Lybra - wahacze

miodzio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 208
Rejestracja: 25 wrz 2008, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Lybra - wahacze

Post autor: miodzio » 13 cze 2013, 12:45

Jeżdżę na TRW - 70 000 km i w dalszym ciągu luzów brak
Jest:
Avensis '15
Auris TS '13
G310R '17

Były:
500 '14
Lybra SW 1,9 jtd '03
MX-5 1,6 NB FL '02
Civic EJ9 '01
i wiele innych...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - wahacze

Post autor: FXX » 13 cze 2013, 12:52

ksk pisze:Przyszła pora na wymianę wahaczy... FASTa nigdy więcej. Może miałem takie szczęście, że trafiłem akurat na uszkodzonego od nowości... Niecały rok po zakupie trzeba było wymienić tuleję większą.
A teraz po niecałym roku znów trzeszczy piszczy...

Mam pytanie odnośnie cen wahaczy TRW.
Czy ktoś ma dostęp do jakichś zniżek w intercars i mógłby sprawdzić ile taki wahacz kosztuje?
Zastanawiam się czy ceny allegro są dobre, czy można jeszcze gdzieś taniej kupić...
FXX pisze:
krzy36 pisze:
szatan pisze: Miałem kiedyś tańszą opcje i wytrzymała 20000, jakoś się zraziłem do tego typu wahaczy. Za dużo roboty przy wymianie jak dla mnie.
20 tysięcy ? To chyba nie taki zły wynik jak za taką cenę? :) A to przy zakupie np wahaczy TRW jest mniej roboty przy wymianie :?: ;)
Oczywiście, bo wymieniasz raz na 50-70 tysięcy czy nawet więcej kilometrów (u mojego ojca TRW jeżdżą już ponad 70tys. km i to po dość dziurawych drogach), a nie co 20 tysięcy km.
FXX,

Masz doświadczenie z wahaczami TRW? Mógłbyś napisać ile Ci wytrzymały?
Przecież napisałem - mój ojciec przejechał na nich już ponad 70tys. km i jedynie jedną tulejkę wymienił.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - wahacze

Post autor: ksk » 28 lip 2013, 14:35

Ok sorry :P Mam wybór pomiędzy Delphi a TRW i tylko te biorę pod uwagę...

Ale Panowie, przez przypadek natrafiłem na ciekawą informację, że mianowicie należy śruby tulei wahacza dokręcać na kołach - znaczy na podnośniku przyłapać, a dokręcać gdy już jest na kołach....
Dokręcanie śrub tulei wahaczy, gdy zawieszenie jest w nienaturalnym położeniu skutkuje podobno nieodpowiednimi naprężeniami gum tulei wahacza i w konsekwencji - mniejszą żywotnością...

Jestem zdezorientowany, czy mógłby ktoś to wyjaśnić?
Najśmieszniejsze jest to, że pasuje to do mojej sytuacji, której nie będę opisywał po raz kolejny, bo szkoda miejsca...
Możecie to znaleźć na Google. Sporo o tym ludzie piszą...
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Lybra - wahacze

Post autor: 1pajel1 » 28 lip 2013, 22:25

ksk pisze: Jestem zdezorientowany, czy mógłby ktoś to wyjaśnić?
prawda, ale nie w wahaczach jakie są w lybrze, takie coś się robi np w wielowahaczu w a6 gdzie przez poduszkę przechodzi śruba, tzn skręcisz wsio do kupy, na podniesionym wahacze masz skierowane ku dołowi, a jak opuścisz to wahacze idą do poziomu bądź są skierowane ku górze, po prostu wykręca się guma, a w lybrze czy dokręcisz na podniesionym czy na opuszczonym to i tak nie ma znaczenia bo tuleje mają jedną określoną pozycję.

a co do firm wahaczy, to ja się wyleczyłem z delphi... jeden padł po 1,5kkm, nast. kupiłem kpl z delphi końcówki drążków, łączniki stabilizatorów, wahacze... po 5kkm zmieniałem silnik... w 1 końcówce kpl brak smaru... i jeden sworzeń wahacza wyebany...
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

Awatar użytkownika
rafalhammer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń

Re: Lybra - wahacze

Post autor: rafalhammer » 30 gru 2013, 2:08

U mnie TRW wytrzymały 53tyś. Zajęło mi to 3 lata.
Lancia Lybra SW Emblema 2,4 JTD

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1404
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - wahacze

Post autor: kaeres » 01 lip 2016, 9:17

Raport z wahaczy FAST.
Wytrzymały 62000km / 4 lata.
Sami sobie policzcie.

iled
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 237
Rejestracja: 10 cze 2016, 7:59
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - wahacze

Post autor: iled » 01 lip 2016, 9:47

Ostatni post 2013 i teraz 16 , hehe.
Ja od 2016 śmigam na FAST-ACH w lybrze i mają się dobrze.
ok 15 tys rocznie robi ta bryka, poleciały natomiast łączniki fasta momentalnie, tera są ...hmmm nie pamietam ale dają radę drugi rok.

T.Watorski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 01 lip 2010, 9:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - wahacze

Post autor: T.Watorski » 15 lis 2016, 23:43

hmmm, Trw no niestety ponad 300 zł, ale czemu nikt nie mówi o Febi u mnie cena 216 lub o sidemie cena 196, na pewno dużo lepsze niż owa vema !! :D pozdrawiam

Bartosz Skieresz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 28 lis 2012, 12:35
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Poddębice

Lybra 1.9 jakie wahacze polecacie

Post autor: Bartosz Skieresz » 10 gru 2016, 0:14

Siemka.
Po moim ostatnim przypadku wahacze z przodu TRW po półtora roku do wymiany jakie wahacze polecacie które wytrzymają trochę dłużej. Bo szlak mnie trafia jak wkładam do mojej to co niby najlepsze a kończy się jak za osprzęt w najniższej cenie.
Lancia Lybra 1.9 110 KM
Fiat Punto II 1.2 60 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - wahacze

Post autor: Dudi » 10 gru 2016, 9:05

Zanim założysz po raz n-ty jakiś temat, poczytaj to co już jest. Ameryki nie odkrywasz.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
BlackLybraSW
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 567
Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Re: Lybra - wahacze

Post autor: BlackLybraSW » 15 lis 2017, 20:21

Miałem Fast nie polecam, tak samo Vema jedno jest pewne na TRW przelatałem aż do dzisiaj więc są godne polecenia a obecnie kupiłem Magnetti Marelli po 200 zika sztuka zobaczymy jak się spiszą ;)
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)

janstanc
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 12 cze 2017, 11:50
Imię: Jan
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - wahacze

Post autor: janstanc » 28 gru 2017, 22:52

Jeżeli coś miałbym polecić to Lemfoeder albo TRW, choć ostatnio założyli mi Kamokę i już 30 tys km i sprawują się bardzo dobrze, a cenowo było dużo korzystniej.

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1404
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - wahacze

Post autor: kaeres » 29 gru 2017, 0:11

janstanc pisze:Jeżeli coś miałbym polecić to Lemfoeder albo TRW, choć ostatnio założyli mi Kamokę i już 30 tys km i sprawują się bardzo dobrze, a cenowo było dużo korzystniej.
30 tys to MUSZĄ robić chinole za 100zł.
Jak zrobią 80tys to wyjdziesz na 0.

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Lybra - wahacze

Post autor: GLen » 29 gru 2017, 12:24

Ja testuję od 2 lat na poznańskich dziurawych ulicach Magneti Marelli. Po zmroku zdarza mi się dość często wpadać w te pułapki, ale jak dotychczas nie wykazują żadnego zużycia.
Dam znać jak się skończą ;)
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet

Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2

krzysztof2233
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 03 sie 2015, 10:45
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Re: Lybra - wahacze

Post autor: krzysztof2233 » 25 lis 2018, 18:02

U mnie wachacz FAST wytrzymał około 40kkm. przednia tuleja się rozleciała reszta wyglądała nie najgorzej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”