Lybra - zakup klocków i tarcz
Re: Lybra - zakup klocków i tarcz
Ciężka? Lybra waży w okolicach 1400kg... To dużo? Tyle teraz kompakty pokroju Bravo II ważą. Lybra waży mniej więcej tyle ile inne samochody tego segmentu, z tamtych lat, ba wśród swojej konkurencji jest nawet dość lekka.
A przyczyną pękania sprężyn nie jest masa sama w sobie, a to, że są za słabe.
A przyczyną pękania sprężyn nie jest masa sama w sobie, a to, że są za słabe.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Lybra - zakup klocków i tarcz
Podzielam zdanie Kamila. Sprężyny te oryginalne mają jakąś wadę. A sama waga Lybry nie powala to raczej średnio a raczej lekkie auto max 1410kg (2.4 SW) + "człowieki" itd. sama 1.9 SW waży zaledwie 60 kg mniej. A jak prowadzisz autko min. 2 tony lub nawet 2.5 masy własnej to jest różnica w porównaniu do Lybry i czuć tą masę uwierz.BlackLybraSW pisze:Fajnie super.
@FXX sam wiesz że lybra jest ciężka i nawet sprężyny potrafią pęknąć z przodu . A do corsy to nawet na tarczach od roweru by się zatrzymała.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
- Bażant
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:09
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
- Kontakt:
Re: Lybra - zakup klocków i tarcz
Ja posiadam w swojej TARCZE HAMULCOWE BLACK DIAMOND COMBI plus klocek EBC green stuff i jest spoko lepiej niż seria polecam tym bardziej jak auto jest po chipie.
Lancia Lybra SW 1.9JTD 155Km i 380NM by https://bztech.pl/
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Busso
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Busso
Re: Lybra - zakup klocków i tarcz
Odkopię temat - jakie tarcze+klocki warto teraz kupić do lybry na przód? Podstawowe kryterium: nie mogą piszczeć. Dobrze by było, gdyby też trochę hamowały.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lybra - zakup klocków i tarcz
Jestem po kompleksowym remoncie hamulców, rok temu przewody elastyczne i DOT, miesiąc temu tarcze i klocki przód + tył. Po wymianie przewodów i płynu - żadnej - prócz psychicznej - różnicy - wymieniałem dla siebie. Ale po ostatnim remoncie wrócił banan na twarz i jest niebo lepiej. Jeżdżę max do 10tys km/rok, pół na pół trasa i miasto i zakupiłem rodzime zestawy ROTINGER + STEINHOFF. Gotowe najlepsze SETY jakie proponuje główny dystrybutor - łatwo znaleźć e-sklep w necie. Klocki z czujnikami zużycia. Wyrobiłem się w 600zł i to był dobry wybór. Jedyna wada tarcz Rotinger - miejsce nie eksploatowane czyli cylinder do montażu koła od razu pokrył się rudym nalotem i to postępuje - nie są tu po prostu pomalowane niczym antykorozyjnym, tylko lity odlew. Ale hamowanie super. Mam wrażenie, że droga hamowania skróciła się z 10 metrów...może to tylko wrażenie. A wcale nie miałem złych komponentów wcześniej (Brembo, textar). Od siebie polecam do normalnej jazdy. Na moje przebiegi - 5 lat z głowy.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
Re: Lybra - zakup klocków i tarcz
Na takim zestawie jeżdżę już kilka lat. Jedyny minus to pylenie mocneszwagier-lublin pisze: ↑06 wrz 2018, 16:05 Jestem po kompleksowym remoncie hamulców, rok temu przewody elastyczne i DOT, miesiąc temu tarcze i klocki przód + tył. Po wymianie przewodów i płynu - żadnej - prócz psychicznej - różnicy - wymieniałem dla siebie. Ale po ostatnim remoncie wrócił banan na twarz i jest niebo lepiej. Jeżdżę max do 10tys km/rok, pół na pół trasa i miasto i zakupiłem rodzime zestawy ROTINGER + STEINHOFF. Gotowe najlepsze SETY jakie proponuje główny dystrybutor - łatwo znaleźć e-sklep w necie. Klocki z czujnikami zużycia. Wyrobiłem się w 600zł i to był dobry wybór. Jedyna wada tarcz Rotinger - miejsce nie eksploatowane czyli cylinder do montażu koła od razu pokrył się rudym nalotem i to postępuje - nie są tu po prostu pomalowane niczym antykorozyjnym, tylko lity odlew. Ale hamowanie super. Mam wrażenie, że droga hamowania skróciła się z 10 metrów...może to tylko wrażenie. A wcale nie miałem złych komponentów wcześniej (Brembo, textar). Od siebie polecam do normalnej jazdy. Na moje przebiegi - 5 lat z głowy.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 203
- Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lybra - zakup klocków i tarcz
Pewnie zależy od modelu klocków, ja jestem zadowolony bo poprzednie klocki Brembo pyliły niewspółmiernie mocno do Steinhof'ów. Grunt, że jest to naprawdę udany kompromis cenowo-jakościowy a produkt polski. Lubię montować rodzime części, z opon też jestem zadowolony
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM
- Bażant
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lis 2016, 14:09
- Imię: Jakub
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
- Kontakt:
Re: Lybra - zakup klocków i tarcz
Każdy miękki klocek pyli jeżeli ma być mało pyłu to trzeba kupować z mieszanką ceramiki.
Lancia Lybra SW 1.9JTD 155Km i 380NM by https://bztech.pl/
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Busso
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Busso