Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: FXX » 18 maja 2016, 22:30

gawior pisze:Niestety już załatwiłem jedną oponę : cenzura :
Wrypałem się dwa razy nie dawno w dziurę dość mocno i na feldze widać odbicie gumy z rantu ochronnego opony, a przy jednym odbiciu wyszedł bąbel na boku opony ...
Po prostu bajka. Ciekawe jak wygląda felga od wewnątrz. Będę musiał na dniach to sprawdzić.
To te 205/40?
Niestety przy tak niskim profilu to już niemal jak z jajem trzeba jeździć.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: gawior » 20 maja 2016, 19:49

Tak to te 205/40 .... :(

Dla mnie 205/40R17 strasznie wybiera koleiny w porównaniu do oryginalnych 205/60R15, ale mniej więcej tak samo jak w moim poprzednim aucie też na nisko profilowych ( ale i tak wyższych niż teraz, bo 195/50 ).
Felgi to Borbet LS 17" i jeden raz trafiłem w dziurę miejscem felgi między "szprychami" i jest ugięcie felgi, ale trzeba się przyjrzeć dobrze z bliska, albo pomacać. Drugi raz i to ten felerny, trafiłem centralnie w miejscu "szprychy/ramienia" i tutaj dostała w d... opona.
Niestety lubię dynamiczną jazdę, ale do rozsądnych prędkości. Jeżdżąc autem na gwincie nauczyłem się szanować zawieszenie itp. ( ogólnie dbam i szanuję auta, bo "jak dbasz tak masz" i auto też świadczy o kierowcy! ).
Była to mocno łatana droga i jechałem powoli ( 40-50km/h ), lawirując między "równymi" łatami i jeszcze dyskutując z żoną, ale ta dziura wylazła z piekielnych czeluści, jeszcze było ciemno. Jak wjechałem, to aż zadzwoniło, a ja odruchowo puściłem niemiły łańcuszek. Było to jakiś czas temu, ale dopiero teraz myłem auto i czyściłem felgi i wyszło to na jaw.

Bąbelek jest mały i widoczny jak opona jest nim obrócona do góry. Jak jest gdzieś w dole koła i masa auta spoczywa mniej więcej na tym kawałku opony, to nie widać go wcale. Jak by nie było jest naruszona konstrukcja opony.
Jest nieduży i obecnie muszę przejeździć chwilę na tej oponie. Będę obserwował ją i jak zauważę, że się powiększa, to będę musiał ruszyć pieniądze obecnie przeznaczone na sprzęt dużego AGD do domu. Żonę mam w ciąży i nie chcę za bardzo ryzykować.
Tyle że, teraz kupię opony 205/45R17 takie jak powinny być względem oryginalnych 15" i dam je na tył. Zastanawiam się też nad kupieniem jednej tej samej używki z bieżnikiem 6-6,5mm
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: FXX » 20 maja 2016, 20:18

gawior pisze:Dla mnie 205/40R17 strasznie wybiera koleiny w porównaniu do oryginalnych 205/60R15, ale mniej więcej tak samo jak w moim poprzednim aucie też na nisko profilowych ( ale i tak wyższych niż teraz, bo 195/50 ).
Koleiny czy nierówności i dziury? Zasadniczo na wybieranie kolein wpływa głównie szerokość opon, a ta jest ta sama.
gawior pisze:Tyle że, teraz kupię opony 205/45R17 takie jak powinny być względem oryginalnych 15" i dam je na tył. Zastanawiam się też nad kupieniem jednej tej samej używki z bieżnikiem 6-6,5mm
To nadal nie jest zamiennik oryginalnych 15". Względem ori 15", czyli z oponą 195/65 R15 powinieneś kupić 205/50 R17. Wtedy będą niemal identyczne średnicą.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: gawior » 20 maja 2016, 21:41

Oj jest różnica w jeździe po koleinach z niskim profilem, a z większym. Bardzie ciągnie kierownicą na niskim profilu i mocniej trzeba ją trzymać.

No to może 205/50R17, a nie 205/45R17. Pisałem z pamięci i tak mi we łbie świtało, że xx/45 wychodzi jako odpowiednik 205/65 ( też kojarzyłem że było 205/60 ).
Mniejsza o to, ale chodzi mi, że obecnie bym kupił odpowiedni profil. Chociaż, 205/40R17 bardzo fajnie się prowadzi i na kierownicy czuć auto, czego nie było przy ori oponach i felgach. Auto prowadziło sie dobrze na prostych, ale szybkie wymijanie przeszkód było jak łajbą na wodzie.
Lancia Lybra 2.0 LX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”