Strona 1 z 1

Lybra 2.0 20v - skoki napięcia ładowania

: 20 lut 2011, 19:45
autor: biela007
Witam
Problem mój polega na chwilowym spadku napięcia ładowania do 12 V. Trwa to ok 2 sekund i z powrotem wraca na 13.8 V. Mierzyłem zarówno na akumulatorze i robiłem wykres przez komputer dołączając do charakterystyki napięcie akumulatora. Pomiar oczywiście był na wolnych obrotach i te skoki można tylko zauważyć na wolnych obrotach. Nie dzieje się to zawsze tylko raz na jakiś czas. Autko to Lybra 2.0 20V. Pozdrawiam i czekam na sugestie

Re: Skoki napięcia ładowania do 12V i powrót na 13.8V LYBRA

: 20 lut 2011, 19:46
autor: bargaw3181
regulator napięcia

Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania

: 20 lut 2011, 19:58
autor: biela007
Też tak podejrzewałem bo cewka zapłonowa raczej to nie będzie?

Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania

: 20 lut 2011, 20:01
autor: bargaw3181
Ja mam teraz podobnie :D z 14.4 spada na 12 i albo sam wraca do normy albo po dodaniu gazu :)

Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania

: 20 lut 2011, 21:04
autor: Przemek555
bardziej stawiał bym na wytarte szczotki w alternatorze, jak przestaje jedna z nich stykać altek nie ładuje i masz 12V. Kiedyś miałem podobnie w innym samochodzie.

Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania

: 20 lut 2011, 21:05
autor: bargaw3181
Najlepiej wyjąć alternator i zobaczyć co dokładnie jest do roboty :)

Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania

: 21 lut 2011, 5:07
autor: biela007
podobno w Lybrze można wyciągnąć regulator ze szczotkami bez wyciągania alternatora. Czy to prawda?

Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania

: 29 mar 2016, 10:14
autor: pawel1234
Wyciągnąć można, ale trzeba mieć małe rączki i specjalność chirurgiczną :)
Sam to kiedyś robiłem, ale pół dnia siedziałem...

Re: Lybra 2.0 - skoki napięcia ładowania

: 29 mar 2016, 10:18
autor: pawel1234
Post do usunięcia.

Re: Lybra 2.0 20v - skoki napięcia ładowania

: 14 maja 2017, 9:39
autor: gawior
Odgrzeję kotleta dla szukających odpowiedzi.
Wcale nie trzeba mieć małych rączek ( jak ma duże ) żeby wymienić regulator ze szczotkami ( jest to całość ). Trzeba się dostać z kanału. Część widać, część na wyczucie. Nie szarpać na siłę. Parę przekleństw może polecieć, bo jest ciasno i można sobie gdzieś obetrzeć rękę, ale nie jest to nic wielce trudnego.