Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
-
- Klubowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Mam pytanko.. Czy da się przerobić w jakiś mało inwazyjny sposób gniazdo zapalniczki, żeby działało bez kluczyka w stacyjce?
Na upartego mogę przeciągnąć bezpośrednio od akumulatora (przez odpowiedni bezpiecznik) przedłużacz gniazda zapalniczki i schować go w schowku Ale póki co bardziej interesuje mnie pierwsze rozwiązanie...
Na upartego mogę przeciągnąć bezpośrednio od akumulatora (przez odpowiedni bezpiecznik) przedłużacz gniazda zapalniczki i schować go w schowku Ale póki co bardziej interesuje mnie pierwsze rozwiązanie...
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi
PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!
PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!
- patolu
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 paź 2011, 6:23
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Też jestem ciekaw czy jest na to jakiś sposób.
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115KW 2002 Intensa
- pawel1234
- Forumowicz/ka
- Posty: 378
- Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
I jak, komuś się udało z tym coś zrobić ??
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 22:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Przeglądnąłem chwile schematy i sprawa wygląda następująco:
Trzeba wyciągnąć przekaźnik R1 i w jego miejsce zrobić zworę na pinach 30 i 87.
Nie wiem czy ten przekaźnik zasila coś jeszcze czy nie bo tego nie sprawdzałem.
Ja bym to zrobił tak że w miejsce zwory wsadziłbym na początek amperomierz.
Jeżeli po zwarciu nie płynie tam prąd to znaczy że nic do tego więcej nie jest podpięte a jeżeli płynie to trzeba kabelek z zapalniczek znaleźć w skrzynce i przepiąć go z miejsca 87 na 30 (żeby został bezpiecznik, a resztę kabelków zostawić za przekaźnikiem).
Zaraz idę to zmierzyć to dam znać czy wystarczy zwora czy bardziej trzeba kombinować.
Trzeba wyciągnąć przekaźnik R1 i w jego miejsce zrobić zworę na pinach 30 i 87.
Nie wiem czy ten przekaźnik zasila coś jeszcze czy nie bo tego nie sprawdzałem.
Ja bym to zrobił tak że w miejsce zwory wsadziłbym na początek amperomierz.
Jeżeli po zwarciu nie płynie tam prąd to znaczy że nic do tego więcej nie jest podpięte a jeżeli płynie to trzeba kabelek z zapalniczek znaleźć w skrzynce i przepiąć go z miejsca 87 na 30 (żeby został bezpiecznik, a resztę kabelków zostawić za przekaźnikiem).
Zaraz idę to zmierzyć to dam znać czy wystarczy zwora czy bardziej trzeba kombinować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 22:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Sprawa załatwiona . Mam Lybrę z 2001 roku i zapalniczka dla pasażerów nie jest podłączona tak jak na schemacie w poprzednim poście a ma ona osobny przekaźnik i bezpiecznik.
Przeróbka dotyczy jedynie zapalniczki przy fotelu kierowcy
Są dwa sposoby na rozwiązanie problemu z brakiem zasilania w zapalniczce bez przekręconego kluczyka.
Sposób 1
Czas trwania operacji na pacjencie ok 15 minut.
Trudność: łatwe.
Pierwszy prosty sposób to zmostkowanie przekaźnika R1 w opisywanej skrzyneczce.
Znajduje się on za bezpiecznikami i nie widać go (trzeba wyjąć skrzyneczkę lub głęboko zanurkować pod układ kierowniczy). Jest to pierwszy przekaźnik od strony kierownicy.
Można go wyjąć i zmostkować w obudowie przekaźnika lub zrobić mostek kabelkiem z odpowiednio zarobionymi końcówkami piny 30 i 87.
Minusem tego sposobu jest to że pozostawimy zasiloną zapalniczkę a oprócz niej także układ spryskiwacza i wycieraczek. Pobór prądu tego układu to 20mA - można pominąć ale trzeba pamiętać o ich wyłączeniu po zgaszeniu samochodu.
Sposób 2
Czas trwania operacji na pacjencie ok 1,5h.
Trudność: średnia.
Odkręcamy skrzyneczkę z bezpiecznikami znajdującą się pod złączem OBD (lewe kolano kierowcy)
Przeróbka dotyczy jedynie zapalniczki przy fotelu kierowcy
Są dwa sposoby na rozwiązanie problemu z brakiem zasilania w zapalniczce bez przekręconego kluczyka.
Sposób 1
Czas trwania operacji na pacjencie ok 15 minut.
Trudność: łatwe.
Pierwszy prosty sposób to zmostkowanie przekaźnika R1 w opisywanej skrzyneczce.
Znajduje się on za bezpiecznikami i nie widać go (trzeba wyjąć skrzyneczkę lub głęboko zanurkować pod układ kierowniczy). Jest to pierwszy przekaźnik od strony kierownicy.
Można go wyjąć i zmostkować w obudowie przekaźnika lub zrobić mostek kabelkiem z odpowiednio zarobionymi końcówkami piny 30 i 87.
Minusem tego sposobu jest to że pozostawimy zasiloną zapalniczkę a oprócz niej także układ spryskiwacza i wycieraczek. Pobór prądu tego układu to 20mA - można pominąć ale trzeba pamiętać o ich wyłączeniu po zgaszeniu samochodu.
Sposób 2
Czas trwania operacji na pacjencie ok 1,5h.
Trudność: średnia.
Odkręcamy skrzyneczkę z bezpiecznikami znajdującą się pod złączem OBD (lewe kolano kierowcy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 22:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Czy ktoś zrobił tak jak ja czy na darmo się trudziłem z całym opisem ?
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Skoro główni zainteresowani przez 3 lata (sprawdź daty postów) nie dostali odpowiedzi, to sądzę że ich to już nie interesuje;)
Ale robota dobra, i pewnie ktoś to wykorzysta:)
Ale robota dobra, i pewnie ktoś to wykorzysta:)
QV...soon:)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 22:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Żadnego bo zasila tylko gniazdo zapalniczki i nic więcej.
Pierwszy sposób to tylko 20mA też ujdzie jak używasz auta kilka razy w tygodniu a nie np dwa razy w miesiącu (zużywa niecałe 0,5Ah dziennie a akumulator masz 74Ah).
Pierwszy sposób to tylko 20mA też ujdzie jak używasz auta kilka razy w tygodniu a nie np dwa razy w miesiącu (zużywa niecałe 0,5Ah dziennie a akumulator masz 74Ah).
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 wrz 2013, 22:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Czy płyta na której robiłeś mostek wyglądała identycznie jak u mnie ?
Mam Lybre 2.4JTD z 2001 ale bez czujnika deszczu i wycieraczek nie da się włączyć.
U Ciebie w takim razie na tym bezpieczniku wisi też czujnik deszczu.
Konstruktorzy włoskich aut to chyba ostro dają sobie w palnik jak projektują te auta. Wycieraczki na jednym bezpieczniku a czujnik deszczu razem z zapalniczką? Jakby nie mogło być na jednym.
Czyli wycieraczek nie da się włączyć bez kluczyka a jak przełączone na czujnik deszczu to działają ?
Ma ktoś schematy elektryczne po 2001 roku ?
Mam Lybre 2.4JTD z 2001 ale bez czujnika deszczu i wycieraczek nie da się włączyć.
U Ciebie w takim razie na tym bezpieczniku wisi też czujnik deszczu.
Konstruktorzy włoskich aut to chyba ostro dają sobie w palnik jak projektują te auta. Wycieraczki na jednym bezpieczniku a czujnik deszczu razem z zapalniczką? Jakby nie mogło być na jednym.
Czyli wycieraczek nie da się włączyć bez kluczyka a jak przełączone na czujnik deszczu to działają ?
Ma ktoś schematy elektryczne po 2001 roku ?
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
Skoro jesteśmy przy temacie mam takie pytanie-jest w lybrze jakieś dodatkowe gniazdo 12V?Jak ono wygląda?Szukam dla siebie coś takiego i może (o ile jest)z Lybry by mi podpasowało.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
w zależności od wersji maksymalnie występowały 3 gniazdaDawid pisze:Skoro jesteśmy przy temacie mam takie pytanie-jest w lybrze jakieś dodatkowe gniazdo 12V?Jak ono wygląda?Szukam dla siebie coś takiego i może (o ile jest)z Lybry by mi podpasowało.
1. standardowo przy popielniczce
2. nad nawiewem w środkowym tunelu dla pasażerów z tyłu
3. w bagażniku po lewej stronie (jeżeli chodzi o SW) symetrycznie jak dolne oświetlenie komory z prawej strony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
Re: Lybra - gniazdo zapalniczki - zasilanie bez kluczyka
A ma ktoś fotkę takowego gniazda?Chciałbym wiedzieć jak to to wygląda.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe