierznosc do ustawienia:)

_________________
Seat Leon


Na górę
PostDodany: 21 lut 2010, 19:10 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9791
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Macie rację, ale zależy w jakich sytuacjach stuka. Jeśli ewidentnie stuka na nierównościach i dziurach to na początek sprawdziłbym gumy - sam to miałem. Jeśli nie to wtedy końcówki drążka :)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 22 lut 2010, 10:15 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Posty: 2389
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW
Dudi pisze:
Ja bym w pierwszej kolejności przyjrzał się końcówkom drążków. One potrafią tłuc niemiłosiernie, jakby całe zawiesznie miało się zaraz rozlecieć.
Dokładnie - ja miałem tak samo. Łomotało mi w aucie jakbym zawieszenie całe miał w opłakanym stanie - co było o tyle dziwne, że dbam o nie aż przesadnie i wszystko jest wymieniane na czas. Podejrzenia padały i na wahacze i na gumy stabilizatora i na inne elementy - a się okazało, iż po wymianie końcówek drążków kierowniczych (które podczas sprawdzania nie wykazywały zużycia/luzu!) nastała błoga cisza w aucie. Także to w pierwszej kolejności do sprawdzenia - może uda się uniknąć większych kosztów.


Pozdrawiam.

_________________
jest: Lancia Ypsilon 1.2 16V, Ford S-Max 2.0 TDCi, Piaggio X8, Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR
było: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl