Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Re:

Post autor: FXX » 09 kwie 2016, 13:19

meqqex pisze:
FXX pisze:Znacznie większy wpływ ma szerokość opony.
Czyli tzw. większy opór toczenia na gruncie/podłożu ;) Szersza opona stwarza swoją powierzchnią większy opór.
Exactly! ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: gawior » 11 kwie 2016, 22:44

FXX, proszę zastanów się zanim coś napiszesz.
Większa jest felga, a nie całe koło, o czym piszę wcześniej. Piszę także, że koło obecnie jest mniejsze o jakieś 4cm niż seryjne.
205/60 15R vs 205/40 17"
Na większych kołach nie będzie mniejszego spalania jak by z twojego wpisu/wnioskowania można wyczytać, bo dochodzi opór stawiany przez większe koło dla silnika wynikający z większej włożonej pracy na jego obrócenie. Tak więc proszę nie wyjeżdżać z fizyką, bo piszesz o jednym, a klękasz na drugim jak by podążać za tym, co wpisałeś.

Chcemy się pośmiać ( Ty zacząłeś ), no to lecimy Twoją teorią:
Tak więc załóżmy kółka od gokarta, ale od takie sobie 135mm szerokie, i będziemy mieli mniejsze spalanie. No i może w drugą stronę. Koło od traktora, żeby nie było, to to tylne i też o mniejszej szerokości od oryginalnego. Silnik nie będzie miał mocy zakręcić kołami ( nie łapać dokładnie za słowo, bo zapewne kołem obróci ), ale spali mnie bo... bo węższa guma.

Spalanie na niedużych rozrzutach szerokości jest w granicy błędów pomiaru. Nie raz zimówka ma większe opory toczenia niż komplet, lub bara letnich i pomijam jeszcze chociażby śnieg leżący na jezdni i robiący opór pod oponą. Żeby ktoś zaraz nie wyjechał z niższą temp. zimą...

Zgodzę się z tym przykładem roweru, ale na litość, ile razy jest cieńsza taka opona. Nawet nie sama opona, co część opony stykająca się z podłożem. Do tego opona terenowa często ma bieżnik płaski, gdzie większa część i szerokość styka się z podłożem. Idziemy dalej odnośnie opony rowerowej, to i ciśnienie. Taka opona szosowa też jest nabita i mniej się ugina, powodując mniejszy opór toczenia.

To może ja cię zapytam. Na jakiej oponie się bardziej wypompujesz i zrobisz mniejszy dystans kosztem tej samej siły. Na kołach 20" jak w BMX-ie, czy na kołach 28" ? Na mniejszych będziesz lżej kręcił, ale o ile razy więcej zakręcisz korbą. Na większej oponie mniej zakręcisz, ale większe koło da ci większy opór jak mniejsza, lub większa przerzutka ( konkretniej tryb ). Licząc, że większe koło jest kołem referencyjnym do którego był by rowerzysta stworzony, to mniejsze koło daje inne warunki i trzeba więcej machać nogami na tym samym dystansie.

Wspomniane było o oponach delikatnie różnych szerokością od oryginałów, a wychodzisz z opona zdecydowanie szerszą.

Dla kół, które założyłem różnica jest prawie 9%
Robiąc 100KM, to teraz zrobię ciut ponad 90KM, gdzie silnik wykona na osiach tyle samo obrotów i wał silnika też obróci się tyle samo razy i tutaj w moim przypadku dopatruję się większego spalania. Do tego nie zmieniłem szerokości i została 205mm, a rozmowy były o oponach +/- 1cm

Nie ma 2mm różnicy, bo koło stawiałem obok koła ( tak oba zdjęte z auta i napompowane ). Różnica jest spora gołym okiem i nie jest to 2mm, ani tez 2cm

Po drugie i kolejne primo, to wystąpiłem tu z pytaniem o spalanie, a nie z twierdzeniem. Napisałem, że obawiam się większego spalania i pytałem, czy może ktoś latał na mniejszych kołach z oponą niż dedykowane. a Ty kolego wyjeżdżasz z teorią od d... strony i z nią ciśniesz.

Przepraszam bardzo, ale jak na Moderatora, to trochę powściągliwości by się przydało od ciśnięcia userów, zwłaszcza z teoriami nie do końca w temacie i dyskusji, bądź pytaniu.
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: FXX » 11 kwie 2016, 23:13

Mea culpa, nie zauważyłem tego, że masz teraz 205/40 R17. Zakładałem, że mówisz o rozmiarach zalecanych. Także, przepraszam, moje niedopatrzenie.

Aczkolwiek i tak coś mylisz w obliczeniach, bo różnica średnic między podawanymi przez Ciebie rozmiarami wynosi 3,12cm i jest to ok. 5%, a nie 9%.

PS. Ciśnięcia userów? W którym miejscu? Trochę więcej luzu, to i ciśnięcia się nie będziesz dopatrywał ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: gawior » 12 kwie 2016, 20:35

I ja się pomyliłem z wklepaniem danych w kalkulator opon.
5% to nie aż tak dużo, ale i tak o 3% więcej niż dopuszcza producent. Producent dopuszcza jedno, a życie też swoje.
Jednakże ponad 3cm to nie mało jak się postawi koło obok koła.

Co do ciśnięcia, to ja pisałem normalnie, a ty wyskoczyłeś ze śmiechem.
Tak czy inaczej dobrze, ze ton dyskusji nabrał kulturalnego tonu.

Wracając do słowa "ciśnienie", to jakie ładować do oponek 205/40R17
Jak kupowałem, to warsztat zalecał 2,7-2,8Bar do tego nie lekkiego auta i żeby nie skasować felgi na dziurze, żeby ugięcie się gumy nie dobiło do felgi.
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: FXX » 13 kwie 2016, 14:37

Co do ciśnienia (widzę, że to słowo się będzie tu teraz przewijać :D ), to myślę, że 2.5bar to absolutne minimum.
Ogólnie to zadziwiają mnie te włoskie instrukcje, które dla Lybry z 2.4JTD podają ciśnienie 2.2bar, a dla AR156 z tym samym motorem już 2.4. W każdym razie ja bym pompował je do wartości 2.6-2.7bar.
Potem trochę pojeździć i zobaczyć co się będzie działo - czy za twardo i dobija na nierównościach, czy za miękko i pływa (chociaż to raczej mało możliwe).
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: gawior » 13 kwie 2016, 22:35

Czyli te 2,7-2,8bar nie było przesadą. Mnie trochę zaskoczył gościu z tekstem o takim ciśnieniu. Rozumiem że powinno być wyższe, ale czego innego się spodziewałem. Przewertowałem co nieco w sieci i by się zgadzało.
Dla mnie Lybra pływała na oryginalnych balonach. Chociaż nie jak cytryna C5
Wcześniej poruszałem się autem na gwincie ( z prześwitem w granicy rozsądku ) i niskim profilu opony. Było twardo, ale nie przesadnie ( bardziej mnie trzęsie w Citroen Jumper ). Na ciśnieniu 2,8bar dla mnie jest jak najbardziej ok z twardością. Komfort został, tylko odgłosy dziur na drodze przenoszą się bardziej do kabiny. Myślę, że jak by zejść do ciśnienie np. 2,4Bar, to by mniej pływało niż na oryginalnym wymiarze opony.

Tak czy inaczej teraz nie to jest istotne.
Dzisiaj przy wymiennie tarcz i klocków zauważyłem, że śruby ledwo trzymają nowe felgi, a nawet gwint został naruszony. W zakładzie dwa razy przymierzane było koło na aucie i nikt nic nawet nie wspomniał - ot "wszystko pasuje".
Okazało się, że śruba trzyma na 4 zwojach gwintu. Śruba w nowych felgach wystaje poza płaszczyzne felgi stykającą się starczą mniej o 3,4-3,5mm niż w felgach oryginalnych. Jednakże wydaje mi się, że to też ciut mało. Do tego jedna śruba w przednik mole ma praktycznie zerwane te cztery zwoje gwintu. Śruby jakiem mam, mają 20mm samego gwintu. Odejmując grubość tarczy w miejscu połączenia felgi z piastą, oraz po odliczeniu tego, ile gwintu zostaje w otworze w feldze, to niedużo śruby wchodzi w otwory w piaście.
Zastanawiam się ile mniej więcej ma piasta ( ile mm me gwint w piaście na długość ), bo śruba powinna się licować z drugiej strony z otworem, lub o jakiś jeden zwój gwintu wychodzić poza.
Dobrze, że wyszło to dosyć szybko ( niecały tydzień po zmianie kół ), a nie jak bym szukał koła w lesie, albo i gorzej.

meqqex jakie miałeś śruby u siebie ? Chodzi mi o długość śruby i przede wszystkim o długość samego gwintu na śrubie, bo tak liczona jest śruba. Jak nie pamiętasz, to czy mógł byś zmierzyć i czy na tyle miałeś tą samą długość.
Jutro muszę z rana iść kupić śruby i to komplet. Do sklepu z felgami i akcesoriami mam około kilometra, a z samego rana muszę tam iść, bo auto stoi na kobyłkach z jedną wymienioną tarczą i klockami, a jakoś poruszać się trzeba. Niby jest drugie auto, ale czasem jest tak, że druga osoba też potrzebuje auto i wtedy jest problem.
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: FXX » 13 kwie 2016, 23:00

gawior pisze:Czyli te 2,7-2,8bar nie było przesadą. Mnie trochę zaskoczył gościu z tekstem o takim ciśnieniu. Rozumiem że powinno być wyższe, ale czego innego się spodziewałem. Przewertowałem co nieco w sieci i by się zgadzało.
Dla mnie Lybra pływała na oryginalnych balonach. Chociaż nie jak cytryna C5
Wcześniej poruszałem się autem na gwincie ( z prześwitem w granicy rozsądku ) i niskim profilu opony. Było twardo, ale nie przesadnie ( bardziej mnie trzęsie w Citroen Jumper ). Na ciśnieniu 2,8bar dla mnie jest jak najbardziej ok z twardością. Komfort został, tylko odgłosy dziur na drodze przenoszą się bardziej do kabiny. Myślę, że jak by zejść do ciśnienie np. 2,4Bar, to by mniej pływało niż na oryginalnym wymiarze opony.
Wiesz, ciśnienie opon możesz sobie dowolnie zmieniać i dopasowywać do siebie.

Dla przykładu, miałem w AR156 standardowe 205/55 R16, producent zaleca do tych kół 2.4bara na przód i tył. Mnie jednak za bardzo to pływało. Po kilku próbach, doszedłem do optymalnego dla mnie rozwiązania, czyli 2.6bar na przedniej osi i ok. 2.2 - 2.3bar na tylnej osi. Zmniejszyło to nieco pływanie i płużenie przodu obciążonego ciężkim Dieslem na szybkich, ostrych zakrętach oraz poprawiło przyczepność tylnej osi.
Obecnie mam koła sporo większe, bo 235/45 R18 i tu już ciśnienie rzędu 2.8 - 2.9bar to obowiązek.
gawior pisze:Dzisiaj przy wymiennie tarcz i klocków zauważyłem, że śruby ledwo trzymają nowe felgi, a nawet gwint został naruszony. W zakładzie dwa razy przymierzane było koło na aucie i nikt nic nawet nie wspomniał - ot "wszystko pasuje".
Okazało się, że śruba trzyma na 4 zwojach gwintu. Śruba w nowych felgach wystaje poza płaszczyzne felgi stykającą się starczą mniej o 3,4-3,5mm niż w felgach oryginalnych. Jednakże wydaje mi się, że to też ciut mało. Do tego jedna śruba w przednik mole ma praktycznie zerwane te cztery zwoje gwintu. Śruby jakiem mam, mają 20mm samego gwintu. Odejmując grubość tarczy w miejscu połączenia felgi z piastą, oraz po odliczeniu tego, ile gwintu zostaje w otworze w feldze, to niedużo śruby wchodzi w otwory w piaście.
Zastanawiam się ile mniej więcej ma piasta ( ile mm me gwint w piaście na długość ), bo śruba powinna się licować z drugiej strony z otworem, lub o jakiś jeden zwój gwintu wychodzić poza.
Dobrze, że wyszło to dosyć szybko ( niecały tydzień po zmianie kół ), a nie jak bym szukał koła w lesie, albo i gorzej.

meqqex jakie miałeś śruby u siebie ? Chodzi mi o długość śruby i przede wszystkim o długość samego gwintu na śrubie, bo tak liczona jest śruba. Jak nie pamiętasz, to czy mógł byś zmierzyć i czy na tyle miałeś tą samą długość.
Jutro muszę z rana iść kupić śruby i to komplet. Do sklepu z felgami i akcesoriami mam około kilometra, a z samego rana muszę tam iść, bo auto stoi na kobyłkach z jedną wymienioną tarczą i klockami, a jakoś poruszać się trzeba. Niby jest drugie auto, ale czasem jest tak, że druga osoba też potrzebuje auto i wtedy jest problem.
Stara zasada mówi, że wkręcając śrubę w piastę, powinna ona wykonać minimalnie 6 pełnych obrotów kluczem. To tak kiedyś zasłyszałem od gumiarza.
Co do Twoich szpilek to weź felgę, włóż śrubę w otwór tak jak ma być przykręcona i sprawdź ile gwintu wystaje - zwykłą suwmiarką zmierzysz. Potem tą samą suwmiarkę weź i zmierz ile ma "piasta" tarczy. Piasta ma około 1cm grubości, więc jak wszystko posumujesz to masz długość gwintu jaki maksymalnie wejdzie, żeby śruba łapała całością gwintu za otwory w piaście, a przy okazji nadmiernie nie wystawała.

PS. Albo po prostu kup śruby o tyle dłuższe jak ta różnica, którą zmierzyłeś między nowymi, a starymi felgami.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: meqqex » 14 kwie 2016, 7:52

gawior pisze:meqqex jakie miałeś śruby u siebie ? Chodzi mi o długość śruby i przede wszystkim o długość samego gwintu na śrubie, bo tak liczona jest śruba. Jak nie pamiętasz, to czy mógł byś zmierzyć i czy na tyle miałeś tą samą długość.
Jutro muszę z rana iść kupić śruby i to komplet. Do sklepu z felgami i akcesoriami mam około kilometra, a z samego rana muszę tam iść, bo auto stoi na kobyłkach z jedną wymienioną tarczą i klockami, a jakoś poruszać się trzeba. Niby jest drugie auto, ale czasem jest tak, że druga osoba też potrzebuje auto i wtedy jest problem.
Używam do tej pory cały czas oryginalnych śrub M12x1,25x25 z łbem stożkowym pod klucz 17"
Na ori alufelgach 15" tzw. "słoneczkach"
Na ori alufelgach 16" od emblemy
Na stalówkach od stilo 15"
Na alufelgach 17" cały czas ta sama śruba.

Nie zauważyłem nic niepokojącego
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: gawior » 14 kwie 2016, 17:19

Rozebrałem raz jeszcze zacisk i jarzmo tarczy. Zmierzyłem grubość mocowania w piaście ( 12mm ) i grubość tarczy na styku piasta/felga i tarcza ma 6mm w tym miejscy, co daje 12mm
Za piastą jest bardzo niewiele miejsca, bo z 2-2mm ( na oko ).
Oryginalna śruba w oryginalnej feldze 15" wystaje ~18,3mm od wewnątrz.

Zabrałem felgę "pod pachę" i do sklepu. Po przymiarce kilku śrub wyszło, że 24mm za krótka, a 28mm za długa i trzeba by śrubę 25mm, ale nie ma. Powinna być na magazynie. Że mi się spieszyło, to wybrałem się na wycieczkę na drugi koniec miasta do owego magazynu, a właściciel dojechał za 15min.
Po przymiarce śruby 25mm wystaje ona do wnętrza felgi ~18,7mm
Powymieniałam wszystkie śruby w kołach na M12/1,25 25mm i teraz jest OK. Zostaje tylko dokręcić kółka po parudziesięciu kilometrach.

Tarcze i klocki hamują dobrze jak na świeże. Tutaj jeszcze trzeba pojeździć około 250km bez mocnego hamowania i powinny dobrze się spisywać.
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: meqqex » 14 kwie 2016, 19:18

Miałeś krótsze śruby?
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: gawior » 14 kwie 2016, 20:57

Śruby które miałem na oryginalnych felgach miały 20mm gwintu, ale z felgi od wewnętrznej strony śruba wystawała odpowiednio, czyli 18,3mm, a piasta z tarczą łącznie mają 18mm ( gwint w piaście + otwór w tarczy pod śrubę ).
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: meqqex » 19 kwie 2016, 20:07

Ja u siebie z ciekawości zmierzyłem na nowej feldze którą niebawem zaprezentuje na aucie i tak:
10mm felga, 7 mm tarcza, zostaje 8mm w piastę także jest te minimum 6 mm ;) jak to stary gumiarz powiedział Kamilowi
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

gawior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
Imię: Sławek
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: gawior » 18 maja 2016, 21:20

Niestety już załatwiłem jedną oponę : cenzura :
Wrypałem się dwa razy nie dawno w dziurę dość mocno i na feldze widać odbicie gumy z rantu ochronnego opony, a przy jednym odbiciu wyszedł bąbel na boku opony ...
Po prostu bajka. Ciekawe jak wygląda felga od wewnątrz. Będę musiał na dniach to sprawdzić.
Lancia Lybra 2.0 LX

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: meqqex » 18 maja 2016, 21:41

gawior pisze:Niestety już załatwiłem jedną oponę : cenzura :
Wrypałem się dwa razy nie dawno w dziurę dość mocno i na feldze widać odbicie gumy z rantu ochronnego opony, a przy jednym odbiciu wyszedł bąbel na boku opony ...
Po prostu bajka. Ciekawe jak wygląda felga od wewnątrz. Będę musiał na dniach to sprawdzić.
Być może bez prostowania felgi się nie obejdzie bo jej się nie wyważy jak należy. Felgi 17" na lybrze mają fajny look ale niestety wszędzie trzeba ostrożnie jeździć na nisko profilowych oponach nie wiadomo gdzie jakaś dziura czyha ;) . Mając felgę swego czasu 17" na oponie 215/45 nie było tak źle i nie czułem dyskomfortu, ale sugerowałbym raczej oponki 225/45 na 17" na pewno podejdzie a szersza guma też lepiej trzyma się drogi. Mam nadzieję, że dużej szkody nie będzie. Szerokości.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

ciecieszek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 65
Rejestracja: 05 maja 2012, 10:43
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Piła

Re: Lybra - zmiana felg i opon 15" na 17"

Post autor: ciecieszek » 18 maja 2016, 21:51

Ja jednak proponuje 215 szerokosc. Na 225 fajnie sie trzyma ale wybiera strasznie koleiny. Mam u siebie 17 na kapciu 225
Lancia lybra 2.4 jtd 2002 140 jest
Alfa Romeo 166 2.4 jtd 2002 150 byla
Fiat Marea 1.6 + Lpg 2001 106 Km byla
Fiat punto 1.2 1996 75 Km byl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”