Lybra - adapter zaciski Brembo Alfa Romeo 166
: 20 maja 2016, 22:58
Serwus Koledzy
Pacjentem jest moja Lybra 1.9 cf3 z 2004r.
Jak już niektórzy może wiedzą lub się właśnie dowiedzieli to wrzucam zaciski 4 tłoki Brembo od AR 166 do Lybry. Jeżeli ktoś również chce takowe w swoim autku zapodać to niniejsza wiedza mam nadzieję przyda się do realizacji tego zadania.
Mając zaciski od AR 166 trzeba dobrać tarczę i tutaj najlepszym rozwiązaniem jest tarcza 305mm od Fiata Coupe, ponieważ ona ma pożądany dla nas odpowiedni rozstaw czyli 4x98.
Do tego uzupełnić dodatkowo zestaw o np.: klocki Ferodo dla naszego zacisku (takie są u mnie).
Tak więc aby zacisk odpowiednio dopasować i zamontować na zwrotnicy trzeba zaopatrzyć się w odpowiedni adapter.
Tutaj są zdjęte wymiary otworów średnic etc. Całość rysowałem w AutoCAD. Mniej więcej tak powinien wyglądać adapter.
Najważniejsze jest w tym wszystkim zachowanie średnicy otworów i ich rozstawów względem siebie etc. Obrys zewnętrzny
jest nieco odchudzony od tych jakie ja mam ale to wynika z tego, że rysując w AutoCAD mogłem wygodnie wszystko
wrysować z zachowaniem tzw. minimum materiału.
Uwaga: grubość adaptera to 10 mm.
Na koniec też istotna informacja: jak dobrać odpowiednią felgę ponieważ zacisk od AR 166 jest duży i musi się zmieścić w feldze ( jest większy od zacisków stosowanych w Fiacie Coupe) Przedstawię 3 przypadki jakie dotyczyły moich doświadczeń zatem:
1. Oryginalne felgi od Emblemy 16"; 6,5J szerokość; ET37 opona 205/50/16 + dystans 15mm (nie wychodzi poza obrys auta)
2. Felga RVS szprycha o parametrach 17"; 7J szerokość; ET35 opona 215/45/17 lub 225/45/17 + dystans 5 lub 6 mm (nie wychodzi poza obrys auta)
3. Felga Nowitec szprycha o parametrach 18"; 7,5J szerokość; ET 35 opona 225/40/18 bez dystansu (nie wychodzi poza obrys auta)
Do ad.1. Zakładam, że oryginalne "pentagramy" od Intensy mają takie same parametry zatem dla nich też powinno pasować to rozwiązanie
Z tego nasuwają się wnioski:
- Minimalna wielkość felgi 16"
- Osadzenie ET 35-37
- Dla wysokości felgi 17" lub 16" i szerokości 6,5J dystanse 15mm + odpowiednie śruby M12x1,25x40 z łbem stożkowym pod klucz 17"
- Dla wysokości felgi 17" lub 16" i szerokości 7J dystanse 5-6mm + M12x1,25x30-31 z łbem stożkowym pod klucz 17"
- Dla wysokości felgi 18" lub 17" lub 16" i szerokości 7,5J bez dystansów + M12x1,25x25 z łbem stożkowym pod klucz 17" (oryginalne)
Oczywiście dla pewności należy felgę przymierzyć. Jest tak, że felga feldze jest nie równa mimo tych samych parametrów więc mogą się delikatnie różnić lub nie a dotyczy to kształtu ramion, grubości etc.
Pacjentem jest moja Lybra 1.9 cf3 z 2004r.
Jak już niektórzy może wiedzą lub się właśnie dowiedzieli to wrzucam zaciski 4 tłoki Brembo od AR 166 do Lybry. Jeżeli ktoś również chce takowe w swoim autku zapodać to niniejsza wiedza mam nadzieję przyda się do realizacji tego zadania.
Mając zaciski od AR 166 trzeba dobrać tarczę i tutaj najlepszym rozwiązaniem jest tarcza 305mm od Fiata Coupe, ponieważ ona ma pożądany dla nas odpowiedni rozstaw czyli 4x98.
Do tego uzupełnić dodatkowo zestaw o np.: klocki Ferodo dla naszego zacisku (takie są u mnie).
Tak więc aby zacisk odpowiednio dopasować i zamontować na zwrotnicy trzeba zaopatrzyć się w odpowiedni adapter.
Tutaj są zdjęte wymiary otworów średnic etc. Całość rysowałem w AutoCAD. Mniej więcej tak powinien wyglądać adapter.
Najważniejsze jest w tym wszystkim zachowanie średnicy otworów i ich rozstawów względem siebie etc. Obrys zewnętrzny
jest nieco odchudzony od tych jakie ja mam ale to wynika z tego, że rysując w AutoCAD mogłem wygodnie wszystko
wrysować z zachowaniem tzw. minimum materiału.
Uwaga: grubość adaptera to 10 mm.
Na koniec też istotna informacja: jak dobrać odpowiednią felgę ponieważ zacisk od AR 166 jest duży i musi się zmieścić w feldze ( jest większy od zacisków stosowanych w Fiacie Coupe) Przedstawię 3 przypadki jakie dotyczyły moich doświadczeń zatem:
1. Oryginalne felgi od Emblemy 16"; 6,5J szerokość; ET37 opona 205/50/16 + dystans 15mm (nie wychodzi poza obrys auta)
2. Felga RVS szprycha o parametrach 17"; 7J szerokość; ET35 opona 215/45/17 lub 225/45/17 + dystans 5 lub 6 mm (nie wychodzi poza obrys auta)
3. Felga Nowitec szprycha o parametrach 18"; 7,5J szerokość; ET 35 opona 225/40/18 bez dystansu (nie wychodzi poza obrys auta)
Do ad.1. Zakładam, że oryginalne "pentagramy" od Intensy mają takie same parametry zatem dla nich też powinno pasować to rozwiązanie
Z tego nasuwają się wnioski:
- Minimalna wielkość felgi 16"
- Osadzenie ET 35-37
- Dla wysokości felgi 17" lub 16" i szerokości 6,5J dystanse 15mm + odpowiednie śruby M12x1,25x40 z łbem stożkowym pod klucz 17"
- Dla wysokości felgi 17" lub 16" i szerokości 7J dystanse 5-6mm + M12x1,25x30-31 z łbem stożkowym pod klucz 17"
- Dla wysokości felgi 18" lub 17" lub 16" i szerokości 7,5J bez dystansów + M12x1,25x25 z łbem stożkowym pod klucz 17" (oryginalne)
Oczywiście dla pewności należy felgę przymierzyć. Jest tak, że felga feldze jest nie równa mimo tych samych parametrów więc mogą się delikatnie różnić lub nie a dotyczy to kształtu ramion, grubości etc.