Lybra - zakup klocków i tarcz

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zakup klocków i tarcz

Post autor: FXX » 23 cze 2016, 17:28

Ciężka? Lybra waży w okolicach 1400kg... To dużo? Tyle teraz kompakty pokroju Bravo II ważą. Lybra waży mniej więcej tyle ile inne samochody tego segmentu, z tamtych lat, ba wśród swojej konkurencji jest nawet dość lekka.
A przyczyną pękania sprężyn nie jest masa sama w sobie, a to, że są za słabe.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - zakup klocków i tarcz

Post autor: meqqex » 23 cze 2016, 21:06

BlackLybraSW pisze:Fajnie super.
@FXX sam wiesz że lybra jest ciężka i nawet sprężyny potrafią pęknąć z przodu . A do corsy to nawet na tarczach od roweru by się zatrzymała.
Podzielam zdanie Kamila. Sprężyny te oryginalne mają jakąś wadę. A sama waga Lybry nie powala to raczej średnio a raczej lekkie auto max 1410kg (2.4 SW) + "człowieki" ;) itd. sama 1.9 SW waży zaledwie 60 kg mniej. A jak prowadzisz autko min. 2 tony lub nawet 2.5 masy własnej to jest różnica w porównaniu do Lybry i czuć tą masę ;) uwierz.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

Awatar użytkownika
Bażant
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:09
Imię: Jakub
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Kontakt:

Re: Lybra - zakup klocków i tarcz

Post autor: Bażant » 03 mar 2017, 21:47

Ja posiadam w swojej TARCZE HAMULCOWE BLACK DIAMOND COMBI plus klocek EBC green stuff i jest spoko lepiej niż seria polecam tym bardziej jak auto jest po chipie.
Lancia Lybra SW 1.9JTD 155Km i 380NM by https://bztech.pl/
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Busso

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zakup klocków i tarcz

Post autor: Bichoń » 03 wrz 2018, 14:51

Odkopię temat - jakie tarcze+klocki warto teraz kupić do lybry na przód? Podstawowe kryterium: nie mogą piszczeć. Dobrze by było, gdyby też trochę hamowały.

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - zakup klocków i tarcz

Post autor: szwagier-lublin » 06 wrz 2018, 16:05

Jestem po kompleksowym remoncie hamulców, rok temu przewody elastyczne i DOT, miesiąc temu tarcze i klocki przód + tył. Po wymianie przewodów i płynu - żadnej - prócz psychicznej - różnicy - wymieniałem dla siebie. Ale po ostatnim remoncie wrócił banan na twarz i jest niebo lepiej. Jeżdżę max do 10tys km/rok, pół na pół trasa i miasto i zakupiłem rodzime zestawy ROTINGER + STEINHOFF. Gotowe najlepsze SETY jakie proponuje główny dystrybutor - łatwo znaleźć e-sklep w necie. Klocki z czujnikami zużycia. Wyrobiłem się w 600zł i to był dobry wybór. Jedyna wada tarcz Rotinger - miejsce nie eksploatowane czyli cylinder do montażu koła od razu pokrył się rudym nalotem i to postępuje - nie są tu po prostu pomalowane niczym antykorozyjnym, tylko lity odlew. Ale hamowanie super. Mam wrażenie, że droga hamowania skróciła się z 10 metrów...może to tylko wrażenie. A wcale nie miałem złych komponentów wcześniej (Brembo, textar). Od siebie polecam do normalnej jazdy. Na moje przebiegi - 5 lat z głowy.
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra - zakup klocków i tarcz

Post autor: cysiek » 07 wrz 2018, 7:47

szwagier-lublin pisze: 06 wrz 2018, 16:05 Jestem po kompleksowym remoncie hamulców, rok temu przewody elastyczne i DOT, miesiąc temu tarcze i klocki przód + tył. Po wymianie przewodów i płynu - żadnej - prócz psychicznej - różnicy - wymieniałem dla siebie. Ale po ostatnim remoncie wrócił banan na twarz i jest niebo lepiej. Jeżdżę max do 10tys km/rok, pół na pół trasa i miasto i zakupiłem rodzime zestawy ROTINGER + STEINHOFF. Gotowe najlepsze SETY jakie proponuje główny dystrybutor - łatwo znaleźć e-sklep w necie. Klocki z czujnikami zużycia. Wyrobiłem się w 600zł i to był dobry wybór. Jedyna wada tarcz Rotinger - miejsce nie eksploatowane czyli cylinder do montażu koła od razu pokrył się rudym nalotem i to postępuje - nie są tu po prostu pomalowane niczym antykorozyjnym, tylko lity odlew. Ale hamowanie super. Mam wrażenie, że droga hamowania skróciła się z 10 metrów...może to tylko wrażenie. A wcale nie miałem złych komponentów wcześniej (Brembo, textar). Od siebie polecam do normalnej jazdy. Na moje przebiegi - 5 lat z głowy.
Na takim zestawie jeżdżę już kilka lat. Jedyny minus to pylenie mocne
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - zakup klocków i tarcz

Post autor: szwagier-lublin » 07 wrz 2018, 10:15

Pewnie zależy od modelu klocków, ja jestem zadowolony bo poprzednie klocki Brembo pyliły niewspółmiernie mocno do Steinhof'ów. Grunt, że jest to naprawdę udany kompromis cenowo-jakościowy a produkt polski. Lubię montować rodzime części, z opon też jestem zadowolony ;)
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

Awatar użytkownika
Bażant
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 29 lis 2016, 14:09
Imię: Jakub
Lokalizacja: Wypełnij to pole
Kontakt:

Re: Lybra - zakup klocków i tarcz

Post autor: Bażant » 27 paź 2018, 18:50

Każdy miękki klocek pyli jeżeli ma być mało pyłu to trzeba kupować z mieszanką ceramiki. ;)
Lancia Lybra SW 1.9JTD 155Km i 380NM by https://bztech.pl/
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Busso

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”