Lybra 2.0 20v - skoki napięcia ładowania
Lybra 2.0 20v - skoki napięcia ładowania
Witam
Problem mój polega na chwilowym spadku napięcia ładowania do 12 V. Trwa to ok 2 sekund i z powrotem wraca na 13.8 V. Mierzyłem zarówno na akumulatorze i robiłem wykres przez komputer dołączając do charakterystyki napięcie akumulatora. Pomiar oczywiście był na wolnych obrotach i te skoki można tylko zauważyć na wolnych obrotach. Nie dzieje się to zawsze tylko raz na jakiś czas. Autko to Lybra 2.0 20V. Pozdrawiam i czekam na sugestie
Problem mój polega na chwilowym spadku napięcia ładowania do 12 V. Trwa to ok 2 sekund i z powrotem wraca na 13.8 V. Mierzyłem zarówno na akumulatorze i robiłem wykres przez komputer dołączając do charakterystyki napięcie akumulatora. Pomiar oczywiście był na wolnych obrotach i te skoki można tylko zauważyć na wolnych obrotach. Nie dzieje się to zawsze tylko raz na jakiś czas. Autko to Lybra 2.0 20V. Pozdrawiam i czekam na sugestie
Ostatnio zmieniony 29 mar 2016, 19:59 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: poprawiłem temat
Powód: poprawiłem temat
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Skoki napięcia ładowania do 12V i powrót na 13.8V LYBRA
regulator napięcia
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania
Też tak podejrzewałem bo cewka zapłonowa raczej to nie będzie?
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania
Ja mam teraz podobnie z 14.4 spada na 12 i albo sam wraca do normy albo po dodaniu gazu
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
- Przemek555
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:41
- Lokalizacja: Kielce
Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania
bardziej stawiał bym na wytarte szczotki w alternatorze, jak przestaje jedna z nich stykać altek nie ładuje i masz 12V. Kiedyś miałem podobnie w innym samochodzie.
Coraz częściej na drogach spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... Naprawdę, czasami aż ciężko ich wyprzedzić...
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
eks Lybra 2.0 20V Sedan 2000r, Mondeo 2.5t
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania
Najlepiej wyjąć alternator i zobaczyć co dokładnie jest do roboty
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania
podobno w Lybrze można wyciągnąć regulator ze szczotkami bez wyciągania alternatora. Czy to prawda?
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania
Wyciągnąć można, ale trzeba mieć małe rączki i specjalność chirurgiczną
Sam to kiedyś robiłem, ale pół dnia siedziałem...
Sam to kiedyś robiłem, ale pół dnia siedziałem...
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania
Post do usunięcia.
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 04 mar 2016, 22:41
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Lybra 2.0 20v - skoki napięcia ładowania
Odgrzeję kotleta dla szukających odpowiedzi.
Wcale nie trzeba mieć małych rączek ( jak ma duże ) żeby wymienić regulator ze szczotkami ( jest to całość ). Trzeba się dostać z kanału. Część widać, część na wyczucie. Nie szarpać na siłę. Parę przekleństw może polecieć, bo jest ciasno i można sobie gdzieś obetrzeć rękę, ale nie jest to nic wielce trudnego.
Wcale nie trzeba mieć małych rączek ( jak ma duże ) żeby wymienić regulator ze szczotkami ( jest to całość ). Trzeba się dostać z kanału. Część widać, część na wyczucie. Nie szarpać na siłę. Parę przekleństw może polecieć, bo jest ciasno i można sobie gdzieś obetrzeć rękę, ale nie jest to nic wielce trudnego.
Lancia Lybra 2.0 LX