Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2018, 2:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 02 kwie 2010, 0:31 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 7:37
Posty: 14
Lokalizacja: Piekary Śląskie Lybra 1,9 JTD
Witam!
Jestem świeżo po wymianie uszkodzonej tylnej prawej piasty, w mojej Lybrze, przebieg 191.000km. Pomyślałem sobie, że udokumentowanie tej operacji może się komuś przydać, dlatego pozwolę sobie na przekazanie tych informacji. Życzę owocnej wymiany.


Załączniki:
Komentarz: Demontaż tarczy wraz z zaciskiem hamulcowym dla zaoszczędzenia czasu.
HPIM7719.JPG
HPIM7719.JPG [ 174.93 KiB | Przejrzano 7524 razy ]
Komentarz: Wybicie zaślepki i odkręcenie nakrętki piasty kluczem nasadowym 32mm. Sama piasta "zeszła" dosłownie dwoma palcami.
HPIM7720.JPG
HPIM7720.JPG [ 174.32 KiB | Przejrzano 7524 razy ]
Komentarz: Zdemontowana uszkodzona piasta
HPIM7722.JPG
HPIM7722.JPG [ 1.2 MiB | Przejrzano 7582 razy ]
Komentarz: Nowy zestaw naprawczy. Ja, akurat wybrałem SKF (130zł w zaprzyjaźnionej hurtowni :P), jednak są też inne, np. FAG, OPTIMAL.
HPIM7724.JPG
HPIM7724.JPG [ 1.12 MiB | Przejrzano 7582 razy ]
Komentarz: Chciałem tu zwrócić uwagę na różnice w piaście dla wersji bez ABS'u (nowa) i z ABS'em (zdemontowana stara). Ja miałem pecha i trafiła mi się paczka z błędnie zapakowaną piastą, ale szybka interwencja w sklepie i dostałem właściwą.
HPIM7733 korekta.jpg
HPIM7733 korekta.jpg [ 542.8 KiB | Przejrzano 7582 razy ]
Komentarz: Zamontowana nowa piasta wraz z zaślepką, można zakładać tarczę z zaciskiem i koło. Łączny czas wymiany, tak na spokojnie, zamknął się w ok. 30 minutach, nie wliczając oczywiście ponownej wizyty w sklepie.
HPIM7742.JPG
HPIM7742.JPG [ 833.51 KiB | Przejrzano 7582 razy ]


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2010, 23:17 przez rafalpiekary, łącznie zmieniany 2 razy.
Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 12:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Posty: 1341
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland
Cena tego SKF baaardzo dobra.
Norma to jakieś 160-180zł
TYLKO NIE OPTIMAL !!!
To jest chińskie (nie tylko produkcja ale i materiały - ODRADZAM !!! ).
Podkreślam, że na tym nawet pisze Made in Germany ale to nie jest niemieckie !

_________________
Lancia Lybra SW 2,4JTD


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 22:42 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 7:37
Posty: 14
Lokalizacja: Piekary Śląskie Lybra 1,9 JTD
kaeres pisze:
Cena tego SKF baaardzo dobra.
Norma to jakieś 160-180zł
TYLKO NIE OPTIMAL !!!
To jest chińskie (nie tylko produkcja ale i materiały - ODRADZAM !!! ).
Podkreślam, że na tym nawet pisze Made in Germany ale to nie jest niemieckie !
Zgadza się, dlatego mój wybór wahał się pomiędzy SKF'em i FAG'iem, padło na SKF bo wcześniej mi go zamówiono, miałem szansę na FAG'a za 135zł (wiem, też dobra cena :lol: ) Czy zrobiłem dobrze? Okaże się "w praniu". : yesyes :


Na górę
PostDodany: 03 kwie 2010, 9:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Posty: 2001
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze
Czy jakies problemy mozna napotkac przy zabawie z ta piasta?
Bylem na szarpakach (stuki) dokladnie sprwadzic zawieche, wyszlo mi:
koncowki drążka, tylne tuleje przednich wahaczy, oraz prawe tylne łożysko (luz) wiec...raczej tez czeka mnei zabawa z piasta, i nie wiem czy bawic sie pod garażem (łączniki stabilizatora mi nerwy popsuły i mnie troche zraziły do takiej roboty;P)

_________________
QV...soon:)


Na górę
PostDodany: 04 kwie 2010, 13:16 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 7:37
Posty: 14
Lokalizacja: Piekary Śląskie Lybra 1,9 JTD
Heathen pisze:
Czy jakies problemy mozna napotkac przy zabawie z ta piasta?
Bylem na szarpakach (stuki) dokladnie sprwadzic zawieche, wyszlo mi:
koncowki drążka, tylne tuleje przednich wahaczy, oraz prawe tylne łożysko (luz) wiec...raczej tez czeka mnei zabawa z piasta, i nie wiem czy bawic sie pod garażem (łączniki stabilizatora mi nerwy popsuły i mnie troche zraziły do takiej roboty;P)
W moim przypadku nie było żadnych problemów, ani z odkręceniem nakrętki, ani ze zdjęciem piasty (zeszła czterema palcami :-P ) Wcześniej, dwie szpilki ustalające tarczę ham. i dwa imbusy mocujące obudowę zacisku ham. Z uwagi na fajną pogodę, też zabrałem się za to przed garażem, poszło jak po maśle.


Na górę
PostDodany: 01 lip 2013, 11:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Posty: 1044
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek
Odkopuję temat bo czeka mnie wymiana piasty. Chce to zrobić na parkingu bo ceny w warsztatach trochę powalają w stolicy.
Może koś ostatnio wymieniał i może mi powiedzieć czy wyjęcie piasty nie stanowi problemu? Nie mam ściągacza a po rozkręceniu nie chce się niemile zaskoczyć.

_________________
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast


Na górę
PostDodany: 01 lip 2013, 12:02 
Czasem zapala się błąd ABS-u po wymianie piasty, co skutkuje koniecznością jego skasowania, u mnie w Lybrze tak się akurat stało.
Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
   
PostDodany: 01 lip 2013, 21:45 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1928
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
cysiek pisze:
Odkopuję temat bo czeka mnie wymiana piasty. Chce to zrobić na parkingu bo ceny w warsztatach trochę powalają w stolicy.
Może koś ostatnio wymieniał i może mi powiedzieć czy wyjęcie piasty nie stanowi problemu? Nie mam ściągacza a po rozkręceniu nie chce się niemile zaskoczyć.
... na wszelki wypadek załatw sobie ściągacz bo różnie bywa, czasem łożyska piasty potrafią się na czopie zwrotnicy zapiec i bez ściągacza (wystarczy dwuramienny) i młotka nie da rady go zrzucić. Zdarza się, że podczas sciągania piasty z łożyskami przy lekkim ich "przyklejeniu się" do czopa drugie łożysko kulkowe piasty potrafi się lekko "eknąć" i niestety bez ściągacza trójramiennego (mocnego) może być naprawdę bardzo ciężko.
Pozdrawiam

P.S.
... tak jak napisali Koledzy strzeż się innych łożysk niż SKF lub FAG, można w wielu miejscach stosować "ersatze" ale nie w kołach, nie warto.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 01 lip 2013, 21:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Posty: 1044
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek
FAG'a zamówiłem (164 PLN - odbiór osobisty w Warszawie). Mam nadzieję że się obędzie bez ściągacza bo lipa będzie. Skąd tu go wsiąść...
Może ktoś z Wawy lub okolic ma laptopa z programem żeby w razie czego wykasować błąd ABS?

_________________
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast


Na górę
PostDodany: 01 lip 2013, 22:49 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1928
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
cysiek pisze:
FAG'a zamówiłem (164 PLN - odbiór osobisty w Warszawie). Mam nadzieję że się obędzie bez ściągacza bo lipa będzie. Skąd tu go wsiąść...
Może ktoś z Wawy lub okolic ma laptopa z programem żeby w razie czego wykasować błąd ABS?
... ściągacze chyba są dostępne w "marketach" (Castorama, Praktiker, Jula) więc w razie problemów możesz go kupić (nie są drogie) lub jeszcze lepiej za drobną opłatą pożyczyć u zaprzyjaźnionego mechanika :D, oczywiście jeśli w ogóle będzie potrzebny, oby nie : ok2 :
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 23 lut 2014, 11:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00
Posty: 92
Lokalizacja: Katowice
Witam
Mam pytanko czy przy wymianie piasty istnieje ryzyko ze za mocno dokręcimy nakrętke i bedzie wiekszy opór na łozysku lub za lekko i bedzie luz ?.
Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 24 lut 2014, 8:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Posty: 1044
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek
Dalton666 pisze:
Witam
Mam pytanko czy przy wymianie piasty istnieje ryzyko ze za mocno dokręcimy nakrętke i bedzie wiekszy opór na łozysku lub za lekko i bedzie luz ?.
Pozdrawiam
Nie istnieje takowe ryzyko.

_________________
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast


Na górę
PostDodany: 02 cze 2017, 16:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Posty: 327
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Czy ta piasta będzie ok ? :)
Numery z pudełka ze zdjęcia się zgadzają.
A taka była w pudełku.


Załączniki:
pasta tył.jpg
pasta tył.jpg [ 110.42 KiB | Przejrzano 2702 razy ]

_________________
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Na górę
PostDodany: 02 cze 2017, 16:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Posty: 1328
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa
Wg mnie jest OK

_________________
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Jest Lancia Lybra 2.4 jtd
Obrazek
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek


Na górę
PostDodany: 02 cze 2017, 18:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Posty: 327
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Dzięki Maciej za odpowiedź :)

Wcześniej nie ładowało mi się zdjęcie nr. 3. Teraz wiem, że powinno być to samo.

Autorowi tematu dziękuje za manual :)

_________________
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl